LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ja, ik dacht ook over volt mod, maar toen realiseerde ik me dat ik SD-Ram heb en dat dat toch het traagste is ter wereld in me pc...
Dan ga je V-modden en haal je er voor SD ram toch een lekkere prestaie uitVinnieWeiss schreef op 09 januari 2003 @ 21:33:
[...]
Ja, ik dacht ook over volt mod, maar toen realiseerde ik me dat ik SD-Ram heb en dat dat toch het traagste is ter wereld in me pc...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
- eerst verhitte dan tin
- tin en verhitten te gelijk
Ik heb het gevoel dat de mijne nu toch wel te warm word na een tijdje omdat ie dan allemaal streepjes en blokjes vertoont na een paar uur gamen e.d.
core- 371
mem- 351
Still King
Uhm je moet eerst de weestand vertinnen. dan de vhip wat draatje waar je het aan vast maakt. daarna is het allen maar weestand bij chip pootje of draatje bout er bij dan bout weg en even controleren of i goed vast zit.gfo schreef op 09 January 2003 @ 22:16:
even offtopic wat is de beste manier om te solderen
- eerst verhitte dan tin
- tin en verhitten te gelijk
Het lijkt mij de Core idd. Ik heb dan allemaal blokjes klijne viekantjes in de deur van de auto in game 1 maar dat is pas op snelheden boven de 430. ik meet de temo op de achterkand van de kaart. Daar zit een vierkantje en daar heb ik een sensor op zitten. heb er wel ff dig spul omheen gedaaqn. want anders worden de resultaten verandert door de Air flow in de kast. ( dat de lucht die er langs gaat dus zorgt dati niet niet meer de temp van de chip laat zien )Imhotep schreef op 10 januari 2003 @ 13:24:
weet iemand ook of je met bijvoorbeeld mbm5 je temps kan uitlezen van een hercules 9700 pro??
Ik heb het gevoel dat de mijne nu toch wel te warm word na een tijdje omdat ie dan allemaal streepjes en blokjes vertoont na een paar uur gamen e.d.
core- 371
mem- 351
Als ik het goed begrijp heb ik dus dit nodig:
1 10k ohm weerstand voor voeding mem
1 2.7k ohm weerstand voor mem
1 10k ohm potmetertje voor core
klopt dit of heeft iemand hier nog wat aan te verbeteren???
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb een 10k potmeter voor core.justifire schreef op 11 January 2003 @ 01:25:
Heb zo eens rondgesnuffeld en gekeken naar de voltmods.
Als ik het goed begrijp heb ik dus dit nodig:
1 10k ohm weerstand voor voeding mem
1 2.7k ohm weerstand voor mem
1 10k ohm potmetertje voor core
klopt dit of heeft iemand hier nog wat aan te verbeteren???
Dus wat mij betreft zit je goed
[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 11-01-2003 08:15 ]
Turn it off and on again.
En mem klopt ook dan krijg je 3.2 volt op je mem. Dus wel goed coolen anders zal het niet lang gaan duurenT-Minus schreef op 11 januari 2003 @ 08:14:
[...]
Ik heb een 10k potmeter voor core.
Dus wat mij betreft zit je goed
[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 11-01-2003 12:45 ]
Is Prometeia koeling genoeg denk je ???Astennu schreef op 11 January 2003 @ 12:45:
[...]
En mem klopt ook dan krijg je 3.2 volt op je mem. Dus wel goed coolen anders zal het niet lang gaan duuren
Zit alleen ff te denken, ik ga dit allemaal doen op een 9500, die ik ga modden naar 9700 pro.
Alleen zit daar natuurlijk ander geheugen op.
Volgens mij 3.3ns tegen 4.0ns voor r9700.
Klopt toch??
Dan denk ik dat ik andere spanning op die mem moet krijgen,
eens kijken wat aanbevolen word voor 3ns ram.
Iemand die ff met me meedenkt, of hier ervaring mee heeft???
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Op een 9500 zit 3.6 ns ram.
Op een 9700 zit 2.8 ns ram.
Op een gf3 ti 500 zit 3.8ns ram.
Bij x-bit labs krijgt de 9700 3.32 volt op het ram na voltmod.
de gf3 ti 500 krijgt 3.81 volt op ze ram na voltmod.
Zou ik dan met de 3.6ns 9500 naar de 3.81 volt toe moeten of gewoon de mod voor 3.32 volt doen??
Kan natuurlijk ook een potmetertje gebruiken, maar vind dit wel riskant omdat ik de meetpunten niet weet.
Kan iemand mij vertellen waar de meetpunten zitten van het uiteindelijke voltage?
Anders moet ik steeds gaan zitten rekenen (weerstandswaarde meten en formule toepassen)
Word dit trouwens niet weer gegeven in sisoftsandra ofzo??
Hoe lager het aantal NS hoe sneller. en zit die prom ook op je mem ? daar gaat het om.justifire schreef op 11 January 2003 @ 13:46:
[...]
Is Prometeia koeling genoeg denk je ???
Zit alleen ff te denken, ik ga dit allemaal doen op een 9500, die ik ga modden naar 9700 pro.
