Toon posts:

DVD Drive pakt DVD film niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een DVD gehuurd (A Beautiful Mind), en wou deze gaan bekijken via TV OUt etc., heb gister zo'n setje gehaald om tvout signaal over te zenden.
Echter de DVD speler pakt de DVD niet, komt dit vaker voor? is dit te verhelpen?
Het betreft een Toshiba-SDM 1612 dvd speler.

Dit bevordert natuurlijk wel het downloaden van films, denk ik ...

Verwijderd

ehm komt uit een andere area??

Verwijderd

Topicstarter
Er staat 2-PAL op de doos (komt uit videotheek), en m'n regio van m'n DVD staat ook op 2 (nederland)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 18:09:
ehm komt uit een andere area??
dan geeft de DVD speler dit aan en vraagt om te switchen van regio (kan je 5 keer doen) en daarna geeft ie andere regio locked aan

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
-= Schopje =-
Nu een gekochte DVD (regio 2) erin gestopt, pakt ie nog niet.
Weet er niemand een oplossing??

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Soms helpt het om eerst een DVD erin te stoppen die wel werkt. Druk dan op "stop" en doe nu de DVD erin die het eerst niet deed.

StarWars EP1 deed het hier niet. Speler kon de DVD gewoon niet lezen. Nadat ik de film Aliens (die het altijd wel deed) erin had gestopt en vervolgens StarWars EP1 weer terug had gestopt deed ie het weer wel.

Vreemd maar waar. Misschien heeft het iets te maken met de regiolock?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu weer een andere DVD in gedaan, wordt ook niet herkend.
Normaal zie je toch in ieder geval de DVD naam (label v/d schijf) staan, in de verkenner?
Zelfs dat krijg ik niet te zien, krijg de melding, Windows kan de schijf niet lezen, hij is beschadigd of kan de indeling niet lezen (dat is ongeveer de melding die ik krijg).

Dit staat er in de eventviewer van XP als ik probeer de DVD te openen (via verkenner):
code:
1
Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom0.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Misschien is je DVD speler stuk?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 schreef op 13 oktober 2002 @ 21:31:
Misschien is je DVD speler stuk?
Tsja, dat begin ik toch ook te vrezen, echter CD-Roms speelt ie gewoon netjes af.
Nu heb ik gelezen dat een DVD 2 lasers heeft 1 voor de CD-Rom en 1 voor DVD te lezen? Zijn er schoonmaak tools die die lenzen schoonmaken??

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
schoonmaken kan je proberen, maar de driver opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen. Je IDE-kabel kan ook nog los zitten.

Anders stop je hem even in een andere computer om te kijken of het aan de speler of de rest van de compu ligt.
Pagina: 1