ik zit weer met een klein datum probleempje en heb echt geen idee hoe ik dit op moet lossen. De php manual van php.net wordt ik niet veel wijzer van en ook mktime() wil niet echt helpen.
Wat wil ik doen.
ik heb een stukje code.. :
Waar het me dus om gaat is dat de link "fotos van gisteren" elke keer de variabele today meegeeft en dit moet dus de datum van gisteren zijn in het formaat "Ymd".
ZOals het er nu staat werkt het dus niet aangezien je datums krijgt als 20021000 of 20020999 etc.. allemaal vage dingen..
Hoe zorg ik nou dat today=$yesterday altijd een correcte datum is ?
sorry voor de noob vraag maar kom er gewoon echt niet uit.
Wat wil ik doen.
ik heb een stukje code.. :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| connectdb(); if ($today=="") { $today = date(Ymd); } $day=date(d); $month=date(M); $year=date(Y); // hier stond nog meer zooi tussen maar dat is ff niet intressant $yesterday=$today-1 Echo "<tr><td colspan=\"3\"><a href=\"index.php?today=$yesterday\">fotos van gisteren</a></td></tr>"; echo "</table>"; ?> |
Waar het me dus om gaat is dat de link "fotos van gisteren" elke keer de variabele today meegeeft en dit moet dus de datum van gisteren zijn in het formaat "Ymd".
ZOals het er nu staat werkt het dus niet aangezien je datums krijgt als 20021000 of 20020999 etc.. allemaal vage dingen..
Hoe zorg ik nou dat today=$yesterday altijd een correcte datum is ?
sorry voor de noob vraag maar kom er gewoon echt niet uit.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!