mod de adverteerders

Pagina: 1
Acties:

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
In deze reactie bedacht ik opeens dat modden ontzettend leuk is (wat de modsquad het vast met me eens is) :) en dat een adverteerder echt blij is als hij een beter idee heeft van zijn prestaties. Maar ook bedacht ik me dat ik best wel uitgekeken ben op driekwart van de uitingen en me afvroeg of de adverteerder dat ook echt door heeft, verder dan de theorie van een 'banner burn-out'.

Daarom het volgende idee in de FP Feedback:

Een normale site moet inderdaad een 'behavioural targeting' systeem implementeren, of eerst al zijn users gaan 'trainen' voordat ze dit idee zouden kunnen implementeren. Maar aangezien Tweakers.net waanzinnig veel users heeft die allemaal al gewend zijn aan de manier waarop de reacties beoordeeld worden biedt t.net als een van de weinige de mogelijkheid om het volgende te implementeren:

Laat ons de ads modderen!

Bezie de ad als een artikel, zet er een klein modknopje naast en voila.

Natuurlijk moet het effect niet zo 1 op 1 zijn als bij de gewone reacties, maar 1 op 100 ofzo, en van mijn part mag er meteen een link aanvast naar 'gewone reacties' of een forum waar men zijn ei kwijt kan. :*)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Leuk als er dadelijk een ad van Microsoft wordt gemodereerd, ook al zou het 1 op 100 zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
hmm.. de moderaties moddereren..
die zou je dan op dezelfde wijze moeten modderen als een reactie.

je kunt ook de keuze aan de adverteerder laten, en het zelfs aanbieden als (betaalde) optie.

of je biedt het aan in de vorm van een poll, 4 preset keuze blokjes naast de banner, 4x15 pixels formaat, totaal 5x60.

een microsoft is dit trouwens ook gewend, en als ze echt -100 krijgen, dan moeten ze eens diep nadenken lijkt me. misschien een ander produkt/aanpak. we willen de adverteerder natuurlijk niet verliezen dus er moet wel een redelijk positief verhaal uitrollen.

je kunt het soort modderaties anders benoemen, dus niet -1 troll maar een nieuw lijstje.
even te duf om iets te bedenken, zijn anderen momenteel beter in :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Erg leuk bedacht maar weinig nuttig :). Als het nou zou stikken van de adverteerders dan was het misschien leuk om te weten op welk (soort) banners er het beste gereageerd wordt, maar die paar die we nu hebben wegjagen door ze te laten zien hoeveel bezoekers negatief stemmen op hun advertentie (en dat zullen er altijd meer zijn dan de positieve) is nogal ontactisch :P.

Professioneel Hyves-weigeraar

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
ietsiepietsie de positieve kant ervan inzien WT ;)

kritiek moet altijd opbouwend en toegevoegde waarde hebben plus t.net beslist welke reactie types gegeven kunnen worden.

(willekeurige ideetjes in willekeurige volgorde)
1> volledig op uitgekeken
2> houen zo, maar vaker van creatie wisselen
3> prima zo
4> kon beter qua inhoud/aanbod
5> kon beter qua creatie
6> wil ik vaker zien

Het gaat trouwens over de creatie, niet over de adverteerder.
1.000x dezelfde banner hangt me strot uit, zie ik liever de background gif ;)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

1.000x dezelfde banner hangt me strot uit, zie ik liever de background gif
90% van de banners is volgens mij shop.tweakers.net >:) topicchange naar "ey, verzin es nieuwe shopbanners!" :? ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 04 oktober 2002 @ 21:17:
[...]

90% van de banners is volgens mij shop.tweakers.net >:) topicchange naar "ey, verzin es nieuwe shopbanners!" :? ;).

Jaaa!!! goed idee!!! :P

vooral deze banners eens ditchen, daar kijk ik al te vaak tegenaan :+

Afbeeldingslocatie: http://adserver.tweakers.net/banners/shop/flash.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/vakantieflash_3.gif

Afbeeldingslocatie: http://adserver.tweakers.net/banners/shop/laptop.gif

;)
Pagina: 1