[JavaScript] Window positioning & startmenubalk

Pagina: 1
Acties:

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik in JavaScript een window naar (0,0) move, komt alles keurig linksboven te staan. Maar als ik m'n Windows startmenubalk niet onder maar bovenaan m'n scherm heb staan, valt (0,0) daaronder. M'n window verdwijnt dus gedeeltelijk onder m'n startmenubalk. Idem als ik hem aan de linkerzijde van het scherm plaats.

Ik zoek dus een oplossing waarmee de (0,0)-coordinaten rekening houden met de positie van de startmenubalk. Als deze bovenaan het scherm staat, wil ik dat (0,0) dus exact linksonder de Start-knop zit.

Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee om moet gaan? Een eventuele oplossing hoeft overigens alleen met IE5.5+ te werken, omdat het een webapplicatie betreft die vanwege allerlei DHTML toch al enkel onder deze versie werkt.

Alvast bedankt!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

er zijn javascript properties om dat op te vragen :)
self.screen.availHeight & self.screen.availWidth bijv.

meer weten, en dat wilt u, kijk dan ff hier.

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09

crisp

Devver

Pixelated

Hangloozz schreef op 04 oktober 2002 @ 16:46:

meer weten, en dat wilt u, kijk dan ff hier.
Da's niet wat topicstarter bedoelt volgens mij, en voor zover ik weet is het ook niet mogelijk om uit te vragen waar de startbalk (of ieder ander proggie) gedocked staat.
En wat voor DHTML gebruik je wel niet dat het alleen maar in IE5.5 werkt; afgezien van activeX-controls is bijna elk stukje DHTML wel compatible te maken met NS6/Mozilla hoor.

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

crisp schreef op 04 oktober 2002 @ 16:52:

Da's niet wat topicstarter bedoelt volgens mij, en voor zover ik weet is het ook niet mogelijk om uit te vragen waar de startbalk (of ieder ander proggie) gedocked staat.
* screen.availHeight - Specifies the height of the screen, in pixels, minus permanent or semipermanent user interface features displayed by the operating system, such as the Taskbar on Windows.
# screen.availWidth - Specifies the width of the screen, in pixels, minus permanent or semipermanent user interface features displayed by the operating system, such as the Taskbar on Windows.
http://developer.irt.org/script/285.htm
En wat voor DHTML gebruik je wel niet dat het alleen maar in IE5.5 werkt; afgezien van activeX-controls is bijna elk stukje DHTML wel compatible te maken met NS6/Mozilla hoor.
browser-compatible scripten is so passé, * RM-rf script nog enkel compatible voor alleeenstaande knappe vrouwen met een bovenmodaal inkomen :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hangloozz schreef op 04 oktober 2002 @ 16:46:
Ja, die kende ik al. Maar dan weet ik nog steeds niet of ik m'n window op (0,0) moet zetten of op (0,32) - afhankelijk of m'n startbalk onder of boven staat.

Laat ik het anders vragen: hoe zouden jullie een window van, zeg, 300x200 pixels zo veel mogelijk linksboven plaatsen zonder dat het onder de startmenubalk valt, mocht die toevallig bovenaan of links op het scherm staan. Da's dus wat ik wil.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09

crisp

Devver

Pixelated

RM-rf schreef op 04 oktober 2002 @ 21:50:
[...]
browser-compatible scripten is so passé, * RM-rf script nog enkel compatible voor alleeenstaande knappe vrouwen met een bovenmodaal inkomen :)
heh lol :)
Browser-compatible scripten (voor nieuwe generatie browsers) is echter allang niet meer een kwestie van 2 compleet verschillende functies schrijven voor 2 verschillende browsers, eerder 2 of 3 afvragingen in een compleet script zijn vaak al voldoende. Als je de browser verschillen goed in je achterhoofd houdt hoeft het niet eens extra tijd te kosten :)

Intentionally left blank

Pagina: 1