Toon posts:

IP van server van buiten achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of deze vraag hier hoort, maar vooruit. Het gaat om het volgende. Over een paar weken gaan mijn huisgenoot en ik beiden weg en we willen graag van buiten op onze server (via ftp) kunnen komen. Hiervoor moeten we nog ff bekijken welk progje we gaan gebruiken (er is vast een simpeler en vooral veiligere dan iis toch? tips welkom!).

Het probleem hiermee is dat we kabelinternet zonder vast ip hebben. Dus sowieso is het hopen dat de verbinding er niet op zo'n manier uitknalt dat de server niet opnieuw zelf kan verbinden, maar ook moeten we een manier verzinnen om het IP van de server op een bepaald moment te achterhalen. Nu zat ik zelf aan het volgende te denken: misschien kan ik in Outlook een regel aanmaken zodat we van buiten een mail van een bepaald adres kunnen sturen, waarna de server reageert met een reply met daarin het ip-adres. Weet iemand of dit uberhaupt kan, of weet iemand een andere oplossing?

alvast bedankt!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mischien heb je hier wat aan?: http://www.dyndns.org/

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Waarom niet posten van je ip op je webspace van je provider..
Een schedule aanmaken die 1x per dag ofzo IPCONFIG > ip.txt uitvoert + een ftpscriptje om het op je webspace te krijgen.. lijkt me simpel..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Merci! ik ga eerst wel eens ff kijken wat die dyndns.org is

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

of bijv. www.dyns.cx

wel makkelijk te vinden hoor :P

Verwijderd

Als je verbinding niet verbroken wordt, blijft je IP toch gewoon hetzelfde? En als-ie wel verbroken wordt, kan je sowieso niet op je FTP komen. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 18:58:
Als je verbinding niet verbroken wordt, blijft je IP toch gewoon hetzelfde? En als-ie wel verbroken wordt, kan je sowieso niet op je FTP komen. Of zie ik nu iets over het hoofd?
daar heb je idd gelijk in, maar het gebeurt nogal eens dat de verbinding om wat-voor-vage-reden dan ook verbroken wordt, waarna de server zelf weer probeert in te loggen. Normaal lukt dit wel, maar het ip is dan dus veranderd.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 18:37:
er is vast een simpeler en vooral veiligere dan iis toch?
IIS IS veilig... het zijn de mongolen die het niet goed kunnen instellen (niet persoonlijk :) )

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op 04 oktober 2002 @ 19:32:
[...]

IIS IS veilig... het zijn de mongolen die het niet goed kunnen instellen (niet persoonlijk :) )
waar je dan ook wel helemaal gelijk in zult hebben... laat ik mijzelf dan maar scharen bij de mensen die dat waarschijnlijk niet goed gaan doen ;), dus kijk ik wel ff rond naar iets anders...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

http://www.dyndns.org/
http://www.dyns.cx/
en aanverwanten...

Dat is wat je wil.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.