Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
Verwijderd
Ben je lid van de administrators groep? Heb je ooit een keer met gpedit zitten spelen?
Probeer het eens met de user "Administrator"?
Probeer het eens met de user "Administrator"?
zoals DjGeRo zegt ctrl + alt + del indrukken als je afgemeld bent (dus niet gebruiker wisselen). Dan Administrator (ipv van admin) en je wachtwoord (heb je bij install opgegeven).
Zoals ik al eerder zei: ik heb al een keer ingelogd als user "Administrator"!
GPEdit, ja dat heb ik weleens gebruikt, hoezo?
Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
Verwijderd
het ziet er naar uit dat je door het gepiel met Gpedit jezelf bepaalde rechten afgenomen hebt. Want geloof me, als windows je vertelt dat je bepaalde rechten niet hebt, dan heb je ze nietDef_Os schreef op 05 oktober 2002 @ 19:51:
Zoals ik al eerder zei: ik heb al een keer ingelogd als user "Administrator"!
Misschien niet van jouw useraccount, maar wel van de administrators-groep? Daar lijkt het op gezien het feit dat je met de user "Administrator" hetzelfde probleem hebt... (klopt dit inderdaad?).
Aangezien ik ditzelfde probleem heb met een fresh install leek het mij onnodig om een nieuwe threat aan te maken, ondanks dat dit topic zo oud is.
Ik heb na een fresh install zeikende installaties (McAfee, TvTool) die beweren dat ik niet het recht heb services te starten (McAfee) en dat ik geen administrator rights heb (TvTool). Dit is echt de grootste onzin, want ik ben lid van de Aministrators, en als ik inlog met "Administrator" geeft hij dezelfde foutmeldingen.
Ik snap hier echt niks van, heb alle security settings al nagepluist.
En ik heb dus NIET met gpedit zitten spelen (fresh install he).
Ik heb na een fresh install zeikende installaties (McAfee, TvTool) die beweren dat ik niet het recht heb services te starten (McAfee) en dat ik geen administrator rights heb (TvTool). Dit is echt de grootste onzin, want ik ben lid van de Aministrators, en als ik inlog met "Administrator" geeft hij dezelfde foutmeldingen.
Ik snap hier echt niks van, heb alle security settings al nagepluist.
En ik heb dus NIET met gpedit zitten spelen (fresh install he).
Verwijderd
Heb je die fresh install op een bestaande NTFS partitie gedaan, of heb je deze opnieuw geformatteerd? Het zou kunnen dat je een rechtenprobleem hebt.
Dit zou je op kunnen lossen door als administrator ownership te nemen van de Windows- en de Program Files- directory, en de administrators-groep full-control te geven over deze directories (en alle subdirectories uiteraard).
Je kan sowieso kijken of e rrechten uitgedeeld zijn aan een niet bestaande user (dit herken je aan een GUID ipv. een username bij het Security-tabblad ).
Just a guess.....
Dit zou je op kunnen lossen door als administrator ownership te nemen van de Windows- en de Program Files- directory, en de administrators-groep full-control te geven over deze directories (en alle subdirectories uiteraard).
Je kan sowieso kijken of e rrechten uitgedeeld zijn aan een niet bestaande user (dit herken je aan een GUID ipv. een username bij het Security-tabblad ).
Just a guess.....
Eerste alinea: full formatted NTFS filesystemVerwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:28:
Heb je die fresh install op een bestaande NTFS partitie gedaan, of heb je deze opnieuw geformatteerd? Het zou kunnen dat je een rechtenprobleem hebt.
Just a guess.....
2e alinea: hoe doe ik dat?
3e alinea: GUID is?
Eh, hebben we het hier over XP-Pro of Home, onder Home doet zich eenzelfde soort probleem voor met het installeren van pci-apperatuur (netwerkkaart enzo).
Zie op www.quaam.nl de oplossing voor dat probleem.
XP proremke schreef op 19 april 2004 @ 21:01:
Eh, hebben we het hier over XP-Pro of Home, onder Home doet zich eenzelfde soort probleem voor met het installeren van pci-apperatuur (netwerkkaart enzo).
Verwijderd
Kun je niet beter een direkte link naar het artikel posten?remke schreef op 19 april 2004 @ 21:01:
De oplossing op Quaam heeft betrekking op een specifiek probleem. Aangezien mijn probleem niet zo zeer ligt bij het installeren van PCI apparaten kan ik dan ook weinig met dat artikel (het betreft registerwijzigingen).
Pagina: 1