De benches lijken me erg interessant als het lukt zo te oc en.
Verwijderd
Yep. Die bedoel ik. Heb hem nodig in een resolutie van 600x600 als het effe kan.je bedoeld die powerd by ati radeon 9700 pro ?
Ik begrijp best dat een flinterdunne laag beter is dan een laag plamuur. Maar dat laatste is weer beter dan een gekraakte core of een kaart zonder garantie want zonder spacer. Bovendien, zoals gezegd, de originele koeler zat er ook op met veel koelprut, en dan nog van slechtere kwaliteit ook. Ik heb geen zin (of geduld) om mijn peperdure kaart te slopen bij het afschuren of verwijderen van de spacer.jij snapt duidelijk niet hoe silverpasta werkt
een dikke laag pasta is mega slecht
dit maakt dus een isolatie laag
dus ik zou tog die rand er af halen en dan een dun laagje silver er tussen doen en je komt er in eens achter dat hij koud blijft
Ja ik vind ook dat als je iets sloopt bij het overklokken zelf voor de schade op moet draaien. En als hij niet aan een andere klant wordt verkocht moet ATI opdraaien voor de schade die een prutser eraan toe brengt.Gepost door John Hoek:
En de aardige verkoper geeft die oude kaart weer mee met het volgende slachtoffer dat bij jouw in de buurt naar die desbetreffende zaak gaat....
Ben je al bezig met een R9700 flashprogrammaatje?
Verwijderd
he weet je wat er hier zo ontieglijk verneukt is????
al die wiseguys die er een jaartje zitten die gaan de noobs afzeike omdat ze in het verkeerde forum hun topic plaatsen, WTF is wrong with u guys? kvin jullie egt zo zielig, mekaar alleen maar een beetje afzeike dat er iemand een nieuw topic opent over iets wat ie wil weten/wil gaan doen.... stelletje capsoneleijers.
al die wiseguys die er een jaartje zitten die gaan de noobs afzeike omdat ze in het verkeerde forum hun topic plaatsen, WTF is wrong with u guys? kvin jullie egt zo zielig, mekaar alleen maar een beetje afzeike dat er iemand een nieuw topic opent over iets wat ie wil weten/wil gaan doen.... stelletje capsoneleijers.
Dit kun je ook wel op een andere manier zeggen hoor 

