Ik dacht vandaag eens, kom laat ik eens wal grafische zut om mijn linux pc-tje installeren. (nooit geen X nodig gehad, wou het wel eens proberen)
Ik heb de packages voor Xfree86 van slackware gedownload en geinstalleerd.. niks aan de hand, geen foutmeldingen.
packages voor gnome heb ik van de current tree van slackware geplukt.
k, mijn probleem met startx/gnome :
Nou begrijp ik wel dat ie de lib libgdk_pixbuf.so.2 niet kan vinden maar mijn vraag is hoe kan dit en hoe los ik het op
ik heb de lib niet op mijn hd staan en ik ben er vrij zeker van dat ik alle benodigde packages binnengehaald en geinstalleerd heb
Ik heb de packages voor Xfree86 van slackware gedownload en geinstalleerd.. niks aan de hand, geen foutmeldingen.
packages voor gnome heb ik van de current tree van slackware geplukt.
k, mijn probleem met startx/gnome :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| XFree86 Version 4.2.0 / X Window System
(protocol Version 11, revision 0, vendor release 6600)
Release Date: 18 January 2002
If the server is older than 6-12 months, or if your card is
newer than the above date, look for a newer version before
reporting problems. (See http://www.XFree86.Org/)
Build Operating System: Linux 2.4.9-13smp i686 [ELF]
Module Loader present
Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting,
(++) from command line, (!!) notice, (II) informational,
(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(==) Log file: "/var/log/XFree86.0.log", Time: Fri Oct 4 18:43:36 2002
(==) Using config file: "/etc/X11/XF86Config"
Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/, removing from list!
gnome-session: error while loading shared libraries: libgdk_pixbuf.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory
waiting for X server to shut down |
Nou begrijp ik wel dat ie de lib libgdk_pixbuf.so.2 niet kan vinden maar mijn vraag is hoe kan dit en hoe los ik het op
ik heb de lib niet op mijn hd staan en ik ben er vrij zeker van dat ik alle benodigde packages binnengehaald en geinstalleerd heb
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2002 18:48 . Reden: sorry voor de layout vern**king ]