Toon posts:

Windows errors met GF4 tijdens Windows-install

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit gaat ff een lang verhaal worden, maar ik zal proberen zo kort, maar toch duidelijk mogelijk uit te leggen.

Paar dagen terug heb ik deze nieuwe apparatuur gekocht:

- MSI Motherboard SiS 745 (AMD), DDR RAM, 266 MHZ system bus
- AMD Duron 1200
- PixelView nVidia GeForce 4 MX
- 128 MB RAM
- Maxtor HardDisk 20,1 GB, 7200 rpm

Ok, ik alles in me kast zetten, ik pjoeter aan zetten, bios instellen, fdisk, reboot, HD format, reboot, windows 98 install...krrrggg Windows fout. :(
Hm. nog maar x proberen
Zelfde effect. Die windows fout is trouwens niet elke x dezelfde fout;
soms is het een Kernell32.dll fout, andere keer Explorer.exe, User.exe, Rundll.exe, etc....etc...etc.... al die systeem bestanden komen wel x aan de beurt.
En als het dan geen windows fout is, dan is het wel een rare pc reboot, zomaar tussendoor. :?
Maar, niet getreurd, ik denk: ach ik format wel weer ff, en dan doe ik 98se wel installen, msgien zit er wel gewoon een krasje op die 98 cd ofzo.
Zelfde fout, weer tijdens installatie, weer een windows fout / reboot.
Dan maar windows ME probere, zelfde effect.
XP - je raadt het al, zelfde effect.

Het ligt dus niet aan me windows cd's oid, want ik heb verschillende versies geprobeerd, met zelfde resultaat.

Een vriend van mij zei, dat ie hetzelfde probleem had, en dat ie toen z'n CD-speler had omgewisseld, en dat toen wel alles goed ging, maar hij had geen problemen tijdens installatie van windows, dus hij kon windows wel gewoon in. En, toen ik me cd-speler omwisselde, pakte me bios m niet eens, (was ook wel oude cd-speler, zou daaraan kunne liggen, maar toch strange) en als ik dan in bios menu wou komen, viel me beeld ook uit.

w00t w00t!?
nnway, thx als je iets weet

*BUMP*

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

OK, het is inderdaad een beetje een bagger probleem, maar ik zal de volgende gok doen:

Check je voeding en je geheugen. De voeding kan te zwak zijn of het geheugen rot ... Als je geen manier hebt om dit te testen, dan, uhm, ja, pech :? ...

Ik denk serieus dat het in een van die twee zit :)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
hm zou kunne. alleen, msgien HEB ik wel een manier om dat te checken, maar ik zou absoluut niet weten HOE :P

Heb trouwens een hele nieuwe kast er ook omheen zitte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 13:37:
hm zou kunne. alleen, msgien HEB ik wel een manier om dat te checken, maar ik zou absoluut niet weten HOE :P

Heb trouwens een hele nieuwe kast er ook omheen zitte.
Lijkt wel heel erg veel op brak geheugen. Zet er eens ander geheugen in.
Anders zul je toch terug moeten naar de winkel waar je je spullen gekocht hebt.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Is het probleem tijdens de installatie of erna ?

Verwijderd

Topicstarter
tijdens

soms kan ik tijdens installatie verder gaan, en dan start ie windows op, maar dan hoef ik maar een scheet te laten tijdens windows en krijg ik weer zelfde fouten.

[[ Een vriend van mij zei, dat ie hetzelfde probleem had, en dat ie toen z'n CD-speler had omgewisseld, en dat toen wel alles goed ging, maar hij had geen problemen tijdens installatie van windows, dus hij kon windows wel gewoon in. En, toen ik me cd-speler omwisselde, pakte me bios m niet eens, (was ook wel oude cd-speler, zou daaraan kunne liggen, maar toch strange) en als ik dan in bios menu wou komen, viel me beeld ook uit. Deed ik die 1e cd-speler er weer in, pakt me bios gewoon, en ik kan bios menu in ]]

msgien mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
*BUMP*

NIET je topic al na 1 1/2 uur kicken. Wacht minstends een dag daarme! Lees ook dit even ajb.

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 04-10-2002 15:50 ]

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Ik mis alleen even wat deze fouten met een GF4 te maken hebben ? Is je geheugen wel 100% ok ?

Verwijderd

Topicstarter
heeft waarschijnlijk nix met GF4 te maken, maar dat d8 ik eerst.
of me geheugen ok is weet ik niet, hoe zou ik dat te weten kunnen komen?

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Draai Memtest86 (met het geheugen in een andere computer )?
Maar als het nieuwe apparatuur is zou ik er eerder mee terug naar de winkel gaan en het daar uit laten zoeken, er is in ieder geval iets niet goed in de door hun geleverde apparatuur.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
error tijdens windows installatie

Crossposten is ook niet de bedoeling..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.