Alleen zit daar natuurlijk ander geheugen op.
Volgens mij 3.3ns tegen 4.0ns voor r9700.
Klopt toch??
Dan denk ik dat ik andere spanning op die mem moet krijgen,
eens kijken wat aanbevolen word voor 3ns ram.
Iemand die ff met me meedenkt, of hier ervaring mee heeft???
Kun je niet zien in sandra maar why een 9500 als je 2 proms hebt dan had daar toch ook wel 200 euro bij gekuntjustifire schreef op 11 January 2003 @ 14:55:
Heb eens wat research gedaan.
Op een 9500 zit 3.6 ns ram.
Op een 9700 zit 2.8 ns ram.
Op een gf3 ti 500 zit 3.8ns ram.
Bij x-bit labs krijgt de 9700 3.32 volt op het ram na voltmod.
de gf3 ti 500 krijgt 3.81 volt op ze ram na voltmod.
Zou ik dan met de 3.6ns 9500 naar de 3.81 volt toe moeten of gewoon de mod voor 3.32 volt doen??
Kan natuurlijk ook een potmetertje gebruiken, maar vind dit wel riskant omdat ik de meetpunten niet weet.
Kan iemand mij vertellen waar de meetpunten zitten van het uiteindelijke voltage?
Anders moet ik steeds gaan zitten rekenen (weerstandswaarde meten en formule toepassen)
Word dit trouwens niet weer gegeven in sisoftsandra ofzo??
Nee man, dit is gewoon kicke om een cheap kaartje te laten presteren.Astennu schreef op 11 January 2003 @ 15:40:
[...]
Hoe lager het aantal NS hoe sneller. en zit die prom ook op je mem ? daar gaat het om.
[...]
Kun je niet zien in sandra maar why een 9500 als je 2 proms hebt dan had daar toch ook wel 200 euro bij gekunt![]()
maar op de vorige pagina staan de meet punten.
Zit op de GF fx te wachten (benchmarks) en de AMD Hammer.
Aangezien dit allemaal zo rond maart op de markt komt, neem ik dus die 9500 ff om mee te kloten.
Puur voor de fun dus.
Dan gaat deze waarschijnlijk in me server als ik een nieuw systeem ga kopen.
Voorlopig ff lekker aankloten met dit goedkope dingetje
Heb hier bij me gf3 het ijs op me resistors staan, de kou trekt door de hele kaart heen
[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 11-01-2003 16:00 ]
Is dat het plaatje op pagina 1 (fanstekkertjes)
Kan je misschien wat meer uitleg geven (core meetpunt en mem meetpunt)
http://www.xs4all.nl/~mkl/tweakers/ati9700.gif
plaatje is een beetje groot dus doe ik het maar in een link.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Die linkse klopt niet die moet 2 puntjes naar rechts want die je nu gaan geeft meet je maar 1.4 v op dus dat klopt niet mem is 2.9 standaart.Dark Angel schreef op 12 januari 2003 @ 12:10:
Hier zijn de meetpunten de linker groen circel geeft de mem meet punten aan en de rechter die voor je core
http://www.xs4all.nl/~mkl/tweakers/ati9700.gif
plaatje is een beetje groot dus doe ik het maar in een link.
Of de rode naast de zwarte zetten
Ja toch??
Tja ik wil wel een cirkel zetten maar ik heb geen ftp waar plaatje heen kan.justifire schreef op 12 January 2003 @ 16:06:
dus als ik het goed begrijp moeten ze allebei 1 puntje om??
Of de rode naast de zwarte zetten
Ja toch??
Mail het even naar mij dan zit ik het wel even online. ipv mijn foto.Astennu schreef op 12 January 2003 @ 16:13:
[...]
Tja ik wil wel een cirkel zetten maar ik heb geen ftp waar plaatje heen kan.
Okeey ben em aan het versturen.Dark Angel schreef op 12 januari 2003 @ 16:19:
[...]
Mail het even naar mij dan zit ik het wel even online. ipv mijn foto.
deze kaart is van Astennu
[ Voor 15% gewijzigd door Dark Angel op 12-01-2003 21:31 ]
Jep alleen dat is nog de oude cooler Dit is de nieuweDark Angel schreef op 12 January 2003 @ 21:29:
Hier zijn dan de goede foto's
[afbeelding]
deze kaart is van Astennu
[afbeelding]
Ik zal volgende week pic's posten.
Zijn dus 2 punten onder mekaar.
Had ik het nog niet goed begrepen.
Bedankt
NPjustifire schreef op 13 januari 2003 @ 17:51:
Pffff ben ik blij dat je nog een plaatje hebt gemaakt
Zijn dus 2 punten onder mekaar.
Had ik het nog niet goed begrepen.
Bedankt

Het is dus bijna hetzelfde als met de Radeon 9500 naar 9700. alleen andere weerstanden op een andere plaats.

De prestatie winst mag er wel wezen
Maar heeft iemand daar een andere mening over ? want als ik in games en 3dmark wel omhoog ga is het al helemaal mooi.
