Standaard cooler van de P4

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Ik heb de search gebruikt om te zoeken maar krijg verschillende antwoorden, vandaar dat ik deze topic open...

Ik wil een P4 CPU kopen (2.4 of 2.53), dus met de standaard Intel P4 cooler erbij..

Weet iemand hoeveel geluid deze produceerd? en als ik het op 7 volt laat lopen, koelt ie dan genoeg?

Met search kreeg ik paar verschillende dingen nl dat hij erg stil is, dat hij stil genoeg is en dat hij een takke herrie maakte... dus weet niet wat het juiste is..

iemand help?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hm... me vader heb een P4, en die comp hoor je alleen de hdd van... verder hoor je geen fans
lijkt mij dus dat ze wel stil zijn... staan pentiums over et algemeen ook wel bekend om voor zover ik weet...

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:07
Ik vond hem wel veel meer geluid dan mijn HD's produceren, maar die zitten dan ook in silent-drive behuizingen :)
Een zalman is veel stiller, maar die koeler is best netjes qua geluid.
Ik denk dat hij op 7V wel niet zo goed meer koelt.

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
Die standaard coolers van intel zijn stiller dan bv coolmaster. Ik heb er ook 1 en die hoor ik bijna niet.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
ik heb toch liever de dB's gewillen... kan iemand mij deze vertellen?

toch bedankt

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik denk niet dat hij op 7V kan lopen. Vaak zijn die standaard koelers zo dat ze net genoeg koelen voor een mooi stabiel systeem. Maar ga je hem dan op 7V zetten da nweet ik bijna zeker dat hij te heet gaat worden.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
Of anders probeer je deze:

nieuws: OCZ P4 Eliminator legt Pentium 4 het zwijgen op

te krijgen???

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:43
De retail koelers van P4 zijn erg stil. Ik weet niet wat voor PC je nu hebt, maar een
coolermaster cooler voor bv. een AMD 1Ghz maakt meer herrie. De retail koelers van
Intel zelf zijn gewoon erg goed IMO en ik zou geen rede kunnen weten waarom je er
een andere koeler zou opzetten.. of je moet gaan willen overclocken :)

Verwijderd

Als je een Asus bord hebt met Q-Fan is ie echt heel stil...

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:36

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Correct me if I'm wrong. De Retail Intel cooler heeft een geluidsbijdrage van 32dB op 3200rpm.

Maar zoals hierboven gezegd: als je Q-Fan (ASUS mobo's) dan word je fan naarmate de belasting geregeld. Heb ik zelf ook en dan maakt ie 1800rpm en dat hoor je niet.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21

Termy

valt er nog wat te fragge?

nou hier een retail cooler op een p4 2.0A en die maakt een $@^$^ herrie. herrie in de zin van ik hoor hem nog 2 kamers verder als ik de deur van deze kamer open laat. er komt echt zo'n heerlijke rust over me heen als ie uit gaat (gebeurt alleen zowat nooit).

dat Q-fan is wel leuk (wil asus p4t533 kopen) maar dat heeft niet zoveel nut hier denk ik }:O :D

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik heb zojuist een P4 2.53 met retail cooler ingebouwd. Het ding hoor je bijna niet, ik moest mezelf overtuigen dat 'ie sowieso wel liep.

Verwijderd

conclusie je hoort zo gewoon bijna niet tenzij je een half brak exemplaar hebt zoals waarschijnlijk Termy heeft

Verwijderd

en nu maar hopen dat de voedingsfan's ook zo stil zijn, mijn amd koelertje hoor ik niet, maar mijn voedingsfan maakt een takke herrie, zal rond de 35db liggen denk ik.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb gister voor mn baas nog een nieuwe P4 2Ghz aangesloten. In een nieuwe Antec kast met 3*8CM fans. Als ik deze stil houdt dan hoor je heel zachtjes de fan van de P4 erboven uit komen. Dat ding is echt stil. Dat kan ik je vertellen als trouwe AMD'er. Een stille fan dus.
:D
Die 7V is denk gewoon een kwestie van proberen. Kijk of tie niet te heet wordt. Doe ik nu ook met mijn voeding. Standaard fan eruit gesoldeerd en er een Coolermaster ingehangen op 7V. Alles loopt perfect.
:)

• MMUilwijk
  • Laatst online: 14:11
De boxed coolers van Intel zijn perfect...bijna geruisloss en toch prima prestaties ! Ik dacht dat die standaad cooler ongeveer 25 dBa produceerde, maar ik zal het morgen op mijn werk ff nazoeken....

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

De koeler die met mijn proc (P4 1,7 Ghz) werd meegeleverd is perfect, je hoort hem niet. 2500 rpm en hij loopt als een zonnetje.

Verwijderd

Valt mij op dat mijn P4 boxed set een geregelde koeler is!
idle 3000 RPM stressed 4000RPM
Verschil hoor ik wel, vooral omdat de rest van mijn systeem vrij stil is
Pagina: 1