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:29:
he weet je wat er hier zo ontieglijk verneukt is????
Verwijderd
Ja vind ik ook. Als je zo bezig bent gaat het topic in no-time op slot.
Ik ben het er trouwens wel mee eens. Ik vind het helemaal niet verkeerd om aan te geven dat je iets van plan bent in plaats van iets weergeven dat je hebt gedaan. Dan heb je nog de kans om wat adviezen van de meer ervaren tweakers toe te passen.
Ik ben het er trouwens wel mee eens. Ik vind het helemaal niet verkeerd om aan te geven dat je iets van plan bent in plaats van iets weergeven dat je hebt gedaan. Dan heb je nog de kans om wat adviezen van de meer ervaren tweakers toe te passen.
Verwijderd
DAAROM, maar dat wordt dus blijkbaar niet door die ventjes als '' boeiend'' gezien.... dan heb ik zo iets van: jah DUS??? dan kijk je er tog niet naar en lever ook geen commentaar! als iemand iets niet weet is een forum de beste plek om advies/antwoordt te krijgen.
Voer deze discussie aub ff ergens anders. Post hier nu alleen ontopic ok?
oke zal het regelen maar bio-blade moet zit ff te w8ten op zij pc 3200 micronVerwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 13:32:
WTF is er mis met sommige mensen???? HALLO WE ZITTEN HIER OP TWEAKERS. Niet op IKBENNOOBENIKHEBEENLEETEVIDEOKAART.nl
sorry moest er effe uit.
on topic:
Dit is natuurlijk wel vetjes. Maar ik wacht eigenlijk op benchmarks enzo
.
En mijn kaart komt volgende week ook terrug dus dan ga ik zeker posten
Dus we gaan nu weer ontopic verder.
Heeft iemand hier ook herc 9700 pro oc scores ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
DuronDude
Heeft hem wel relax overgeklokt !!!
Hij zei het volgende
Mijn Hercules kaartje doet 400/380 (760) air cooled unmodded !!
Met dit systeem!!
das die link
Hij zei het volgende
Met dit systeem!!
das die link
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 21:13 . Reden: link er bij gevoegd ]
kun je na gaan wat er zou gebeuren als hij em stikstof ging coolen.Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 20:24:
DuronDude
Hij zei het volgende
Met dit systeem!!
das die link
Heey duron dude wat vool een cooling heb je er op zitten.
Of bedoel je bet dat unmodded ook geen extra cooling ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Nou dat wil ik niet weten 
Shit het is echt zo vette kaart die radeon 9700!!!
En heb jij je kaart al weer terug Astennu , en wat voor score heb jij nou ??
Ik zal je een tip geven als je weer heatsinkjes op je mem wilt gaan zetten: gebruik van dat 'schilderstape' om je mem blokjes af te plakken, dus met name de pootjes!!!Dark Angel schreef op 18 oktober 2002 @ 19:53:
[...]
Ow Ocen zal zeker weer gebeuren heb geen 100 euro uitgegeven aan WC blokken en Geheugen headspreaders om het niet te gebruiken
Dusdanig dat alleen het zwarte gedeelte overblijft en dan kan je naar hartelust arctic adhesive of wat dan ook erop smeren
Zo voorkom je dat je de boel kortsluit, en hoef je ook niet met een microscoop die troep eruit te vissen
I love watercooling
neeVerwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:08:
Nou dat wil ik niet weten
Dus kunnen ze pas 31 okt weer nogmaar e-mails beandwoorden ivm tijd.
Garrett schreef op 28 oktober 2002 @ 22:35:
[...]
Ik zal je een tip geven als je weer heatsinkjes op je mem wilt gaan zetten: gebruik van dat 'schilderstape' om je mem blokjes af te plakken, dus met name de pootjes!!!
Dusdanig dat alleen het zwarte gedeelte overblijft en dan kan je naar hartelust arctic adhesive of wat dan ook erop smeren
Zo voorkom je dat je de boel kortsluit, en hoef je ook niet met een microscoop die troep eruit te vissen
Dat is pas een relaxte oplossing om toch een klein beetje ervoor te zorgen dat het modden netjes gaat
AMEN
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Verwijderd
geestig topic
die radeon rules wel aardig op het moment, ik wacht de benches met spanning af!
Ik ga me Radeon maar niet overklokken, dat heeft toch geen nut, momenteel is het me geheugen en processor die te traag zijn. Maar ik zou zeggen veel succes allemaal en zorg er maar voor dat nVidia helemaal het nakijken krijgt.
Ja mooi idee ga ik dan ook maar doen zodra ik mijn kaart weer hebSeRRveR schreef op 29 oktober 2002 @ 15:57:
[...]
Dat is pas een relaxte oplossing om toch een klein beetje ervoor te zorgen dat het modden netjes gaat
AMEN
Zometeen krijg ik em terrug end an is de R350 er al
Ik heb een R9700 waterblok besteld en wil de Hercules gaan halen, maar misschien dat tegen die tijd de R350 er is en...nouwjah, moet effe zien wat er dan te betalen is 
R9700 is vet zat voorlopig.
R9700 is vet zat voorlopig.
jepReseTTim schreef op 07 oktober 2002 @ 02:12:
[...]
ach wat maakt het uit...
hijs iig de eerste nederlandse gek die zijn garantie laat verdwijnen van zijn dure ati 9700

Still King
Ja het is gewoon zo'n simpele oplossing dat je het bijna over het hoofd ziet.SeRRveR schreef op 29 oktober 2002 @ 15:57:
[...]
AMEN
Maar wat is er nou beter dan afplakken? Mors maar lekker raak zou ik zeggen
I love watercooling
NOu ja je moet toch iets probeeren Ik boedoel een phase cooling bouwen is ook gekken werk dus dit kan dan ook wel.
hej astennu ben jij nou die gast die zit te blowen achter ze webcam en daarna een tequila neemt?
x bij bio blade op zijn pc gezien
[offtopic:]PnD schreef op 31 oktober 2002 @ 21:33:
hej astennu ben jij nou die gast die zit te blowen achter ze webcam en daarna een tequila neemt?
een dat was een andere maat van hem zo gek ben ik niet
Ik heb dat toen ook gez was echt maf

