Waar letten jullie eigenlijk op bij het uitzoeken van een ADSL provider? Ik heb nu telefoonlijninternet via Het Net en in mijn gemeente kan ik in november ADSL krijgen. Ik kan dan een Lite abo via Het Net nemen maar vraag me af of dat wel goed is. Het Net begint pas net met ADSL (heeft alleen het Lite abo). Verder heeft Zon Net een wel heel goedkoop family abo (512/128 voor 34 epm). Op het forum lees ik dat iedereen voor XS4All gaat, wat is daar de reden van? (2 GB limiet? Zon Net heeft alleen fup).
Basics abbo's zijn bijna altijd zelfde, XS4ALL en Planet staan bij mij boven aan de lijst. XS4ALL bied iets meer betere diensten zoals meer webruimte en meer traffic daarvoor. Voor de rest merk ik geen verschil bij de twee abbo's.
Verwijderd
Goede ondersteuning, service enz. enz enz. en natuurlijk een zeer betrouwbaar netwerk, getuige bijna 90 dagen online nu
Verwijderd
Waar ik op let is de staat van dienst van de provider, zit zelf bij PI en ik moet eigen ervaring zeggen: thumbs up! Ik heb tot nu toe 1 keer een probleempje gehad en de helpdesk was goed bereikbaar en kon het probleem verhelpen.
Edit: en ook de betrouwbaarheid. Continu online zonder dat de verbinding plots wordt verbroken
Edit: en ook de betrouwbaarheid. Continu online zonder dat de verbinding plots wordt verbroken
Bedankt voor de reacties.
Ik zie dat XS4All een van de weinige providers is die een vast IP adres heeft. Wat zijn de voordelen daarvan.
Wat ik precies wil met de verbinding: gewoon internetten en zo nu en dan downloaden. Ik ben telefoonlijninternet gewend dus weet totaal niet hoeveel MB per maand ik opsoepeer met een snellere verbinding. Ik twijfel tussen Het Net (voor als ik rond de 1 GB blijf) omdat ik daar al lid van ben en XS4All (als ik meer dan 1.5 GB nodig heb).
Ik zie dat XS4All een van de weinige providers is die een vast IP adres heeft. Wat zijn de voordelen daarvan.
Wat ik precies wil met de verbinding: gewoon internetten en zo nu en dan downloaden. Ik ben telefoonlijninternet gewend dus weet totaal niet hoeveel MB per maand ik opsoepeer met een snellere verbinding. Ik twijfel tussen Het Net (voor als ik rond de 1 GB blijf) omdat ik daar al lid van ben en XS4All (als ik meer dan 1.5 GB nodig heb).
Ik ken eerlijk gezegd geen breedband verbindingen met een dynamisch ip adres hoor?Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:46:
Bedankt voor de reacties.
Ik zag het staan bij de adsl abo's van Tiscali. Maar er stond een sterretje bij met de opmerking: * vast IP-adres bij ADSL-abonnement via KPN Telecomzork schreef op 04 oktober 2002 @ 15:51:
[...]
Ik ken eerlijk gezegd geen breedband verbindingen met een dynamisch ip adres hoor?
Dus je hebt wel een vast IP adres van KPN maar Tiscali maakt het dynamisch?
Verwijderd
De meeste breedbandproviders geven een dynamisch Ip-adres uit (dat zijn dus diegenen die met DHCP werken), echter in de praktijk is het zo dat je IP-adres meestal wel hetzelfde blijft... Dussssss...zork schreef op 04 oktober 2002 @ 15:51:
[...]
Ik ken eerlijk gezegd geen breedband verbindingen met een dynamisch ip adres hoor?
Tiscali bied ADSL aan via BabyXL indien mogelijk. Als alternatief wordt dan ADSL van KPN aangeboden.Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:53:
[...]
Ik zag het staan bij de adsl abo's van Tiscali. Maar er stond een sterretje bij met de opmerking: * vast IP-adres bij ADSL-abonnement via KPN Telecom
Dus je hebt wel een vast IP adres van KPN maar Tiscali maakt het dynamisch?
Bij BabyXL word er idd een dynamisch adres uitgedeeld, bij ADSL van KPN is het gewoon een vast IP (is zelfs noodzakelijk wegens de manier van routering die door KPN gebruikt word)
Pagina: 1