Ik ben aan het proberen de client mijn dynamische php pagina's te laten cachen.
Nu had ik het volgende in gedachte:
een client vraagt aan: do.php?id=een_id
Als de pagina die bij een_id hoort niet veranderd is, dan moet do.php de client doorsturen naar id.html, die vervolgens gecached kan worden.
Als de pagina wel veranderd is, dan wordt er een nieuw html bestand gemaakt met getPage($id)
Ongeveer zo:
een_id is dus het id waarmee spel.php zijn variabelen uit de database haalt.
Het probleem waar ik tegenaan loop. is dat ik niet weet wanneer de velden die horen bij een_id in de database die ik aanroep in spel.php zijn veranderd. En dus niet weet wanneer ik opnieuw id.html moet aanmaken.
Iemand een idee?
Nu had ik het volgende in gedachte:
een client vraagt aan: do.php?id=een_id
Als de pagina die bij een_id hoort niet veranderd is, dan moet do.php de client doorsturen naar id.html, die vervolgens gecached kan worden.
Als de pagina wel veranderd is, dan wordt er een nieuw html bestand gemaakt met getPage($id)
Ongeveer zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function getPage($id) { ob_start(); include("spel.php"); $text .= ob_get_contents(); ob_flush_clean; // en dan hier $text naar id.html schrijven. } |
een_id is dus het id waarmee spel.php zijn variabelen uit de database haalt.
Het probleem waar ik tegenaan loop. is dat ik niet weet wanneer de velden die horen bij een_id in de database die ik aanroep in spel.php zijn veranderd. En dus niet weet wanneer ik opnieuw id.html moet aanmaken.
Iemand een idee?
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....