Toon posts:

XP,ME en W98?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb de sarch gebruikt maar niets kunnen vinden. Momenteel heb ik op 1 schijf 2 partities met Windows XP Pro en Windows ME. Werkt dus met een keurig bootmenuutje. Nu wil ik de schijf van mijn vriendin haar pc erbij prikken maar die heeft W98 als OS. Is dat zonder meer te doen of loop ik dan tegen problemen op waar ik van weten moet? Het zal dan een triple boot worden neem ik aan maar moet ik dan nog maatregelen nemen om dat goed te laten verlopen zonder mn huidige config kwijt te raken? Alle tips zijn welkom, bedankt alvast.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wil je ook kunnen booten van die schijf :? Die installatie zal waarschijnlijk hele andere hardware hebben, wat dus niet zomaar gaat, ook als je het toevoegd in je bootmanager. Verder moet je natuurlijk even opletten op master/slave, opschuivende schijfletters in WinMe etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:44

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Normaal gesproken kun je maar 1 win9x* leuk_he versie hebben tenzij je een of ander toolje gebruikt dat de primary & secondary disk verwisselt, of een partitie onzichtbaar maakt. (zoek maar eens op bootmanager ofzo)

XP & NT & 2000 & linux & windows 3.1 ernaast is geen probleem 8-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Inderdaad kun je dit regelen door een bootmanager te gebruiken. Bijvoorbeeld BootMagic van PowerQuest.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een combi die ik persoonlijk erg handig vind is Ranish Partition Manager met XOSL als bootmanager. XOSL bootmenu heeft gewoon een Windows achtig uiterlijk met muisbesturing, ondersteunt het verbergen van partities etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Waarom zou je in 's hemels naam nou willen triple-booten?
Ik snap zowieso de WinXP/WinME dual boot al niet... als die WinME nou linux was...

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Rhino schreef op 04 oktober 2002 @ 15:32:
Waarom zou je in 's hemels naam nou willen triple-booten?
Ik snap zowieso de WinXP/WinME dual boot al niet... als die WinME nou linux was...
Kan toch vanalles zijn? Ik doe eens een voorbeeld:

1 x Win98 of ME voor games of voor de kids ofzo ;)
1 x Win98 of ME om te prutsen met progjes enzo
1 x Win2K of XP voor de stabiele omgeving (bijv. audio/video, office, devstation ofzo)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

En gun je de kids (;))dan geen stabiele omgeving voor hun games?
Ik pruts graag met progjes in een stabiele omgeving...
Ik snap het nut nog steeds echt niet.
Maar goed, begrijp ook wel dat dit niet echt de juiste plek is voor deze discussie...

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

maar hier op GoT zeggen ze altijd dat Win98SE nog steeds het beste game OS is :P :P :P

Pagina: 1