Toon posts:

[OC] Epox 4G4A+ mem. dividers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ga ik binnenkort een nieuwe pc kopen en ik heb al 16 uur reviews gelezen, maar ik kon het volgende nergens vinden :'(

Ik wil dus een P4 1.8 op 18 * 150 = 2.7 Ghz laten lopen :9 (met een goede alpha/papst koeling)

Mijn vraag is nu: kan ik bij een fsb hoger dan 133 Mhz de mem divider van het moederbord op 4:3 zetten zodat ik 400 Mhz DDR heb :?

(Als dit namelijk niet kan hoef ik niet zo'n duur 400 Mhz geheugen te kopen maar gewoon goed 333 Mhz geheugen)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dat is wel te doen hoor met een beetje goed samsung ddr 333 of corsair oid.

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat was precies mijn bedoeling! Ik wilde gaan voor 512 Mb Corsair XMS 3200 cas2.

Dus als ik het goed begrijp heeft dit moederbord wél een 4:3 divider bij een fsb van 150 MHz?

Hoe zit het dan met de timings enzo, want ik heb ergens gelezen dat 400 MHz DDR op de snelste timings niet gelukt was (met 512 MB XMS 3200 Cas 2 geheugen). Zelfs niet toen het voltage naar het maximum verhoogd was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:24:
Yep, dat was precies mijn bedoeling! Ik wilde gaan voor 512 Mb Corsair XMS 3200 cas2.

Dus als ik het goed begrijp heeft dit moederbord wél een 4:3 divider bij een fsb van 150 MHz?

Hoe zit het dan met de timings enzo, want ik heb ergens gelezen dat 400 MHz DDR op de snelste timings niet gelukt was (met 512 MB XMS 3200 Cas 2 geheugen). Zelfs niet toen het voltage naar het maximum verhoogd was.
De 4G4A+ heeft bij een 533 proc een 4/5 mem, dit is dus CPU160/mem200(400ddr)
en bij een 400mhz proc 3/4 mem divider.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 17:24:

offtopic:
Jeeezzz Paul.. Je weet toch dat ik ook een Epox mobo heb, je had me alleen maar even hoeven te bellen

On-topic:

Ja: dat kan met dat moederbord. Maar de 2.7 halen met een 1.8, dan moet je toch best veel geluk hebben.

Overigens... Misschien uit prijsoogpunt een beter idee om Samsung/Samsung DDR 400 of DDR 333 te kopen? is een stuk goedkoper dan Corsair, en als je bijvoorbeeld in dit topic kijkt, zal je zien dat DDR 400 van samsung zelfs nog wel tot DDR475 te "motiveren >:)" is.

Hier is er nog eentje

[edit]
O ja: Welkom op GoT :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hi
Misschien heb je intresse in mijn setje:

Epox 4G4A+
Intel P4 2.26GHZ boxed incl koeler
Mushkin Lv2 512mb DDR geheugen

Als je intresse hebt moet je me maar mailen
cwcheung@home.nl

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

En ik zal nogmaals bevestigen dat het kan :)
Beetje ezxtra zekerheid voor de topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
/* off topic: Ja Jeroen dat weet ik, maar ik wilde ook eens posten op GoT (btw jij bent toch nooit berijkbaar) ;) */

on topic:

Ik ben toch benieuwd wat een sneller combinatie op dit moederbord is:

- PC2700 @ 333 MHz DDR Cas 2
- PC3200 @ 400 Mhz DDR Cas 3

:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf wat gevonden :) :

http://www.hexus.co.uk/review.php?review=404

wat denken jullie ervan, is dit het geld (€ 275) waard?!?

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Misschien... (Ja lekker vaag, ik weet het.)

Je kan met dit geheugen een lekker hoge bussnelheid bereiken met het geheugen op 4:3 of 5:4, maar als je nog een systeem moet kopen, en je weet nog niet hoever je kan gaan overclocken, zou ik nog even wachten met geheugen kopen op de snelheid die het aan kan.

Ik wil je wel eventueel mijn eigen Samsung DDR333 reepje dat tot 206mhz (DDR412) gaat lenen, dan kan je testen tot hoever je systeem gaat, en afhankelijk daarvan een geheugen module kopen. Nadeel is wel dat ik mijn pc-tje dan niet kan gebruiken ;)

offtopic:
Wat je aan de foon vroeg: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif dit is dat knopje om een post te quoten

Verwijderd

Topicstarter
hellfire_ultd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:10:
Misschien... (Ja lekker vaag, ik weet het.)

Je kan met dit geheugen een lekker hoge bussnelheid bereiken met het geheugen op 4:3 of 5:4, maar als je nog een systeem moet kopen, en je weet nog niet hoever je kan gaan overclocken, zou ik nog even wachten met geheugen kopen op de snelheid die het aan kan.

Ik wil je wel eventueel mijn eigen Samsung DDR333 reepje dat tot 206mhz (DDR412) gaat lenen, dan kan je testen tot hoever je systeem gaat, en afhankelijk daarvan een geheugen module kopen. Nadeel is wel dat ik mijn pc-tje dan niet kan gebruiken ;)

offtopic:
Wat je aan de foon vroeg: [afbeelding] dit is dat knopje om een post te quoten
Mmm... is misschien wel een goed idee van dat geheugen lenen. Want € 275 is toch wel heul veul geld voor een reepje geheugen. Dan moet ie het wel waard zijn!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 13:27:
/* off topic: Ja Jeroen dat weet ik, maar ik wilde ook eens posten op GoT (btw jij bent toch nooit berijkbaar) ;) */

on topic:

Ik ben toch benieuwd wat een sneller combinatie op dit moederbord is:

- PC2700 @ 333 MHz DDR Cas 2
- PC3200 @ 400 Mhz DDR Cas 3

:?
als je naar de 150 mhz fsb wil kan je beter pc2700 nemen, dat gaat standaard al tot 166 mhz en cas2 is dan wel een stuk beter

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

418O2 schreef op 05 oktober 2002 @ 23:22:
[...]

als je naar de 150 mhz fsb wil kan je beter pc2700 nemen, dat gaat standaard al tot 166 mhz en cas2 is dan wel een stuk beter
offtopic:

ROFL leuke ondertitel enneuh ik heb TDL ook al leegetrokken ;) :)

Turn it off and on again.

Pagina: 1