Dit mag wel geen volt mod zijn maar wel een leuke mod voor speed
[ubdate]
In games zijn de FireGL kaarten slomer kijk maar even naar deze link
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 15-01-2003 14:43 ]
Verwijderd
Je bent ook nooit tevreden heAstennu schreef op 15 January 2003 @ 14:18:
Okeey mensen mijn Radeon 9700 Pro > FireGL X1 is dicht gegooitdus moet ik hier maar verder
maar goed ik ga zaterdan die mod wel ff doen.
[afbeelding]
Het is dus bijna hetzelfde als met de Radeon 9500 naar 9700. alleen andere weerstanden op een andere plaats.
[afbeelding]
De prestatie winst mag er wel wezenmaar hoe zal dit in games zijn ? ik heb wel van mesnen gehoor dat je fps met een quadro omlaag ging maar zodraa je FSAA of AF inschakelde dat je dan winst kreeg.
Maar heeft iemand daar een andere mening over ? want als ik in games en 3dmark wel omhoog ga is het al helemaal mooi.
[ubdate]
Haha wel blits trouwens dat je het gaat proberen
ziet er leuk uit die koeler, maar istie niet een beetje aan de zware kant voor op een grafische kaartAstennu schreef op 12 januari 2003 @ 21:33:
[...]
Jep alleen dat is nog de oude cooler Dit is de nieuwe
Ik zal volgende week pic's posten.
Ik wil er ook een grotere koeler op zetten, moet nog ff wachten op een waterkoel blokje
ps waar heb je die mem sinks vandaan?
Still King
Gewoone TT blokjes die krijg je als je die ram cooling van hun koopt en hij is niet te zwaar draai er nu al 3 weken mee en kaart zit nog in de busImhotep schreef op 15 januari 2003 @ 15:19:
[...]
ziet er leuk uit die koeler, maar istie niet een beetje aan de zware kant voor op een grafische kaart
Ik wil er ook een grotere koeler op zetten, moet nog ff wachten op een waterkoel blokjemaar deze lijkt mij best wel zwaar.
ps waar heb je die mem sinks vandaan?
Heb vandaag me radeon 9700 binnengekregen.
Draait als een zonnetje, maar ja, we willen natuurlijk gaan solderen
Oke ik de meetpunten nagelopen en die klopten (thx Astennu)
Goed volgende stap: Op naar X-Bitslabs voor de voltmods.
Vcore klopt, Vmem klopt en dan komt het probleem.
Ik het plaatje erafgesloopt en zit daar een heel ander chippie dan op het plaatje van xbits-labs
Zie op mijn kaart wel soldeerpuntjes zitten voor zo'n chippie met 4 pootjes, maar ze hebben bij mijn kaart dus een andere (grotere ) chip erop gezet.
Op het plaatje van xbitlabs zie ik precies het tegenovergestelde, een kleine chip, maar weer die puntjes voor een grotere chip er naast/onder
Nou vraag ik mij dus af, wat moet ik doen??
Die mod dan maar laten zitten??
Geeft die grotere chip al niet meer voltage dan die kleinere?
Is het uberhaupt nodig?
Weet iemand hier wat meer van?
Astennu vertel het me
Wil 1 pootje verbinden met een potmetertje en de aard doe ik buiten mijn kaart.
Moet ik dan het buitenste pootje hebben of het andere pootje?
Datasheet werkte eerst niet nu wel.
Voor mensen die hier later nog eens kijken en er wat aan hebben, pin 5 is niet de buitenste !!(das pin 7)
Hoeveel MHz winst heb je ? ik kreeg er maar 10 bij van 2.9 naar 3.05 hoger voltage haalde nix uit.justifire schreef op 26 January 2003 @ 18:48:
Pin 5 dus
Datasheet werkte eerst niet nu wel.
Voor mensen die hier later nog eens kijken en er wat aan hebben, pin 5 is niet de buitenste !!(das pin 7)
Als je soldeert ook nietSmokeyTheBandit schreef op 31 December 2002 @ 12:19:
Kijk dit is een SMD grabber hierdoor kan je Vmodden met behoud van je garantie![]()
[afbeelding]
offtopic:
Ik heb geen id hoe ik die pic moet resizen @ GoT dus als een modje langs komt graag
Mijn maartje wil nu wel heb een saphire bios en nu gaat mem van 364 naar 400 MHz ik heb er wel 3.1 volt op staan. Ik heb nu 19k6 binnen op naar de 20
Ik heb de mem mod er nog ff bij gezet in de eerste post.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 01-02-2003 18:24 ]
Verwijderd
heb net wc op mijn radoen gedaan en als het meezit draaid mijn pc morgen maar dan nog wel zonder prometeia, omdat deze nog een nieuwe unit krijgt, maarja back on topic, is de Vmem mod nu wel of niet aan teraden en ben ik verplicht onder dat plaatje te solderen?
