Toon posts:

Aopen AK73 Pro lockup in games!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allo iedereen,

Ik heb alles afgezocht en bijna geen haar meer op m'n hoofd staan en ben er bijna zeker van dat ik 't niet met de search heb kunnen vinden (niet alleen hier), maar ik heb dus een lelijk probleem waar ik graag vanaf zou willen...

Het gaat hier om een Aopen AK73 Pro (niet de A versie) met een TB 1000 MHz.
Deze loopt onregelmatig vast als ik een spel aan het spelen ben. Wat ik er nu in heb zitten:

-Aopen AK73 Pro;
-AMD Athlon 1 GHz;
-ATi Radeon 8500 64MB DDR;
-3x 128MB PC133 geheugen;
-Terratec DMX 6fire LT;
-REALmagic Xcard (mpeg2);
-Pioneer DVD-S106;
-Plexwriter A40/12/40;
-Enermax 350W voeding;

Voorheen had ik erin zitten:

-Aopen AK73 Pro;
-AMD Athlon 1 GHz;
-nVIDIA GeForce 2 MX200;
-3x 128MB PC133 geheugen;
-SoundBlaster Live! player 5.1;
-REALmagic Hollywood+ (mpeg2);
-Pioneer DVD-S106;
-Plexwriter A40/12/40;
-Aopen 250W voeding;

Op bijde manieren loopt ie vast in spellen.... buiten t verwisselen en nieuw aanschaffen van hardware heb ik nog de volgende dingen geprobeerd:

-Bios Update;
-VIA 4-in-1 drivers allemaal geprobeerd;
-Alle patches die te verkrijgen waren geprobeerd;
-VIO van 3,3V naar 3,4V gezet;
-Geheugen op 133MHz gezet in plaats van 100MHz;
-Alle nieuwe drivers geinstalleerd;
-Windows 98SE en WinXP geinstalleerd (bijde dezelfde probs);
-Geheugen getest 3 dagen lang;
-Systeem 100% laten stressen 3 dagen lang (loopt niet vast);

Enigste wanneer ik er goed van heb kunnen genieten was toen ik er bijna niks in had zitten... alleen onboard sound, 1x 128MB, videokaart (Radeon of GeForce).
Daarna ben ik t systeem langzaam verder op gaan bouwen met alle tests erbij en t liep allemaal niet vast in die test periodes.... totdat t helemaal in elkaar stond (maakt niet uit welke van de twee bovenstaande manieren) en dan liep t na dag 3 weer vast midden in een spel zoals CS, Wolfenstein, MoH2, etc.

Ik vraag me nu af wat ik nog meer kan testen en hoe want ik wil graag in Nov. weer naar een Lanparty maar met zo een bagger systeem hoef ik al niet te gaan want dat overleeft ie niet.

Zijn er nog meer mensen met een AK73 Pro die midden in games vastloopt ??
Ik heb sterk t vermoede dat t aan dat moederbord ligt want ik lees veel over de problemen die erbij zijn komen kijken bij sommige mensen maar 't is net alsof ik alle problemen in een keer heb met dit moederbord :?

Nog ff en ik geef 't op want dit is niet meer leuk spelen...

Greetz DD

PS.: Mocht t zo zijn dat ik hier shit heb neergezet wat al ergens stond kan me dat op een nette manier verteld worden.... mensen zien wel eens wat over t hoofd ;)

Verwijderd

Tja, vrij simpel...
Als hij zonder andere kaarten niet vastloopt ligt het dus aan een van je kaarten :)

Gewoon stuk voor stuk opbouwen...
Mijn mening is overigens dat 3 geheugen-banken ook 'overdone' is, ik wil er altijd of 1x???mb of 2x???mb inhebben, nooit bijv. 3x128, dan zou ik er eerder 2x128mb indoen!
Maargoed, hoogstwaarschijnlijk is dat het probleem niet :z

Wel, gewoon dus pc bouwen met zo min mogelijk
Aopen AK73 Pro;
-AMD Athlon 1 GHz;
-ATi Radeon 8500 64MB DDR;
-32x 128MB PC133 geheugen;
-Terratec DMX 6fire LT;
-REALmagic Xcard (mpeg2);
-Pioneer DVD-S106;
-Plexwriter A40/12/40;
-Enermax 350W voeding;

Zo zou hij het wel gewoon goed moeten doen lijkt me... Probeer dat eens, en dan voorzichtig stuk voor stuk dingen bijprikken...
misschien kan je voeding (alhoewel 350watt me meer dan genoeg lijkt) al die kaarten wel niet aan :???

