[MAN 9] Quake3 wil niet starten, wat mis ik?

Pagina: 1
Acties:

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:01
Onderstaande output in terminal na ./quake3

Weet iemand wat ik mis?

/root/.q3a/baseq3
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak7.pk3 (4 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak6.pk3 (64 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak5.pk3 (7 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak4.pk3 (272 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak3.pk3 (4 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak2.pk3 (148 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak1.pk3 (26 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak0.pk3 (3539 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3
./quake3.x86/baseq3

----------------------
4064 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec q3config.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
Joystick is not active.
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----

...loading libGL.so: QGL_Init: Can't load libGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir: /usr/local/games/quake3/libGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory
failed

...loading libMesaVoodooGL.so: QGL_Init: Can't load libMesaVoodooGL.so from /etc/ld.so.conf or current dir:/usr/local/games/quake3/libMesaVoodooGL.so: cannot open shared object file: No such file or directory
failed

----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem

Verwijderd

ligt aan de drivers van je videokaart...
het ontbreek je systeem aan OpenGL libs

• mheikens
Dat vermoeden had ik ook al. Ik heb inmiddels twee pakketten (iets met Mesa) geinstalleerd van CD1. Deze zorgen voor grafische support, maar nog steeds doe ie het niet.
Er wordt onder ander (zie boven) verwezen naar /etc/ld.so.conf welke op zijn beurt verwijst naar een dir met een verzameling aan libGL.so files, maar allemaal met extra numerieke extensies als .1 enzo. Moet ik werkelijk ergens gaan zoeken naar "libGL.so" en die daar bij zetten?

Verwijderd

Heb je dit wel?

http://download.microsoft.../1/W95/EN-US/Opengl95.exe

Weet btw nie zeker of dit de goede versie is voor jou ik heb namelijk de eerste link die er stond gewoon even gepakt. Is dit niet de goede kijk dan ff bij www.opengl.org en dan bij downloads

Verwijderd

je moet even linux drivers van je videokaart zien te downloaden, dat werkt altijd. Ik heb hier een GeForce 2 MX die drivers kun je zo downloaden van www.nvidia.com

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mr_Hiney: .exe is nogal Windows executable. Dit is hier non-windows operating systems ;)

Probeer inderdaad eerst maar eens die nVidia drivers. Mocht je daar problemen mee hebben, kan je in het grote nVidia topic terecht.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• mheikens
Ik heb inmiddels gekeken bij nvidia en inderdaad ze hebben drivers voor mij. Maar nu zie ik dat ik daar twee dingen moet ophalen: een kernel driver file en de driver zelf. Bij de kernel drivers staat nergerns Mandrake 9. Wat nu?

• mheikens
Ik denk dat ik het begin te snappen, ik moet de source hebben. Ik ben nog maar twee dagen bezig met Linux, dus.... proberen maar.

• mheikens
Ik denk toch niet dat het aan mijn drivers ligt. Mandrake herkent namelijk al mijn GF2 en staat ook genoemd bij mijn hardware en onder XF86config-4.
Of zal ik toch die twee pakketten gewoon installeren en kijken wat er van komt?

Verwijderd

Dat je videokaart herkend wordt wil nog niet zeggen dat de officiele Nvidia drivers geinstalleerd zijn. Installeer anders Tux Racer, deze wordt meegeleverd met Mandrake 9. Als deze game vloeiend loopt dan weet je dat de driver opengl ondersteunt en dat je het probleem bij de configuratie van Quake moet zoeken. Als Tux Racer niet draait (of met 1 beeldje per seconde) dan kun je hier even kijken: Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic

Verwijderd

Als je de source drivers van nvidia wil gaan compilen en installeren moet je ook een nieuwe kernel maken, dit is voor de gemiddelde noob erg lastig, probeer eens de RPM pakketjes van RH 7.3 te installeren en anders de source RPM, heeft bij mij altijd gewerkt op Mandrake 8.2

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Je kunt het beste even wachten tot Nvidia komt met de officiele M9.0 drivers. Ik denk niet dat dat nog langer dan 1-2 weken zal duren.

Systeem

• mheikens
Ik heb linux restarted zonder X, en vandaar eerst de nvidia kernel (src) met rpm -ivh geinstalleerd, en vervolgens hetzelfde met de glx drivers. Deze gaf een foutmelding, en zij dat er geen geschikte nvidia kernel aanwezig was (pardon?). Misschien gewoon even wachten op de officiele drivers zoals v.d.b. zegt.
Dat spel Tux Racer kan ik niet vinden op mijn cd mandrake9.0, ergens anders vandaan halen?

• mheikens
Damm, tux racer wil ook al niet :(

Tux Racer 1.1 DEMO
A Sunspire Studios Production (http://www.sunspirestudios.com)
(c) 1999, 2000 Jasmin F. Patry
(c) 2001, 2002 Sunspire Studios, Inc.

Use of this software is subject to the terms set out in the file
EULA.txt, to which you must have agreed when installing this
software.
Loading required GL library /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2
%%% tuxracer warning: Failed to set video mode Couldn't find matching GLX visual
*** tuxracer error: Couldn't initialize video: Couldn't find matching GLX visual (Success)

Ik wacht wel tot nvidia met mandrake 9 meuk komt....

Verwijderd

rpm --rebuild nvidiadriver.src.rpm

zo installeer je een source RPM, dan maakt hij een rpm in /usr/src/RPM/i386 ofzo die moet je installeren via rpm -ivh blablabla.rpm

dit MOET gewoon werken, en uiteraard niet vergeten even de XF86Config editten

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Even alvast een opmerking over Quake III : Q3A is nogal eigenwijs met de libs, hij zoekt persé een libGL.so, terwijl je vaak iets in de geest van libGL.so.1 hebt. Dus als je 3D acceleratie hebt, en tuxracer werkt, maar Q3A niet, dan is dat waarschijnlijk de reden.
De netste manier om dat op te lossen is om vanuit je Quake III dir een symlink "libGL.so" te maken naar de eigenlijke library (bijvoorbeeld /usr/lib/libGL.so.1).

Verwijderd

mheikens schreef op 04 oktober 2002 @ 17:01:

Dat spel Tux Racer kan ik niet vinden op mijn cd mandrake9.0, ergens anders vandaan halen?
Als ik hier kijk http://www.mandrakesoft.com/products/90#7 dan zou Tux Racer toch echt bij Mandrake 9.0 moeten zitten. Die Tux Racer demo die je van http://www.sunspirestudios.com hebt gehaald krijgen meer mensen niet aan de praat.

Zorg dat je eerst een met Mandrake meegeleverde 3d game aan de praat krijgt, die zouden het ten slotte 'out of the box' moeten doen.

• mheikens
Inmiddels Q3 aan de praat. X-Banaan had ergens de 31.23 drivers in een rpm voor mandrake 9 gestopt en dat werkte perfect. Wel XF86Config-4 nv -> nvidia aanpassen en gaan. Heb alleen nog geen geluid. Raar, want dat heb ik wel in UT.
Pagina: 1