Neeh de mem mod die in de eerste post staat is niet onder het plaatje. die zit aan de bovenkand van de kaart en aan de andere kand zit die floppy power connector. kijk nog maar eens goed. En jah die powercoller is d8t ik BBA dus die bios moet gewoon werken zo niet gewoon pci kaart er in en nieuwe bios er in gooienVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 00:11:
ik heb een powercolor, kan ik dan ook het saphire bios erop pleuren, vind het namelijk een behoorlijke winst.
heb net wc op mijn radoen gedaan en als het meezit draaid mijn pc morgen maar dan nog wel zonder prometeia, omdat deze nog een nieuwe unit krijgt, maarja back on topic, is de Vmem mod nu wel of niet aan teraden en ben ik verplicht onder dat plaatje te solderen?
Verwijderd

ok, ben er iets op vooruit gegaan op standaard speed, ben benieuwd of hij nou idd ook zo hoog wil klokken met z`n mem, 400 man weet je nie hoe hoog astennu
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:59 ]
Jah ik ga binnenkort ook een connect3d 9500 128 modden naar 9700 Extreme net als die van mij nu. Mischien dat ik met die nog wel verder ga komenVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 19:45:
ga hem als het meezit zo proberen, ben nu samen met pierre-oord me WC aan het inbouwen, de prom komt later als de unit af is, draai nu met standaard lucht koelertje
ok, ben er iets op vooruit gegaan op standaard speed, ben benieuwd of hij nou idd ook zo hoog wil klokken met z`n mem, 400 man weet je nie hoe hoog astennu
Verwijderd
dus je gaat die van jou wegdoen, deze modden en daarna weer een 350 kopen, jij bent ook wel een diehard tweaker heAstennu schreef op 20 February 2003 @ 14:21:
[...]
Jah ik ga binnenkort ook een connect3d 9500 128 modden naar 9700 Extreme net als die van mij nu. Mischien dat ik met die nog wel verder ga komenals dat zo is dan moet de R350 al helemaal had gaan
Daar zit toch gigantisch traag mem op of is dat weer veranderdAstennu schreef op 20 februari 2003 @ 14:21:
[...]
Jah ik ga binnenkort ook een connect3d 9500 128 modden naar 9700 Extreme net als die van mij nu. Mischien dat ik met die nog wel verder ga komenals dat zo is dan moet de R350 al helemaal had gaan
Jah deze is voor mijn broer maar als i verder clocktSmokeyTheBandit schreef op 20 februari 2003 @ 22:41:
[...]
Daar zit toch gigantisch traag mem op of is dat weer veranderd
Verwijderd
hiermee ga je geen winst in 3Dmark halen maar zwaar verlies, dat weet je he??Astennu schreef op 15 januari 2003 @ 14:18:
Okeey mensen mijn Radeon 9700 Pro > FireGL X1 is dicht gegooitdus moet ik hier maar verder
maar goed ik ga zaterdan die mod wel ff doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
De prestatie winst mag er wel wezenmaar hoe zal dit in games zijn ? ik heb wel van mesnen gehoor dat je fps met een quadro omlaag ging maar zodraa je FSAA of AF inschakelde dat je dan winst kreeg.
[ubdate]
Ik heb dat ergens,weet niet meer waar, in een review gelezen.
Had heel erg veel met open GL te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 00:14 ]
Verwijderd
alle games zijn tegenwoordig openGL.Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 00:12:
[...]
hiermee ga je geen winst in 3Dmark halen maar zwaar verlies, dat weet je he??
snap ook echt niet waarom we eigenlijk directX benchmarks zo belangrijk vinden waaromniet alleen een openGL bench of een directX en openGL benchmark in een, moet lukken gewoon dezelfde test alleen 1x onder directX en 1x op openGL en je zou een score hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 00:25 ]
jep het is al een oude post. Daar was ik inmiddels al achetr dat het minder snel werd Ik denk dat ik mijn Radeon nu maar ga verkopen omdat di ekaartjes strax 15% goedkoper worden dan maar ff op een GF DDR terenVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 00:12:
[...]
hiermee ga je geen winst in 3Dmark halen maar zwaar verlies, dat weet je he??
Uhm volgens mij is UT 2k3 en Unreal II toch echt D3D. Maar die features worden toch gebruikt in opengl ( die van dx 9.0/8.1 ) omdat ut er gewoon hetzelfde uit blijft zien.Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 00:23:
[...]
alle games zijn tegenwoordig openGL.
snap ook echt niet waarom we eigenlijk directX benchmarks zo belangrijk vinden waaromniet alleen een openGL bench of een directX en openGL benchmark in een, moet lukken gewoon dezelfde test alleen 1x onder directX en 1x op openGL en je zou een score hebben.
[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 21-02-2003 10:05 ]
IK heb als koeling een zahlman en mem niet gekoeld, daarom had ik op de volledige kaart een 120mm blazen vanaf de zijnkant voor het geval dat.. (maar bij de gf4 volt mods hoefde ik ook geen mem koeling).
Heb voor zowel mem als core 3,3k ohm weerstandjes gebruikt, toen ik pc aanzette met beide mods ging alles goed totdat ik 3dm opstartte, toen had ik binnen 1 sec een gigantisch pixelbrij en liep pc vast.
