Voor een intranet biedt ik clients de mogelijkheid om files te uploaden. Deze kunnen best groot zijn, dus heb ik een LongBlob veld in de mySQL database gecreerd. Tevens heb ik MySQL/PHP aangepast om grote post's aan te kunnen (bij Mysql max_allowed_packet op 8m, php.ini: upload_max_filesize=8m en post_max_size = 8m).
Om de BLOB netjes op te slaan gebruik ik mysql_escape_string.
Nu het probleem; als ik een file van meer dan 2 mb upload krijg ik de melding dat de 8mb limiet "exhausted" is. Op een of andere manier doet mysql_escape_string iets waardoor de post groter wordt. Als ik mysql_escape_string eruit sloop wordt de post namelijk netjes afgehandeld, alleen klopt het Insert-statement niet meer.
Dit treedt ook op wanneer ik addslashes gebruik (hoewel dit uit vele hoeken wordt afgeraden).
Heeft iemand hier ervaring mee? Mis ik een instelling op mijn server?
Bedankt!
Om de BLOB netjes op te slaan gebruik ik mysql_escape_string.
Nu het probleem; als ik een file van meer dan 2 mb upload krijg ik de melding dat de 8mb limiet "exhausted" is. Op een of andere manier doet mysql_escape_string iets waardoor de post groter wordt. Als ik mysql_escape_string eruit sloop wordt de post namelijk netjes afgehandeld, alleen klopt het Insert-statement niet meer.
Dit treedt ook op wanneer ik addslashes gebruik (hoewel dit uit vele hoeken wordt afgeraden).
Heeft iemand hier ervaring mee? Mis ik een instelling op mijn server?
Bedankt!