Pc valt zo plots uit

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Mijn pc heeft de laatste dagen een vreemde kuur om zomaar uit te gaan en daarna start hij direkt weer op.

mijn specs zijn: Aopen AK77 pro met amd athlon xp 1800+ @ 2000+, 80 gig maxtor schijf (liquid beared), plextor 40 speed cdrom, plextor 12/10/32s, pioneer dvd 106 s, geforce 2 gts (agp) , voodoo 3 2000 (pci), scsi kaart van adaptec, 3com 905b-tx, soundblaster live 5.1, kingston geheugen 256 mb ddr en chieftec kast met de chieftec voeding van 340 watt.

Ik heb zelfs in de bios ingestelt als de pc uitvalt door stroom dat hij niet automatisch weer aangaat dus stroom uitval is het zeker niet geweest anders zou de verlichting net een disco zijn want hij valt met regelmaat uit.

Het komt niet door het overclocken want daar draait ie al meer dan 9 maand op.

de voltage's zijn alsvolgt:
Vcore = 1,80
3,3 = 3,34
5,0 = 4,79
+12 = 12,17
-12 = 11,86

Temperaturen
stressed @ Seti@home = 45 graden celcius
non stressed = 37 graden celcius

Ik draai Microsoft® Windows® XP

Ik hoop dat iemand het weet ik heb geen flauw idee wat het is.
Hij heeft die kuur vaak wanneer mijn pc net aanstaat en seti de processor lekker aan het stressen is.
Daarna als ik weer heb opgestart is er niks meer aan de hand.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

(jarig!)
Het kan altijd door het overclocken komen, zelfs na 9 maanden. Dus om te beginnen zou ik hem op standaart zetten. Kan nooit kwaad. Verder heb je nieuwe programma's geinstalleerd of is je kast verplaatst dat er iets los is komen te zitten?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Tundreq
Alles staat al een maand of 2 zo stil op zijn plekkie en het is alleen maar als de processor net is opgewarmt en als ie warm wordt opgestart is er niks meer aan de hand.

Anders moet ik hem maar voorverwarmen met een feun ( damn hou schrijf je dat ook al weer) :+

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat ie tijden goed overgeclockt heeft geloopt wil niet zeggen dat het daar nu niet aal ligt. Even terugclocken dus.
Voor een stresstest zou ik zeker geen Seti ofzo gebruiken. BurnK7 strest veel beter.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

gsjonnie schreef op 04 oktober 2002 @ 16:57:
Alles staat al een maand of 2 zo stil op zijn plekkie en het is alleen maar als de processor net is opgewarmt en als ie warm wordt opgestart is er niks meer aan de hand.

Anders moet ik hem maar voorverwarmen met een feun ( damn hou schrijf je dat ook al weer) :+
Fohn :P

www.google.nl

Verwijderd

Eigenlijk is het Föhn B)

• Tundreq
Nog iemand anders een idee dan clocksnelheid terug te zetten

Verwijderd

Voeding goed genoeg?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees je eigenlijk wel de sticky's en de FAQ's :?

Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!

Ik gok overigens dat het je voeding is, gezien de symptomen en een zwakke 5V lijn..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.