IK had alleen geen idee aan weke mod het lag, maar ik ben eruit dat het dus aan mijn mem lag
Deze had ik namelijk al met volledige twijfel gesoldeerd, dit omdat mijn kaart dus qua chips die er emheen zitten 1 afwijking had.
[afbeelding]
Dat buurtchipje(links) is zoals ik overal die een 8 poots en ik heb daar een 14 poots zitten(de pcb kan beide). De chip waar ik de vmod op doe ziet er wel hetzelfde uit, maar blijkbaar is het op mijn structuur van de kaart iets anders aangezien ik denk dat ik er 4v op heb geven ofzo ipv 3,3, anders heb je niet zo snel een pixelbrij
Al met al, misschien is het makkelijk dat we uitzoeken wat dus het verschil is , alleen ik durf het live niet op te meten
PS, dankzij de vcore mod ben ik van 364 naar 400 gegeaan in dezelfde koelings situatie
[ Voor 11% gewijzigd door Carel op 23-02-2003 19:20 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Gman op 23-02-2003 18:28 ]
Mooi gedaan, maar hoe hoog weet je je mem standaard te krijgen?Carel schreef op 23 February 2003 @ 18:17:
lang verhaal
Ik zal zo wel even op mijn kaartje kijken, hoe de layout is. Dat is een oude Connect3D. (Als in een van de eerste 9700pros)
Heb jij je Spacer verwijdert? Mij lukte dat niet..
Edit: Diegene die memkoeling erbij hebben gezet, merken jullie nou verschil? In de zin van dat je hoger kan klokken met je mem? Zo niet, dan ga ik namelijk ze ook nie aanschaffen natuurlijk (de heatsinks that is).
[ Voor 19% gewijzigd door Vincentio op 23-02-2003 19:43 . Reden: Nog een vraag erbij ]
Mem kreeg ik standaard op 324 maxVinnieWeiss schreef op 23 February 2003 @ 19:39:
[...]
Mooi gedaan, maar hoe hoog weet je je mem standaard te krijgen?
Ik zal zo wel even op mijn kaartje kijken, hoe de layout is. Dat is een oude Connect3D. (Als in een van de eerste 9700pros)
Edit: Diegene die memkoeling erbij hebben gezet, merken jullie nou verschil? In de zin van dat je hoger kan klokken met je mem? Zo niet, dan ga ik namelijk ze ook nie aanschaffen natuurlijk (de heatsinks that is).
Toen ik de spacer verwijder had kon ik iig geen mhz overklokken, ook toen ik de zahlman monteerde werd het er niet beter op, het enige wat hielp is dus de vmod
Verwijderd
ok ik ga binnenkort de Vmod (opnieuw) doen.CommanderKeen schreef op 23 February 2003 @ 20:06:
ah vinnie tnx 4 het stellen van de vragen die burnde op mijn lipz
ik heb hem nu anders maar deze werkt opeens niet meer.
ik moet dus pin 18 met pin 20 verbinden.
dit wil ik dan doen met een variabele potmeter ertussen.
hierboven word mij gewoon een weerstand gegeven.
maar als ik gewoon met de meeste weerstand beging en steeds minder weerstand geef todat ik mijn gewenste V op mijn GPU core heb moet het toch ook kunnen?
V-mod en Spacer is heel makkelijk te doen. Ik heb al 4 9700 pro's gedaan allemaal gelukt. mocht je het niet zelf willen doen wil ik het eventueel ook wel doen.VinnieWeiss schreef op 23 February 2003 @ 19:39:
[...]
Mooi gedaan, maar hoe hoog weet je je mem standaard te krijgen?
offtopic:
Heb jij je Spacer verwijdert? Mij lukte dat niet..Zou je anders misschien mij en CommK kunnen helpen met Vmod enzo als onze waterkoeling er is?

Kun je mischien een plaatje maken van hoe dat er bij jou uit ziet ? dan kan ik het ff bekijken.
Die spacer verwijderen hielp wel degelijk. Bij mij ging i van 379 naar 400 dus dat hielp echt welCommanderKeen schreef op 23 februari 2003 @ 20:06:
ah vinnie tnx 4 het stellen van de vragen die burnde op mijn lipz

jep heb ik ook. voor de gpu moet je dan bv 2k2 pakken dan een 10K ohm pot er bij dam kun je van 1.6 tot 1.8 regelen d8t ikVerwijderd schreef op 24 February 2003 @ 10:37:
[...]
ok ik ga binnenkort de Vmod (opnieuw) doen.
ik heb hem nu anders maar deze werkt opeens niet meer.
ik moet dus pin 18 met pin 20 verbinden.
dit wil ik dan doen met een variabele potmeter ertussen.
hierboven word mij gewoon een weerstand gegeven.
maar als ik gewoon met de meeste weerstand beging en steeds minder weerstand geef todat ik mijn gewenste V op mijn GPU core heb moet het toch ook kunnen?
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 25-02-2003 10:13 ]
Ja idd dies zeer leuk en nog effectief ookAstennu schreef op 25 February 2003 @ 10:12:
[...]
V-mod en Spacer is heel makkelijk te doen. Ik heb al 4 9700 pro's gedaan allemaal gelukt. mocht je het niet zelf willen doen wil ik het eventueel ook wel doen.
