[gigab. 7vrx] fsb op 166, maar divider doet niets

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
kheb probleem.. Ik heb nu mijn xp2000 geunlocked.. en als ik in bios mijn cpu clock op 166 zet (of 167, 168) dan gaat de pci en agp NIET stapje terug. Hoe kan ik dit nu oplossen ?? dus dat de divider op 1:5 komt, er staat namelijk in reviews dat dit van af de rev 1.1 kan, die ik dus heb. Ik heb al mailtje gestuurd naar gigabye, maar kweet niet of ze me ut vertellen :)
iig HOE kan ik dit instellen:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/itegelaar/166.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/itegelaar/1662.JPG

Je zou 2 dingen moeten aan en uitschakelen, maar die schakelaartjes zie ik dus niet, maar wel 10 aansluitpuntjes ! Of weet iemand een heel andere oplossing zodat de pci en agp op hun normale snelheid blijven rennen ;)

edit: Of hoort dit toch meer in doc ? (tis niet echt ocen, ik wil namelijk 1666 mhz behouden, maar profeit hebben van mijn ddr333 geheugen)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Heb je nergens dan 2 schakelaartjes zitten oid ?
En in bios nergens die settings te vinden ?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 18:33:
Heb je nergens dan 2 schakelaartjes zitten oid ?
En in bios nergens die settings te vinden ?
nope.. heb maar 1 dipswitch voor fsb .. maar daar kan je tussen 100 en 133 schakelen, deze word ook niet sw_0 genoemd, maar zitten daarnaast nog wel 2 aansluitpuntjes, maar die blijkt voor raid of ata te zijn. Verder kan ik volgens mij die settings niet vinden in mijn bios.

4015Wp west (Dordrecht)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[rml]Tutti-frutti in "GigaByte 7VRXP KT333 [ Deel 2]"[/rml]

Daar heb je de vraag ook al gepost.....

trouwens hoe weet je het zeker dat die dividers niet omzetten... is hij stabiel.. ja of nee?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Vorkie schreef op 04 oktober 2002 @ 18:40:
[rml]Tutti-frutti in "GigaByte 7VRXP KT333 [ Deel 2]"[/rml]

Daar heb je de vraag ook al gepost.....

trouwens hoe weet je het zeker dat die dividers niet omzetten... is hij stabiel.. ja of nee?
klopt... maar topic gaat wat sneller hier. Dat de dividers niet veranderen, kan ik zien in sisoft.. namelijk 48 voor pci en 84 voor agp als fsb op 166 staat.... Ok, het loopt dan wel, maar heb er geen zin in dat er dalijk toch iets verkeerd gaat ;) (netwerkkaartje bijvoorbeeld)

Kheb dus nog deze dipswitch met een ander tabelletje erbij, en nog een vrije plaats voor een 2e, maar als ik het goed begrijp is dat voor ata en raid, dus voor vrxP versie.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/itegelaar/1663.JPG

4015Wp west (Dordrecht)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Graag vragen een volgende keer tot één post/topic beperken, zo geef je het slechte voorbeeld ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
moet ik dan toch maar een mailtje afwachten? Er is toch wel iemand die hem ook op 166 laat draaien ? Hebben jullie ook het zelfde prob ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 04 oktober 2002 @ 18:35:
[...]

nope.. heb maar 1 dipswitch voor fsb .. maar daar kan je tussen 100 en 133 schakelen, deze word ook niet sw_0 genoemd, maar zitten daarnaast nog wel 2 aansluitpuntjes, maar die blijkt voor raid of ata te zijn. Verder kan ik volgens mij die settings niet vinden in mijn bios.
Het is niet sw_0 maar clock switch en die zit er bij jou zo te zien niet op.
Die 0 staat voor on en X voor off.
Misschien dat het kan met het doorverbinden van de aansluitingen van de clock switch, maar dat weet ik niet, dat zou je effe verder moeten opzoeken.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 13:56:
[...]

Het is niet sw_0 maar clock switch en die zit er bij jou zo te zien niet op.
Die 0 staat voor on en X voor off.
Misschien dat het kan met het doorverbinden van de aansluitingen van de clock switch, maar dat weet ik niet, dat zou je effe verder moeten opzoeken.
ja ik weet ut, tis de clockswitch en niet sw 0, maar die sw1 staat een ander tabelletje voor... die andere 2 punten zijn voor raid en ata denk ik

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1