Windowsbeeld openemen op DV

Pagina: 1
Acties:

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Ik wil mijn windows beeld opnemen op mijn DV camera (JVC GR-DVL167 met DV-in dus). Nu zat ik dus te denken dat het wel zou moeten kunnen dat ik het beeld dat mijn PC maakt op moet kunnen nemen op mijn DV camera. De vraag is alleen hoe. Heeft iemand een idee? Of heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik wil doen is dus Quake filmpje opnemen.

ActueleWind

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
mjah maar dat wil ik dus niet, dan ben je aan het kl*ten met geluid en beeld goed krijgen. Ik wil namelijk niet de hele demo doen maar alleen maar stukjes. Dus daarvoor meot ik wel iets anders verzinnen.

ActueleWind

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Lurge schreef op 04 oktober 2002 @ 19:06:
[...]

mjah maar dat wil ik dus niet, dan ben je aan het kl*ten met geluid en beeld goed krijgen. Ik wil namelijk niet de hele demo doen maar alleen maar stukjes. Dus daarvoor meot ik wel iets anders verzinnen.
Ok, pleur dan je cam voor je scherm en opnemen maar, alleen laat de kwaliteit dan wle te wensen over.

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
ja en dat wil ik dus niet.
Maar is de mogelijkheid er niet om het via je firewire naar je DV te zetten?

ActueleWind

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 14:28
AVI omzetten naar MPEG-2, en vantevoren even knippen met ieder willekeurig videomontageprogramma ?

e

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
phoxetis schreef op 04 oktober 2002 @ 19:51:
AVI omzetten naar MPEG-2, en vantevoren even knippen met ieder willekeurig videomontageprogramma ?
Ik snap wel hoe ik een avi moet bewerken, het probleem is juist dat ik mijn DV camera wil gebruiken als recorder die mijn TV-out opneemt of mijn beeld dat ik op mijn scherm heb via firewire overzend naar mijn DV.

ActueleWind

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:53
Je kan Camtasia proberen (software capture programma) welke je weer als video input kan gebruiken voor je FireWire ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
mjah ik zal er eens naar kijken, het lijkt wel een aardige oplossing,

PC beeld --> Firewire --> DV-in zou wel idealer zijn maar dat zal wel niet kunnen.

ActueleWind

Pagina: 1