[afbeelding]
Kun je mischien een plaatje maken van hoe dat er bij jou uit ziet ? dan kan ik het ff bekijken.
[...]
Die spacer verwijderen hielp wel degelijk. Bij mij ging i van 379 naar 400 dus dat hielp echt wel
[afbeelding]
[...]
jep heb ik ook. voor de gpu moet je dan bv 2k2 pakken dan een 10K ohm pot er bij dam kun je van 1.6 tot 1.8 regelen d8t ik. Maa ruhm als iets bekend over die Swiftech + tec prijzen ?
Ik heb nog een 172 watt peltier liggen dan knal ik die erop ipv die simpele 80 watt
heheSmokeyTheBandit schreef op 25 February 2003 @ 10:19:
[...]
Ja idd dies zeer leuk en nog effectief ook![]()
![]()
Ik heb nog een 172 watt peltier liggen dan knal ik die erop ipv die simpele 80 watt![]()
Verwijderd
met btw waarscheinlijk 70 euro, valt dus mee, een gewoon koperen blokje kost ook 50 euro.Astennu schreef op 25 February 2003 @ 10:12:
jep heb ik ook. voor de gpu moet je dan bv 2k2 pakken dan een 10K ohm pot er bij dam kun je van 1.6 tot 1.8 regelen d8t ik. Maa ruhm als iets bekend over die Swiftech + tec prijzen ?
die van mij zelfs 52,5 ofzoiets.
is nodig aan vervangin toe
ik heb hier trouwens een 10K potmeter dus dat komt wel goed
ghehehe kom eens online @ msn ik heb een leuk bestandje voor jeAstennu schreef op 25 februari 2003 @ 10:23:
[...]
hehemoet wel eerst kijken wat die dingen gaan kosten anders koop ik een mafkees blokje. ik wil ook 450 mhz core
op naar de 6k5
. en dan moet ik ook nog een voeding vnden.
Jah zit @ stage dus geen MSNSmokeyTheBandit schreef op 25 February 2003 @ 10:43:
[...]
ghehehe kom eens online @ msn ik heb een leuk bestandje voor je

Verwijderd
hij heet magnum, was goedkoper als de klax gold @ xxlcases maar zag er precies hetzelfde uit en ook helemaal van koper.Astennu schreef op 25 February 2003 @ 10:46:
[...]
Jah zit @ stage dus geen MSNk ben wel om 5 uur online. Uhm jan wat voor een blokje heb je nu ? klax gold ?
zo een wil ik maar die zijn duur
weet niet wat het verschil is tussen deze 2 blokkies op het ligte prijsverschil na.
Nope maar mischien zou een foto helpen.Carel schreef op 25 February 2003 @ 11:27:
Heeft iemand nog suggesties die mij kunnen helpen hoe ik erachter kom wat de werking is van mijn AFWIJKENDE mem voltage regeling layout(zie mn vorrige post een pagina terug) ?
Waar heb je die dan vandaanVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 12:03:
[...]
hij heet magnum, was goedkoper als de klax gold @ xxlcases maar zag er precies hetzelfde uit en ook helemaal van koper.
weet niet wat het verschil is tussen deze 2 blokkies op het ligte prijsverschil na.
Verwijderd
ik zal vandaag ff kijken hoe groot die voeding is, past deze nog in mijn case mag je hem hebben als ik mijn mcw-50t heb.Astennu schreef op 25 februari 2003 @ 12:11:
[...]
Waar heb je die dan vandaanme wil er ook een
of mag ik die van jou
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 13:28 ]
He jammerVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 13:27:
[...]
ik zal vandaag ff kijken hoe groot die voeding is, past deze nog in mijn case mag je hem hebben als ik mijn mcw-50t heb.

Ik weet het bijna wel zekers
in 3dm2003 haalde ik 5300 met alles op op quality, dus ik denk als het moet 5500 er wel in zit.CommanderKeen schreef op 25 februari 2003 @ 16:29:
carel, ff half offtopic, maar wat zijn je 3d marks nu ??
en ik ga de blokhes nog polijsten en engine ice gebruiken dan zullen we wel verder zien
Verwijderd
zo ziet i er idd uit.Astennu schreef op 25 februari 2003 @ 15:57:
[...]
He jammerik heb nu wel ee nandere van tweakslut nog ff wat dealen ik mag em voor 35 hebben lijkt me wel redelijke prijs. het is een : klaxx gold vgakoeler dus volgens mij deze :
[afbeelding]
Ik weet het bijna wel zekersdus ik ga ff 450 core draaien
40 euro, heb um gepolijst
zat ik nogeen paar tikjes onder het krijgen van artifacts
JepGipsy King schreef op 25 February 2003 @ 17:02:
dat blokje heb ik ook en ik draai met een veel lager voltage als frank en nu al 450core :d :d
en ik ga de blokhes nog polijsten en engine ice gebruiken dan zullen we wel verder zien
stuur je em dan morgen op ?Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 21:12:
[...]
zo ziet i er idd uit.
