Xbox als nieuwe Linuxbak, aantrekkelijk?

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:46

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik zit erover te denken om een nieuwe Linuxbak te kopen. Een aantrekkelijke oplossing zou de Xbox zijn omdat die nu (even spieken) €264 is. Natuurlijk komt hier wel een modchip bij, maarja, hoe aantrekkelijk is Linux op m'n Xbox daadwerkelijk? Iemand die er meer van weet of z'n mening wil laten horen? =)

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:30
Volgens mij werken de bestaande modchips niet meer met de nieuwste Xbox's. Zou je natuurlijk in je overweging mee kunnen nemen... ;)

• apNia

apNia

Topicstarter
ja zoiets had ik ook al gehoord ja, dus dat weegt nog zwaarder allemaal =)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Nou als je wil prutsen met linux zou ik zeker geen xbox kopen hoor. Volgens mij kan het tot op heden alleen maar opstarten en veel meer kan je er niet mee doen. Maar kan me vergissen natuurlijk. Heb je geen oude pentium 2 ofzo of een kennis die iets over heeft lijkt me een veel beter keuze.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

basterd schreef op 04 oktober 2002 @ 16:03:
Nou als je wil prutsen met linux zou ik zeker geen xbox kopen hoor. Volgens mij kan het tot op heden alleen maar opstarten en veel meer kan je er niet mee doen. Maar kan me vergissen natuurlijk. Heb je geen oude pentium 2 ofzo of een kennis die iets over heeft lijkt me een veel beter keuze.
Tja.. SuSE en Debian draaien al compleet op de X-BOX. Wel een mod-chip voor nodig.

Ze zijn bezig met het flashen van de X-BOX bios om booten van o.a. Linux mogelijk te maken zonder mod-chip.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja dat is momenteel m'n linuxbak, maar die doet een beetje irritant met linux installen (Windows raargenoeg geen problemen). En aangezien ik sowieso al gecharmeerd ben van de Xbox dacht ik dat 't om te prutsen met het mod-gebeuren het wel een leuk idee was ;)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:36
Voor €260 kun je best een prima tweedehandsje op de kop tikken. Geen Xbox kopen dus.

Dato DUO synth voor twee

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maarja het toch wel kewl om Linux te draaien op X-Box :)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:36
PilatuSSS schreef op 04 oktober 2002 @ 16:12:
Maarja het toch wel kewl om Linux te draaien op X-Box :)
Als je er al een hebt wel ja, maar om hem te kopen met primair linux draaien als doel? Geen goed idee.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Wat kost een 386 gegenwoordig?
Kan je de kop toch niet kosten, en... linux draait erop (wel dx geloof ik).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:51:
Wat kost een 386 gegenwoordig?
Kan je de kop toch niet kosten, en... linux draait erop (wel dx geloof ik).
dat gaat heeeeeeeeeeeeeeeeel erg langzaam, en je kunt al helemaal vergeten grafische dingen (zoals een X server) te gebruiken, daarvoor ga je toch echt een 486dx met een redlijke hoeveelheid RAM nodig hebben.

linux op de xbox is redelijk aantrekkelijk toch, zeker als die modchip geen probleem is :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

basterd schreef op 04 oktober 2002 @ 16:03:

Als je kunt booten, kun je compilen, als je kunt compilen, kun je alles :)
Pagina: 1