Toon posts:

[Maxtor] geluid bij uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk een grotere HDD in me pc kunnen hangen. Volgens de winkel deed ie het niet maar toen ik het zelf deed ging het goed.

Mator 40 GB 7200 RPM schijf.

Als ik ga afsluiten in Windows , en Windows doet de pc vanzelf uit, dan komt er een soort geluidje van de HDD alsof ie geremd wordt, daarna hoor ik hem uit draaien.

Maar mn vorige hdd had dat "tik geluidje" niet.

Is dit normaal voor 7200 rpm schijven?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07

Wildfire

Joy to the world!

Je hoort een hoge zoemtoon die langzaam zachter gaat vanwege een lager toerental... en dan op het laatst een "stuiptrekking" en de drive is dan stil...

Dat geluid is dus normaal. Maar mocht je je PC per ongeluk uitzetten ofzo, wacht even met opnieuw aanzetten tot dat geluidje helemaal weg is... dan weet je zeker dat de drive helemaal stil staat... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb ik ook met mijn 7200 RPM schijf.
De eerste keren denk je WTF!, maar je raakt er wel aan gewend.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb er ok 2 :)
een 20 en een 40Gb 7200rpm.
Maxtor roelt!!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is wel zo ongeveer normaal. Maar in sommige gevallen kun je dat ook verhelpen door een beetje met de drivers van de IDE controller te spelen: probeer verschillende versies.

Als je het toch nog niet vertrouwt, check dan de harddisk met het tooltje van de HDD fabrikant. Linkjes staan in OM FAQ, zie onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag" :)

Edit: FireWurX - wat heb je daarmee eigenlijk aan dit draadje toe te voegen :?
Een overbodige post imo.. :/

Verwijderd

Ik heb 2 van die maxtor ata133 40gb schijven in raid hangen die geven ook een klikkend geluid als de pc uitgaat,zal geen probleem zijn werken prima sinds januari dit jaar.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Als er iets een boutmerk is, dan is het Maxtor wel.

Afgelopen half jaar 2 60GB disken kapot gegaan... allebei same shit: lawaai maken en SMART errors bij het opstarten...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Dan zal het wel normaal zijn :D

En Dyna Mikey, heb je dan van je leverancier of van maxtor wel nieuwe HDD's gekregen?

In de pc zaak gaven ze dacht ik 1 jaar garantie. En bij de fabrikant toch 3 jaar garantie?

• Plofke
  • Laatst online: 19-10-2023
heb precies dezelfde prima ding
en ik heb er ook last van :P

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tik geluidje aan het eind?

Parkeren vd koppen hoor je :)

(de koppen in een rust/vervoerstand plaatsen, 'vroeger' hadden de hd's dit nog niet, en was daar de l33te util park.com voor ;)

Verwijderd

DIt soort dingen gebeuren erg vaak als er gebruik wordt gemaakt van een Promise UDMA/RAID controller, is weinig aan te doen

Verwijderd

Tele schreef op 05 oktober 2002 @ 21:27:
Tik geluidje aan het eind?

Parkeren vd koppen hoor je :)

(de koppen in een rust/vervoerstand plaatsen, 'vroeger' hadden de hd's dit nog niet, en was daar de l33te util park.com voor ;)
Idd en dan aangevult met

P.bat :

Park :)

Ik heb trouwens 3 d740x waarvan 2 aan een promise maar ik heb weinig bijgeluiden... alleen soms een klong geluid als de pc reboot ivm te ver overklokken.

• sarlo
  • Laatst online: 16:26
klopt hier het zelfde eerst een harde tik en dan gaat ie :z :z

Verwijderd

Bij mij ook precies hetzelfde met een maxtor, zal wel goed zijn :)
Pagina: 1