Toon posts:

[Debian] KDE3 geen icoontjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mn debian installatie ge apt-upgrade van stable naar testing, maar nu zoekt KDE3 in de verkeerde config files. Ik heb namelijk helemaal geen icoontjes meer op mn desktop, mn bootsplash is een enkel verticaal streepje en mn font's liggen overhoop :|

Is er iemand die dit probleem eerder heeft gehad of weet hoe ik dit kan oplossen?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Probeer eens of het werkt om je ~/.kde of ~/.kde3 te verplaatsen. KDE zal dan weer terugkomen in de standaardconfiguratie. Als dat niet werkt dan is er iets mis met die packages en moet je even in de bug-database en de mailinglists kijken of het al gemeld is en of er een oplossing voor is.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het werkt niet :'( hij vind nog steeds mn graphics niet... ik zal eens die bug database raadplegen...

Verwijderd

dit heb ik ook heel vaak gehad, komt door libpng
oplossing:

apt-get install libpng2 libpng2-dev libpng3

je ~/.kde of ~/.kderc of ~/.qt verwijderen wil ook soms eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 19:42:
dit heb ik ook heel vaak gehad, komt door libpng
oplossing:

apt-get install libpng2 libpng2-dev libpng3

je ~/.kde of ~/.kderc of ~/.qt verwijderen wil ook soms eens helpen
Dit heb ik al eens geprobeerd, maar het schijnt dat ik al de nieuwste versies van deze libraries heb... Ik denk dat kde in de verkeerde dir zoekt want als ik op een leeg vlakje klik (waar dus een icoontje hoort te staan) en bij properties een ander icoontje wil aangeven dan vind ie geen icoontjes in dat rijtje met system, applications etc...

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
ik heb kde3 geinstaleerd zoals uitgelegt word in onderstaand draadje:
[rml][ debian] Kan KDE3 nou wel of niet via debs?[/rml]

vlak daarvoor heb ik debian testing geinstaleerd en die hold regeltjes van dat draadje genegeert (net zoals wij altijd doen), als ik dan kde3 start dan heb ik ook geen icons :(
Pagina: 1