Verwijderd
mijn broer heeft zijn ti 4200 van leadtek met voltmod gemolt. 1 van de spannings mosfets is doorgebrand.... 'APM3055" iemand nog eentje liggen???
Verwijderd
dat had je al in een ander topic gevraagd bij cme.....Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 11:13:
mijn broer heeft zijn ti 4200 van leadtek met voltmod gemolt. 1 van de spannings mosfets is doorgebrand.... 'APM3055" iemand nog eentje liggen???
Dit is het Radeon 9700 PRo topic, niet het geforce4 ti4200 topic
ja vragen kan geen kwaad maar ik heb eeen radeon 9700 pro geen ti 4200. als ik hem was ff naar de electro boer met de kaart en onderdeel, dan dkun je meestal wel een andere ijgen maar dan minder klijn.Goku333 schreef op 03 november 2002 @ 11:55:
Dit is het Radeon 9700 PRo topic, niet het geforce4 ti4200 topic
Jah ik wil em er ook af halen want mijn Akasa AK-350 maakt niet echt goed contact. Maar ging i er makkelijk af of was het moeilijk ?Dark Angel schreef op 14 October 2002 @ 15:41:
Maar het is na beetje rommel toch gelukt om de ring er af te halen. als je een maal een begintje hebt is hij er zo af.
en nu past me Klaxx Gold Vga perfect op de kaart.
Ik ga nu weer volop op zoeken naar de mem mod want die moet er gewoon ook ff komen
Ik haal nu 390 Mhz Zonder V-MOD met mijn Akasa AK-350:
http://service.madonion.c...tType=6&projectId=5057019
Mem draait gewoon 310 want wordt heet en heb nog geen heatsinks.
400 mhz ging niet meer dan moet er echt een v-mod op.
http://service.madonion.c...tType=6&projectId=5057019
Mem draait gewoon 310 want wordt heet en heb nog geen heatsinks.
400 mhz ging niet meer dan moet er echt een v-mod op.
Ik heb vanochtend mijn Radeon 9700 pro ge v-mod. Ik ben zeer tevreden over het resultaat:
Core @ 1.96v 452 MHz
MEM @ 2.91 310 MHz
ik heb nu 3424 Bij de multi texture fill rates. en die Geforce FX heeft 4000
Ik ga zo de mem mod doen want ik heb nu nog geen lijm om de heatsinks op de geheugen chippies te zetten.
DIT IS ARI COOLED, ik ga nog ff kijken of ik de pasta wat dunner kan doen zodat de temp nog iets lager wordt.
Core @ 1.96v 452 MHz
MEM @ 2.91 310 MHz
Ik ga zo de mem mod doen want ik heb nu nog geen lijm om de heatsinks op de geheugen chippies te zetten.
DIT IS ARI COOLED, ik ga nog ff kijken of ik de pasta wat dunner kan doen zodat de temp nog iets lager wordt.
je bent weer gewaagd bezig zie ik wel maar et is gelukkig wel gelukt! goed man denk je dat je de nvidia kan kloppen?Astennu schreef op 19 November 2002 @ 13:34:
Ik heb vanochtend mijn Radeon 9700 pro ge v-mod. Ik ben zeer tevreden over het resultaat:
Core @ 1.96v 452 MHz
MEM @ 2.91 310 MHz
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Nee omdat die nog steeds 500 mhz heeft athans dat denken ze. Maar ik haal nu wel meer AA sampels als dat ding verder moet ik nog kijken. Die 4000 moet te halen zijn als ik mijn mem ook naar die 400 MHz Boost maar dat moet ik zien na dat ik zilver lijm heb gehaald op hcc dus het wordt spannendDAMAGE schreef op 19 November 2002 @ 13:50:
[...]
je bent weer gewaagd bezig zie ik wel maar et is gelukkig wel gelukt! goed man denk je dat je de nvidia kan kloppen?
Denk ut niet, de Geforce FX wordt zwaar leip !
als je die koelers op die reference modellen al ziet moet je ns weten hoe die er op de leadteks uitzien, vet overclocken wordt dat 
Maar inderdaad wel een lekker oc
Verwijderd
Ik heb al heatsink op het geheugen geplaats(grote termaltake), en ook de Vgpu mod gedaan. Ik draai met waterkoeling en een watertemp van ongv 16*C.Astennu schreef op 19 november 2002 @ 16:29:
[...]
Nee omdat die nog steeds 500 mhz heeft athans dat denken ze. Maar ik haal nu wel meer AA sampels als dat ding verder moet ik nog kijken. Die 4000 moet te halen zijn als ik mijn mem ook naar die 400 MHz Boost maar dat moet ik zien na dat ik zilver lijm heb gehaald op hcc dus het wordt spannend
Als ik de core 1.725 geef ga ik tot 430 zonder lockups(standaard was 405), nou weet ik niet hoelang jij je kaart wilt heel houden maar 1.96v is erg,erg veel voor aircooling.
De mem Vmod zal je weinig brengen qwa extra oc, ik haal nu met powerstrip @430/380(760) ZONDER Vmem mod. score 19863, ik had zonder de voltmod 19375.
Hoe krijg jij je water eigenlijk zo koel?Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 17:02:
[...]
Ik heb al heatsink op het geheugen geplaats(grote termaltake), en ook de Vgpu mod gedaan. Ik draai met waterkoeling en een watertemp van ongv 16*C.
Als ik de core 1.725 geef ga ik tot 430 zonder lockups(standaard was 405), nou weet ik niet hoelang jij je kaart wilt heel houden maar 1.96v is erg,erg veel voor aircooling.
De mem Vmod zal je weinig brengen qwa extra oc, ik haal nu met powerstrip @430/380(760) ZONDER Vmem mod. score 19863 ik had zonder de voltmod 19375.
Verwijderd
waar heb je een plaatje gezien van koelers op een FX ??caspergt schreef op 19 November 2002 @ 16:54:
Denk ut niet, de Geforce FX wordt zwaar leip !als je die koelers op die reference modellen al ziet moet je ns weten hoe die er op de leadteks uitzien, vet overclocken wordt dat
Ik koel mijn case altijd met buitenlucht
Nou uhh mischien het grote Geforce FX topic ???Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 17:04:
[...]
waar heb je een plaatje gezien van koelers op een FX ??

