Toon posts:

chello+NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het bij een van jullie misschien bekend of er een verband is tussen het modem van chello (terayon) en de NIC die chello heeft geïnstalleerd??? Het lijkt er namelijk op of dit zo is, wanneer je een andere netwerkkaart plaats doet internet het niet meer!

Thnx

Verwijderd

chello werkt met het mac-adres van je nic...

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat houd in, zodra ik een andere NIC installeer en me oude NIC kaartje bewijs van spreke weg gooi, nooit het internet van chello het zal doen met dat kaartje? toch... als ik het goed begrijp?

thnx

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:45:
Dus dat houd in, zodra ik een andere NIC installeer en me oude NIC kaartje bewijs van spreke weg gooi, nooit het internet van chello het zal doen met dat kaartje? toch... als ik het goed begrijp?

thnx
nee. Je kunt Chello de boel laten resetten, zodat je een andere NIC kunt gebruiken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:45:

thnx
nee, je kan je nieuwe MAC doorgeven aan chello geloof ik, of je kan je MAC faken, howto? zie faq

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

[ Voor 0% gewijzigd door Erkens op 04-10-2002 17:48 . Reden: url faq added ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en je kunt (als het nu eindelijk eens werkt, toen ik het ooit probeerde nog niet iig) gewoon online gaan met die nieuwe kaart, dan kom je op het interne net van chello op een of andere abo page waar je je nieuwe mac zelf in kunt laten stellen naar ik meen voorzover wij weten

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Vreemd, ik heb zelf twee ISA-NIC's gekocht voor een oude 386 ( Freesco ) en Chello-internet werkt perfect.
Nix geen reset van Chello of handmatig wijzigen van MAC-adres.
Maar goed, ik heb een Com-21 modem met een eigen MAC, misschien dat het daardoor komt ...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:53:
Vreemd, ik heb zelf twee ISA-NIC's gekocht voor een oude 386 ( Freesco ) en Chello-internet werkt perfect.
Maar goed, ik heb een Com-21 modem met een eigen MAC, misschien dat het daardoor komt ...
precies :)
Met een Com21 modem heb je geen last van dat MAC-adres gedoe.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:53:
klopt, het is afhankelijk van je regio hoe chello je een ip geeft ;)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
bij een terayon modem moet je altijd effe je mac adres aangeven van de kaart die je used ...
zoals aangegeven kun je dat editten bij de pagina van chello

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

gewoon ip release van de NIC aan het modem en dan renewen op de nieuwe kaart....

alleen docsis ( motorola ) doet aan MAC-herkening.... ( dacht ik althans )

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

teryon ook, maar et maakt niet zo veel uit. nieuwe kaart er in chello er aan.

in je browser dit in tikken: http://prov.upc.nl stapjes uitvoeren, en bij laaste stap NIET je modem en je pc reseten maar gewoon effe release en renew van je ip doen. dan werkt het meteen als je wel de boel reset moet je ze eerst weer bellen voor flush :|

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1