Hmm, ja, dan moet ik er maar wat over zeggen.
Ten eerste: ik heb ze zelf niet, maar ik weet wel hoe Magnat ongeveer klinkt. Ik heb ervaring met verschillende modellen, waaronder de Motion serie en de Vintage 5 serie.
Ten tweede: je kan wel wat foldermateriaal krijgen via
www.magnat.nl. De importeur stuurt het gratis op
De Magnat Motion 22/44 is een nieuwe luidspreker die inderdaad nog niet op de duitse site staat. Kort en bondig valt over Magnat het volgende te zeggen: het klinkt Duits.

Dat wil zeggen, vrij veel bass, die niet supergecontroleerd is (zeker niet bij de Motion serie) en een wollig, warm geluid. De tweeter is niet van superkwaliteit, ook gelukkig niet zo overdreven en onrustig als je dan zou verwachten. Het totale geluidsbeeld is niet "transparant" zoals ze dat zo mooi zeggen, maar over het algemeen zijn het geen rare luidsprekers voor het geld.
Ik draai zelf ondertussen bijna 2 jaar met de Motion 200 (een ouwetje ondertussen) en ik ben nog altijd blij dat ik ze destijds gekocht heb. Het klinkt nog altijd beter dan alle 2.1 of 5.1 setjes die je tegenwoordig overal vindt. Uiteraard weet ik ook wel dat het niet het einde is (ook niet voor dat geld, daarvoor kan je denk ik nog wel beter krijgen).
Mijn muziekstijl: mjah, vooral Trance, maar ook gewoon Prodigy, of juist Sarah Brightman/Enya/Alison Kraus of gewoon Top40 muziek.
Oi, bijna vergeten, deze tip moet altijd even bij Magnat luidsprekers: kijk ff in Duitsland voor spotgoedkope Magnat Luidsprekers. Ik weet niet of het uitkan voor deze redelijk goedkope luidsprekers, maar voor de grotere typen kan je gerust ff een tripje maken naar Duitsland om ze te beluisteren of in ieder geval op te halen.
(voorbeeld, Magnat Vintage 420, adviesprijs: €359,- per stuk, bij
www.dieboxhifi.de maar €199,- per stuk. Die 2x€160x2.20371=~700 gulden heb je snel verdiend

)