hoe krijg ik weer 20 gb

Pagina: 1
Acties:

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 16:54
Ik heb mijn harde schijf geformatteerd.het is een harde schijf van 20 gb.als ik windows installeer zie ik alleen maar 7,86 gb.waarschijnlijk is de schijf opgedeeld in meerdere partities.Maar waar kan ik dat zien .Ik heb windows er nu opgezet en als ik kijk bij de schijf zie ik dat de inhoud 7,86 gb is .Hoe kan ik er weer voor zorgen dat ik weer de volle 20 gb heb

Verwijderd

Manage je computer
Disk Managment

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat zijn de specs van de rest van je pc? En wat voor schijf is het? Vooral oudere BIOS-sen kunnen maximaal 8 Gb op harde schijven zien.

Wanbeleid is ook beleid.

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 21:46
Download powerquest partition magix daarmee kun je de harde schijfen weer tevoorschijn halen als ze verborgen zijn en je partities perfect indelen

Als PPM niet de volle 20 Gb ziet dan is het waarschijnlijk een hardwarematig probleem... Maxtor hd's kun je door jumpers instellen limited hd space, mischien heb je dat verkeerd.

Verwijderd

agent327 schreef op 04 oktober 2002 @ 14:59:
Wat zijn de specs van de rest van je pc? En wat voor schijf is het? Vooral oudere BIOS-sen kunnen maximaal 8 Gb op harde schijven zien.
ik neem aan dat die schij het al wel op heeft gedaan
dus bios zal het niet zijn

try fdisk als je geen xp draait

• tumbadora
Whackit schreef op 04 oktober 2002 @ 15:04:
Download powerquest partition magix daarmee kun je de harde schijfen weer tevoorschijn halen als ze verborgen zijn en je partities perfect indelen

Als PPM niet de volle 20 Gb ziet dan is het waarschijnlijk een hardwarematig probleem... Maxtor hd's kun je door jumpers instellen limited hd space, mischien heb je dat verkeerd.
Het is een Seagate Barracuda ata 3 .met partition magic zie ik dus alleen maar 8064,6 mb en unallocated 7,4 mb. Het vreemde is dat ik voor het formatteren wel de volle 20 gb had. Ik draai trouwens win xp .prof

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Probeer hem anders eens handmatig in de BIOS in te stellen (dus niet automatisch laten detecteren).

Wanbeleid is ook beleid.

• tumbadora
agent327 schreef op 04 oktober 2002 @ 15:16:
Probeer hem anders eens handmatig in de BIOS in te stellen (dus niet automatisch laten detecteren).
kan je mij misschien ook vertellen hoe ik dat doe?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als hij voorheen volledig werd geaddresseerd, dan hebben de eerder genoemde suggesties mbt BIOS instellingen geen zin. Volgens mij heb je iets goed fout gedaan tijdens partitioneren en formatteren. Hoe had je je schijf gepartitioneerd en geformatteerd? Probeer het anders met PartitionMagic en de schijfbeheer onder Win2K/XP (start-run-diskmgmt.msc) :)

• tumbadora
BalusC schreef op 04 oktober 2002 @ 15:26:
Als hij voorheen volledig werd geaddresseerd, dan hebben de eerder genoemde suggesties mbt BIOS instellingen geen zin. Volgens mij heb je iets goed fout gedaan tijdens partitioneren en formatteren. Hoe had je je schijf gepartitioneerd en geformatteerd? Probeer het anders met PartitionMagic en de schijfbeheer onder Win2K/XP (start-run-diskmgmt.msc) :)
De pc is niet van mij dus ik weet niet hoe de schijf gepartitioneerd is.hievoor stond er Win ME op.Het enige wat ik gedaan heb is format c. en XP erop gezet .met partition magic en met schijf beheer zie ik alleen maar C 7,86 gb ntfs

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Unallocated space kun je met PM toewijzen aan een partitie

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 11:33

Scighera

swim-bike-run

tumbadora schreef op 04 oktober 2002 @ 15:14:
[...]

Het is een Seagate Barracuda ata 3 .met partition magic zie ik dus alleen maar 8064,6 mb en unallocated 7,4 mb. Het vreemde is dat ik voor het formatteren wel de volle 20 gb had. Ik draai trouwens win xp .prof
Dus die 7.4 mb schiet ook niet op.

Ik vrees dat het toch fdisk wordt: alle partitities verwijderen, een nieuwe a 20gb aanmaken (ondersteuning voor grote schijven wel activeren en dan FAT32 formatteren

www.triathlete.nl

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 14:01
een jumpertje achterop?

• tumbadora
Ik heb nu win 98 geinstalleerd ,ga naar mijn computer,kijk naar de eigenschappen van de C schijf en zie 18,9 gb.Het heeft dus iets te maken met win xp en de harde schijf.Ik denk dat ik er maar een andere harde schijf inzet.Want met Xp hoefde ik helemaal geen drivers te installeren,en alles werkte.En met 98 krijg ik weer allerlei problemen met geluid(Cubase)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

zo nu pas win 98 geinstalled? beetje laat he.. :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1