Toon posts:

Trage connectie door router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een router aangesloten hier en het verkeer tussen de beide pc's (in dezelfde werkgroep, zelfde subnet) gaat gemiddeld met 40 kb/sec. Dit lijkt mij aan de trage kant... Iemand een idee waarom dit zo traag is?

Verwijderd

Zitten beide pcŽs aan dezelfde interface?

Verwijderd

Topicstarter
Interface?
De router heeft een ingebouwde switch als je dat bedoelt en daar zitten ze beiden op

Verwijderd

kan je misschien iets meer info geven... ipŽs router, pcŽs en de manier waarop je data overzend...

Verwijderd

Topicstarter
IP router 192.168.0.1
PC1 192.168.0.2
PC2 192.168.0.3

Data wil ik overhalen door netwerk verbinding te maken in explorer en dan gewoon kopieren. Heb ook al geprobeerd een mpg van de ene harde schijf op de andere pc af te spelen, maar dat schiet ook totaal niet op...

Verwijderd

ok hoe kom je op 40kbs (berekening) heb je 10 of 100 mbit nw kaarten en 10/100 mbit switch in je router. Misschien QoS aanstaan op de router?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

en wat als je die router er buiten laat, dus rechtstreeks op een normale switch/hub/crosscabel, heb je dan ook lage snelheden?

Verwijderd

Topicstarter
DU meter :)

PC1 en router 10/100
PC2 10

maargoed, daar moet je volgens mij stukken hogere snelheden mee kunnen halen... minstens 10 keer zo snel, of zit ik dan mis?

Verwijderd

Idd Erkens zŽn vraag is een goede

Verwijderd

Topicstarter
Erkens -> dat zou het proberen waard zijn, maar heb geen van alle artikelen in huis...

Verwijderd

Dan wordt het lastig... kan je niet effe van iemand een cross kabeltje lenen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Downloaden van een nieuwsserver gaat wel ongeveer net zo snel als normaal zo te zien... iets boven de 100kb/s gemiddeld

Verwijderd

Probeer anders eens files over te gooien tussen die twee pcŽs met bijv ftp ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Das misschien wel een goed idee...
ff serv-u dl-en ofzo...
Pagina: 1