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
Ik had een aopen ak77pro met een radeon9700 en dat liep niet. Steeds crashes etc etc etc. (Infinite loops) Ati = ati2dvag.dll en nvidia = nv4_disp.dll.
Als jij na een reset ook een van deze meldingen kreeg, dan kun je niets eraan doen. Ik heb alles geprobeerd (lees ALLES!!) (het enige wat in mijn kast zit is die videokaart en een lankaartje), maar niets hielp. Ik denk dat die aopen borden te weinig stroom of niet stabiel genoeg stroom leveren aan je videokaart slot (agp-slot dus) Ik heb een nieuw moederbord gehaald en mijn problemen waren gelijk weg. Laat eens weten of je iets met infinite loops hebt gehad of open eens van de watchdog foutmeldingen in kkladblok

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Inderdaad. 1 voor 1 opbouwen, en dan ook maar gelijk na elke wijziging 3 dagen testdraaien. Probeer ook eens een ander PCI-slot voor je kaart/en.

Zo kon ik met mijn Gigabyte 7IX mobo alleen PCI-slot 2 gebruiken voor een Promise-Raid controller, in elke ander slot kwam ik in de problemen. PCI-2 slot was nml. de enige NON-shared slot met zijn eigen IRQ. Denk dat er iets soortgelijks bij jou aan de hand is. Je hebt 1 kaart die het niet prettig vind om zijn IRQ te delen.
Vervelende is dat je in XP of 98 vaak niets verdachts ziet, alles lijkt te werken en toch zit je met onstabiel systeem.

Su6 iig . Uit ervaring weet ik dat je die nodig hebt ;)

ps: Zet ook eens de poorten UIT die je toch niet gebruikt, zoals bijv. je com-poort/en en printer-poort USB whatever.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reply's...
OcNewB schreef op 05 oktober 2002 @ 12:44:
Ik had een aopen ak77pro met een radeon9700 en dat liep niet. Steeds crashes etc etc etc. (Infinite loops) Ati = ati2dvag.dll en nvidia = nv4_disp.dll.
Als jij na een reset ook een van deze meldingen kreeg, dan kun je niets eraan doen. Ik heb alles geprobeerd (lees ALLES!!) (het enige wat in mijn kast zit is die videokaart en een lankaartje), maar niets hielp. Ik denk dat die aopen borden te weinig stroom of niet stabiel genoeg stroom leveren aan je videokaart slot (agp-slot dus) Ik heb een nieuw moederbord gehaald en mijn problemen waren gelijk weg. Laat eens weten of je iets met infinite loops hebt gehad of open eens van de watchdog foutmeldingen in kkladblok
Ik heb wel een infinite loop gehad toen ik met die SB Live zat te kloten vandaar dat ik overgegaan ben naar Terratec.... maar als ie nu vast loopt af en toe, niet meer zo vaak, dan hoor ik geen geluid meer lopen maar wel hangen dus een hoge lelijke toon in je koptelefoon....

Dat met die watchdogs kan ik ff niet helemaal volgen wat je bedoeld anders had ik daar ook wel ff naar gekeken voor je.

Ik krijg steeds meer t vermoeden dat t aan m'n Mobo ligt want alles wat er uit is gegaan zit nu in een celeron 500 en die verrekt dat ie ook maar een keer vast loopt. Dus misschien toch Mobo :?

Was nog niet van plan om een Athlon XP aan te schaffen... maar goed ik heb er nu weer ff geen last van en ik weet niet wat ik nog meer moet testen want dat langzaam opbouwen heb ik ook al eens geprobeert en dan gebeurd er niks totdat t helemaal in elkaar staat.... heb t op 5 verschillende manieren geprobeerd en elke keer geindigd met een andere kaart....

'T mooie van alles is dat ik laatst UT2003 heb gekocht en daar loopt ie niet bij vast... en CS heel af en toe

Ik heb iets gelezen over AMD en Windows XP patch zou die misschien niet helpen?? (Moet ook in SP 1 zitten....)

Wat ik me nog echt afvraag is kunnen drivers je systeem ook vast laten lopen
zodat je alleen nog maar kan resetten ??
Of ligt dat alleen aan de Hardware ??

Als ik daar duidelijk antwoord op heb ga ik m nog eens uit elkaar halen.... en dan test ik m weer opnieuw.

Greetz DD

PS: Weet iemand hoe ik t beste kan testen op 3D gebied in combinatie met CPU stressen.... iets wat een week kan blijven draaien zonder errors (tenzij iets anders die errors veroorzaakt) maar iets wat dezelfde dingen doet als in een game zonder dat ik hier een week moet zitten gamen :D