40 euro, heb um gepolijst
[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 25-02-2003 21:21 ]
Verwijderd
haha d8 je, zei toch duidelijk als mijn mcw-50t er is
begin maart als ik het moet geloven.
btw blokje is bewerkt door me met 2000 dus denk dat dat niet meer nodig is
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 22:19 ]
heheVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 22:18:
[...]
haha d8 je, zei toch duidelijk als mijn mcw-50t er is
begin maart als ik het moet geloven.
btw blokje is bewerkt door me met 2000 dus denk dat dat niet meer nodig is
ik ben pas 17 en heb een maand geleden ook een radeon 9700pro gekocht maar ik zal het echt niet in me hoofd willen halen om daar een v-mod op te proberen.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
ik hoop het hij is geen god of zo
Hehe laat ik het zo zeggen toen ik baalde van mijn 8500 LE ( d8t dat het een Retail was omdat er 8500 Oem stondmydogisgone schreef op 26 februari 2003 @ 02:45:
ik vind het wel cool dat jullie tweakers het durven om met een kaart van 450 euro of iets goedkoper een v-mod uit te voeren.
ik ben pas 17 en heb een maand geleden ook een radeon 9700pro gekocht maar ik zal het echt niet in me hoofd willen halen om daar een v-mod op te proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 26-02-2003 09:23 ]
Verwijderd
haha in de herfst was ik nog helemaal noob, nieuwe op tweakers, altijd onder standaard luchtcooling gedraaid en nog nooit wezen OCen (herfst 2002 he)mydogisgone schreef op 26 februari 2003 @ 02:45:
ik vind het wel cool dat jullie tweakers het durven om met een kaart van 450 euro of iets goedkoper een v-mod uit te voeren.
was toen dus 16, ben meteen overgestapt op een prometeia, 9700 pro, 8k9a2, werd al gauw een 8rda+
dus het is maar net wat je aandurft, kan en wil met je hardware.
Uhmm net een saphire 9500 128mb bennen voor mijn broer blijkt met zo'n pro model te zijnVerwijderd schreef op 26 February 2003 @ 10:26:
[...]
haha in de herfst was ik nog helemaal noob, nieuwe op tweakers, altijd onder standaard luchtcooling gedraaid en nog nooit wezen OCen (herfst 2002 he)
was toen dus 16, ben meteen overgestapt op een prometeia, 9700 pro, 8k9a2, werd al gauw een 8rda+![]()
dus het is maar net wat je aandurft, kan en wil met je hardware.
Verwijderd
haha, zeer vaag, laat ff weten wat hij doetAstennu schreef op 26 February 2003 @ 21:32:
[...]
Uhmm net een saphire 9500 128mb bennen voor mijn broer blijkt met zo'n pro model te zijnnou jah dan alleen de 8 pipelines inschakelen
een 9700 pro zonder 256 bit mem
Astennu, Jij gaat deze voor mij modden, toch? (Vmem en Vgpu)
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Mij bestken schreef op 27 February 2003 @ 00:10:
Ik krijg volgende week mijn Connect3d Radeon 9500![]()
Astennu, Jij gaat deze voor mij modden, toch? (Vmem en Vgpu)
Zit alleen langzamer geheugen erop dus vet OC zal er niet echt inzitten
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
die van mij niet dat is een Pro PCB. maar ik d8t dat die mod op de chip zalf voor de pipelines was duss dan moet ik die alleen hebben.ken schreef op 27 February 2003 @ 12:10:
Kan ook 8 piplines en 256 bit aanzetten dus gewoon een Radeon 9700(pro)
Zit alleen langzamer geheugen erop dus vet OC zal er niet echt inzitten
Verwijderd
zijn die 9500 nu eigenlijk een soort van ondergeklokte 9700 pro's die alleen op de huidige snelheid getest zijn en niet op 325 core?Astennu schreef op 27 februari 2003 @ 12:45:
[...]
die van mij niet dat is een Pro PCB. maar ik d8t dat die mod op de chip zalf voor de pipelines was duss dan moet ik die alleen hebben.
Beter contact? Lijkt me sterk, of je hebt goed contact of je GPU gaat in rook op.
Ik zou denken dat met die ring er juist meer oppervlakte van de GPU contact heeft met de koeler...
Of niet?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Die ring zorgt voor een slecht contact tussen de core en de heatsink.Tijgert schreef op 07 March 2003 @ 17:55:
Ik probeer te vinden wat nou de REDEN is dat de ring verwijderen nut heeft:
Beter contact? Lijkt me sterk, of je hebt goed contact of je GPU gaat in rook op.
Ik zou denken dat met die ring er juist meer oppervlakte van de GPU contact heeft met de koeler...
Of niet?
Door deze te verwijderen maakt hij beter contact en is hij dus ook beter te OCen omdat de hitte veel beter afgegeven kan worden.
En de core is hetgene wat gekoeld moet worden en die ring zit er omheen.
nope te duur
dan jijVerwijderd schreef op 10 March 2003 @ 15:52:
Frank ga je geen 9800 pro kopen !!
