Allo iedereen,
Ik heb alles afgezocht en bijna geen haar meer op m'n hoofd staan en ben er bijna zeker van dat ik 't niet met de search heb kunnen vinden (niet alleen hier), maar ik heb dus een lelijk probleem waar ik graag vanaf zou willen...
Het gaat hier om een Aopen AK73 Pro (niet de A versie) met een TB 1000 MHz.
Deze loopt onregelmatig vast als ik een spel aan het spelen ben. Wat ik er nu in heb zitten:
-Aopen AK73 Pro;
-AMD Athlon 1 GHz;
-ATi Radeon 8500 64MB DDR;
-3x 128MB PC133 geheugen;
-Terratec DMX 6fire LT;
-REALmagic Xcard (mpeg2);
-Pioneer DVD-S106;
-Plexwriter A40/12/40;
-Enermax 350W voeding;
Voorheen had ik erin zitten:
-Aopen AK73 Pro;
-AMD Athlon 1 GHz;
-nVIDIA GeForce 2 MX200;
-SoundBlaster Live! player 5.1;
-REALmagic Hollywood+ (mpeg2);
-Pioneer DVD-S106;
-Plexwriter A40/12/40;
-Aopen 250W voeding;
Op bijde manieren loopt ie vast in spellen.... buiten t verwisselen en nieuw aanschaffen van hardware heb ik nog de volgende dingen geprobeerd:
-Bios Update;
-VIA 4-in-1 drivers allemaal geprobeerd;
-Alle patches die te verkrijgen waren geprobeerd;
-VIO van 3,3V naar 3,4V gezet;
-Geheugen op 133MHz gezet in plaats van 100MHz;
-Alle nieuwe drivers geinstalleerd;
-Windows 98SE en WinXP geinstalleerd (bijde dezelfde probs);
-Geheugen getest 3 dagen lang;
-Systeem 100% laten stressen 3 dagen lang (loopt niet vast);
Enigste wanneer ik er goed van heb kunnen genieten was toen ik er bijna niks in had zitten... alleen onboard sound, 1x 128MB, videokaart (Radeon of GeForce).
Daarna ben ik t systeem langzaam verder op gaan bouwen met alle tests erbij en t liep allemaal niet vast in die test periodes.... totdat t helemaal in elkaar stond (maakt niet uit welke van de twee bovenstaande manieren) en dan liep t na dag 3 weer vast midden in een spel zoals CS, Wolfenstein, MoH2, etc.
Ik vraag me nu af wat ik nog meer kan testen en hoe want ik wil graag in Nov. weer naar een Lanparty maar met zo een bagger systeem hoef ik al niet te gaan want dat overleeft ie niet.
Zijn er nog meer mensen met een AK73 Pro die midden in games vastloopt ??
Ik heb sterk t vermoede dat t aan dat moederbord ligt want ik lees veel over de problemen die erbij zijn komen kijken bij sommige mensen maar 't is net alsof ik alle problemen in een keer heb met dit moederbord
Nog ff en ik geef 't op want dit is niet meer leuk spelen...
Greetz DD
PS.: Mocht t zo zijn dat ik hier shit heb neergezet wat al ergens stond kan me dat op een nette manier verteld worden.... mensen zien wel eens wat over t hoofd
Ik heb alles afgezocht en bijna geen haar meer op m'n hoofd staan en ben er bijna zeker van dat ik 't niet met de search heb kunnen vinden (niet alleen hier), maar ik heb dus een lelijk probleem waar ik graag vanaf zou willen...
Het gaat hier om een Aopen AK73 Pro (niet de A versie) met een TB 1000 MHz.
Deze loopt onregelmatig vast als ik een spel aan het spelen ben. Wat ik er nu in heb zitten:
-Aopen AK73 Pro;
-AMD Athlon 1 GHz;
-ATi Radeon 8500 64MB DDR;
-Terratec DMX 6fire LT;
-REALmagic Xcard (mpeg2);
-Pioneer DVD-S106;
-Plexwriter A40/12/40;
-Enermax 350W voeding;
Voorheen had ik erin zitten:
-Aopen AK73 Pro;
-AMD Athlon 1 GHz;
-nVIDIA GeForce 2 MX200;
-SoundBlaster Live! player 5.1;
-REALmagic Hollywood+ (mpeg2);
-Pioneer DVD-S106;
-Plexwriter A40/12/40;
-Aopen 250W voeding;
Op bijde manieren loopt ie vast in spellen.... buiten t verwisselen en nieuw aanschaffen van hardware heb ik nog de volgende dingen geprobeerd:
-Bios Update;
-VIA 4-in-1 drivers allemaal geprobeerd;
-Alle patches die te verkrijgen waren geprobeerd;
-VIO van 3,3V naar 3,4V gezet;
-Geheugen op 133MHz gezet in plaats van 100MHz;
-Alle nieuwe drivers geinstalleerd;
-Windows 98SE en WinXP geinstalleerd (bijde dezelfde probs);
-Geheugen getest 3 dagen lang;
-Systeem 100% laten stressen 3 dagen lang (loopt niet vast);
Enigste wanneer ik er goed van heb kunnen genieten was toen ik er bijna niks in had zitten... alleen onboard sound, 1x 128MB, videokaart (Radeon of GeForce).
Daarna ben ik t systeem langzaam verder op gaan bouwen met alle tests erbij en t liep allemaal niet vast in die test periodes.... totdat t helemaal in elkaar stond (maakt niet uit welke van de twee bovenstaande manieren) en dan liep t na dag 3 weer vast midden in een spel zoals CS, Wolfenstein, MoH2, etc.
Ik vraag me nu af wat ik nog meer kan testen en hoe want ik wil graag in Nov. weer naar een Lanparty maar met zo een bagger systeem hoef ik al niet te gaan want dat overleeft ie niet.
Zijn er nog meer mensen met een AK73 Pro die midden in games vastloopt ??
Ik heb sterk t vermoede dat t aan dat moederbord ligt want ik lees veel over de problemen die erbij zijn komen kijken bij sommige mensen maar 't is net alsof ik alle problemen in een keer heb met dit moederbord
Nog ff en ik geef 't op want dit is niet meer leuk spelen...
Greetz DD
PS.: Mocht t zo zijn dat ik hier shit heb neergezet wat al ergens stond kan me dat op een nette manier verteld worden.... mensen zien wel eens wat over t hoofd