Automatisch ftp'en van een bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic juist staat, mocht het niet juist staan hoor ik het graag.

De situatie is als volgt. Op een UNIX-machine wordt dagelijks een bestandje gemaakt (voorbeelddirectory /systeembeheer/lokaal/controle), wat verplaatst moet worden naar een 2000-machine. De plaats waar het heen moet is over het netwerk te bereiken, zeg windhoos\share\share2. Deze share is op een 2000-werkstation gekoppeld als j:\ .

Het bestandje zouden we graag iedere dag om een bepaalde tijd (zeg 8:00 uur) over willen halen. Op de 2000-server mogen we niets plaatsen of instellen, op het werkstation wel.
Waar ik naar op zoek ben is een ftp-client wat in staat is Useraccounts te onthouden, en een batchjob te schedulen wat het kopieren van het bestand uitvoert.

Hier kon uw advertentie staan

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Hoezo een ftp client als hij gekoppeld is kun je hem toch gewoon kopieren hoef je alleen maar een batch bestandje te maken welke je dmv windows scheduler een keertje laat uitvoeren. Anders moet je kijken of er een commandline ftp client is welke je vanuit een batch kan uitvoeren.

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Eskimootje schreef op 04 oktober 2002 @ 15:12:
Hoezo een ftp client als hij gekoppeld is kun je hem toch gewoon kopieren hoef je alleen maar een batch bestandje te maken welke je dmv windows scheduler een keertje laat uitvoeren. Anders moet je kijken of er een commandline ftp client is welke je vanuit een batch kan uitvoeren.
je zit met het userid en wachtwoord........

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Met SmartFTP kun je maar eenmalig een taak schedulen. Misschien dat je het kunt doen door middel van een Download Accelerator die alleen dat type bestand catched. Inloggen met de URL en dan download de accelaretor (lastig woord :P) Het bestand automatisch.
Kweenie of dat mogelijk is.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wil je nu dat de W2k-computer dat bestand ophaalt of dat de Unix-doos het verstuurt? In het eerste geval moet je even een move naar SA aanvragen, in het tweede geval moet je even naar here-documents (zie de bash-manuals) in combinatie met cron kijken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 09:55

Whizzer

Flappie!

Even kijken of ik het goed begrijp: Unix moet iets naar een 2000 server ftp'en en jullie halen het daar via een share vanaf???

Op unix ncftp installeren en dan werken met ncftpput, kun je usernames en passwords meegeven..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Die Windows bak had toch een netwerkshare? Kun je dan met smbclient niet iets scripten dat hij het erop pleurt? Is misschien makkelijker dan FTP, misschien ook niet.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 20:26

JJJ

deadinspace schreef op 04 oktober 2002 @ 20:46:
Die Windows bak had toch een netwerkshare? Kun je dan met smbclient niet iets scripten dat hij het erop pleurt? Is misschien makkelijker dan FTP, misschien ook niet.
Kun je niet een bashscript maken dat die sambaschijf mount, en dan een copy doen met date in de filename enzo. Lijkt me vrij eenvoudig?

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Maak een textfile met de commando's die je aan standaard-windows-ftp wilt geven (inclusief naam en wachtwoord). Denk hierbij vooral aan de opdracht prompt ! Dan wordt je niets gevraagd maar direct alles uitgevoerd.
Probeer dit eerst eens met de hand uit.

Start dan ftp.exe met als optie /s en de naam van het textfile. et voila (kan ook -s zijn bedenk ik me net)

Yamaha FZ1 :-)

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
ftp -s is inderdaad de oplossing! Dank jullie allen voor het meedenken!

Pagina: 1