Heb ik dadelijk een snellere pc als jou
Ik denk niet dat je waterkoeling koeler is als je luchtkoeling. Ik denk dat je genoeg fans ik je bak hebt als tweaker al dan niet tafelventilator in open kast. EN met zo'n koperen CPU koeler word ie ook beina luchttemperatuur.Astennu schreef op 10 March 2003 @ 15:38:
[...]
nope te duurik fok mijn radeon 9700 pro wel op zodra mijn h2o @ vga zit en mischien cpu @ Prom
Het word een ander verhaal als je met peltiers gaat werken
Je moet het natuurlijk zelf weten, ziet wel cool uit. maar zorg dat je slangen niet verhinderen dat je dikke sinks op je geheugen kan plaatsen.
Verwijderd
net ff gelijk op 333 mhz geprobeert en toen al gelijk naar die strepen toe... ik weet niet wat ik fout doe of wat de kunst er van is want zo heet werden ze niet...
doe het trouwens met rage 3d.
zou iemand me AUB kunnen helpen? of moet ik daarna gewoon de spellen opnieuw installeren?
is btw club 3d kaart
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 19:49 . Reden: typo's ]
daar heb je deels gelijk in maar toch kom ik met mijn coolermaster v62 cooler tot 425 en bio-blade met zijn h2o @ 440 ( eerst deed hij maar 415 air ) dus jah ...... er zit wel verschil in.roedie schreef op 10 maart 2003 @ 18:22:
[...]
Ik denk niet dat je waterkoeling koeler is als je luchtkoeling. Ik denk dat je genoeg fans ik je bak hebt als tweaker al dan niet tafelventilator in open kast. EN met zo'n koperen CPU koeler word ie ook beina luchttemperatuur.
Het word een ander verhaal als je met peltiers gaat werken. Eerder zou ik ook geen H20 eropzetten.
Je moet het natuurlijk zelf weten, ziet wel cool uit. maar zorg dat je slangen niet verhinderen dat je dikke sinks op je geheugen kan plaatsen.
Ik doe zelfs 400 mhz dus 800 effectief met 3.34 volt @ mem.Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 19:24:
ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie al tot 350 komen met je mem @ standaard cooling want ik heb er zelfs heatsinks opgeplakt en kan 2.5 mhz verder komen ... als ik 5 mhz verder ga krijg ik na uurtje al objecten die strepen trekken in spellen zoals bf 1941 en ut2k3 .
net ff gelijk op 333 mhz geprobeert en toen al gelijk naar die strepen toe... ik weet niet wat ik fout doe of wat de kunst er van is want zo heet werden ze niet...
doe het trouwens met rage 3d.
zou iemand me AUB kunnen helpen? of moet ik daarna gewoon de spellen opnieuw installeren?
Verwijderd
Verwijderd
Maar dat zou betekenen dat Artic Silver 3 ook elek. geleid maar dat doet het in mijn geval niet omdat ik het ook op mijn TI4200 heb zitten die ik net heb verkocht. Maar daar zat het ook op het geheugen en dan ook over de pinnetjes werkte normaal. Alelen thielp niks
Verwijderd
Wellicht dat ik op een 9700 overstap ipv 9500 non pro, en daar de shim wel afhaal.

Draai nu heel ontspannen op 350 / 310 (geen mem sinks, en geen zin om iets te slopen)
Hoger kan gemakkelijk maar vind het wel prima zo. liever een kaart die werkt dan eentje die half stabiel is door te ver overclocken.
Verwijderd
neeh joh dat valt heel erg mee ik heb er zelfs een coolermaster v62 op zitten. en ik heb ook al meerdere keren het blok er af gehaald. zonder doode core.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 08:41:
Ik zat nou te denken om mijn vga blokje gewoon met boutjes aan te draaien of is de kans dat he em crusht best groot door zoiets ?
Verwijderd
helemaal fout, water neemt namelijk VEEL meer warmte op als lucht.roedie schreef op 10 March 2003 @ 18:22:
[...]
Ik denk niet dat je waterkoeling koeler is als je luchtkoeling. Ik denk dat je genoeg fans ik je bak hebt als tweaker al dan niet tafelventilator in open kast. EN met zo'n koperen CPU koeler word ie ook beina luchttemperatuur.
Het word een ander verhaal als je met peltiers gaat werken. Eerder zou ik ook geen H20 eropzetten.
en geeft dit ook weer veel makkelijker af (en wij gebruiken daar naast nog is een radiator)
stel water kan 200W in een Sec. opnemen en lucht maar 150W, wat zou nou beter koelen ook al is de temp van het water en de lucht gelijk, idd het water.
en het water kan dan ook 200W afgeven, dit gebeurt over een veel grote lucht opp. als dat die kleine fan die op je heatsink zit.
voor de rest beetje moeilijk uitleggen maar met WATER komt hij ZeKeRZzz hoger.
Natuurlijk hebben alle mensen hier met real-life ervaring het allemaal fout, roedie weet het veeeeeeel beter.
Dat mijn temp met luchtkoeling 50 graden was en met water 25, ja de helft, komt zeker om dat ik scheel keek?
tsss...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dit topic is gesloten.