[access]zoeken vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64011

Topicstarter
Ik heb een formulier waar je in kunt zoeken
nu kun je bij zoeken en vervangen de optie zoeken zoals weergeven aanklikken, weet iemand hoe je deze optie vast kunt zetten bij het openen van het formulier of de database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet echt niemand of dit kan en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
nu kun je bij zoeken en vervangen de optie zoeken zoals weergeven aanklikken, weet iemand hoe je deze optie vast kunt zetten bij het openen van het formulier of de database?
:? verduidelijk je vraag eens plz...
kun je de optie 'zoeken' (zoals weergeven) aanklikken?
kun je de optie 'zoeken zoals weergeven' aanklikken?
wat bedoel je nu precies..?

www.stevelock.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil dat wanneer er nu gezocht wordt, automatisch de optie 'zoeken zoals weergeven' aangevinkt staat.
Nu is mijn vraag of je deze optie automatisch kunt laten inschakelen en zo ja hoe, via een menu-optie of via een VBA code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:11

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Via macrootje... of geef een default value van 1. Dan vinkt hij hem ook aan...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 07 oktober 2002 @ 15:49:
Via macrootje... of geef een default value van 1. Dan vinkt hij hem ook aan...
Uhm die default value van 1 waar moet je die dan aangeven, want daar zit mijn probleem, ik weet niet waar ik die moet zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Moet je naar het ontwerpweergave van de desbetreffende tabel nemen.. naar de record gaan van waar dat vinkje moet komen te staan. Daar staat "default Value" of "standaard waarde". Vul hier 1 in .. om het aan te vinken en een 0 .. voor niet aan te vinken.. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eh, hartstikke bedankt, het werkt nu, ik zat de oplossing meer in VBA code te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Niet te moeilijk doen :)... is het moto van Microsoft .. dus de meeste van deze dingen zitten er wel standaard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhm, te vroeg gejuicht, het werkt toch niet, het vinkje bleef staan omdat ik zelf een keer had aangeklikt en niet door dat ik iets had veranderd, maar het gaat ook niet om een tabel, maar om een formulier waar in gezocht moet worden
en misschien heb ik niet de goede waarde ingevuld
nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Je moet default value op 1 zetten. Dan in de form view aanvinken, saven in de form view, en hierna blijft bij elke keer dat je hem opstart of nieuw record aanmaakt, als het goed is aangevinkt.

edit: als je van je tabel een form maakt, staat de default van het vinkje weer op 0, terwijl het in de tabel op 1 stond. Moet je dus ff daar veranderen, indien je dat misschien niet gedaan had :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk niet dat dit niet is wat ik bedoel, ik zal proberen het iets duidelijker uit te leggen :
Ik heb een veld in mijn formulier waar een park naam staat, maar in de tabel een parkID, nu als je gaat zoeken op dat veld dan moet je zoeken op een nummer, maar ik wil dat het mogelijk is dat je zoekt op de naam van het park. Dit kan dus met die optie 'zoeken zoals weergeven' die je kunt aanvinken bij 'Meer'.
Nu wil ik of dat deze standaard aangevinkt is, of dat deze wordt ingeschakeld via een VBA code of iets anders, of dat er nog een andere manier is.
Hopelijk is dit duidelijk genoeg.

(Toevoeging : ik maak gebruik van access 2000, als dat mocht uitmaken)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 64011 op 08-10-2002 14:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
echt niemand een ander idee?
Pagina: 1