Ik weet niet hoor maar die cooling zetten ze er alleen op als het nodig is. MET LN2 Zul je wel meer halen maar we zien wel in februarie.caspergt schreef op 19 november 2002 @ 16:54:
Denk ut niet, de Geforce FX wordt zwaar leip !als je die koelers op die reference modellen al ziet moet je ns weten hoe die er op de leadteks uitzien, vet overclocken wordt dat
En mijn core wordt niet warm athans achterkant. Maar ik ga ook in volts omlaag zodat i nog stabiel blijft.
Verwijderd
Lekker slim systeemcaspergt schreef op 19 november 2002 @ 17:11:
[...]
Nou uhh mischien het grote Geforce FX topic ???![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

OMG WAT ZIJN DIE LUI DOM!!!!!Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 18:24:
[...]
Lekker slim systeemvolgens mij zuigt hij aan de achterkant de warme lucht die hij net uitblaast gewoon weer op, ja toch?

Je hebt helemaal gelijk echt

Ik vind het om te
1 klein stukje eendtape verhelpt dat al hoorAstennu schreef op 19 november 2002 @ 18:59:
[...]
OMG WAT ZIJN DIE LUI DOM!!!!!
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk echtvan Nvidia
Ik vind het om te![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

en alst van nvidia afkomt (of van welke bekende fabrikant dan ook) dan is t echt wel getest hoor
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Vind het nog steeds dom om ze naast erlkaar te doen. Ik durf te wedden dat het veel scheelt.Atgast schreef op 19 November 2002 @ 19:06:
[...]
1 klein stukje eendtape verhelpt dat al hoor
en alst van nvidia afkomt (of van welke bekende fabrikant dan ook) dan is t echt wel getest hoor
en ik durf te wedden dat zij niet allemaal daar zo stom zijn om zoiets over het hoofd te zien als wij het in 1 seconde zien. toe nou ff zeg. er wordt überhaupt pas op een ander systeem overgestapt als het beter is dan het oude. dat gaat natuurlijk niet altijd goed (bij ingewikkelde dingen), maar bij zoiets simpels dat zo onwijs simpel te meten valt zal het wel een beter systeem zijn denk je niet?
ow ja...en schelen doe je met een 'T'
ow ja...en schelen doe je met een 'T'
iets zal het schelen, vanuit een tweakers case gezien. Maar als je de lucht van in de kast op zuigt, denk ff vanuit oem systemen, dan is die vaker nog veel warmer... Niet in onze bakkies met 10 fans, maar wel in die oem'etjes die het met een voeding fan moeten doen en met geluk een extra intake...
Inderdaag zou ik liever een fan duct zien zodat je die mooi aan kunt laten sluiten in je window...
Inderdaag zou ik liever een fan duct zien zodat je die mooi aan kunt laten sluiten in je window...
Daar zit wel wat in.roedie schreef op 19 november 2002 @ 19:33:
iets zal het schelen, vanuit een tweakers case gezien. Maar als je de lucht van in de kast op zuigt, denk ff vanuit oem systemen, dan is die vaker nog veel warmer... Niet in onze bakkies met 10 fans, maar wel in die oem'etjes die het met een voeding fan moeten doen en met geluk een extra intake...
Maar ff ontopic.
Ik heb mijn volt omlaag gedaan. Nu zat en zit ik nog met 1 probleem, bij ut 2003 zit ik Artifacts en bij alle andere games niet. nu heb ik de Artifact tester van de omegadrivers geprobeert maar die is alleen voor het geheugen van een kaart.
Weet iemand een ander progje waar je dar mee kan testen. OF een programma dat die de kaart eens lekker stressed zodat je zeker weet waardoor het is ?
Verwijderd
Nvidia heeft daar dus echt wel aan gedacht.....
zou anders wel heel erg dom zijn
Maar leadtek enzo komt wel met een goed koelertje erop hoor
zou anders wel heel erg dom zijn

Verwijderd
Denk ik ook maar ja !!Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 21:38:
Nvidia heeft daar dus echt wel aan gedacht.....
zou anders wel heel erg dom zijn![]()
![]()
HEt maakt me eigenlijk niet zo veel uit wat nvidia allemaal doet.
Als de nieuwe Ati maar weer sneller word dat is het belangrijkste.
En dat de fx niet vele maler snelller moet worden als de 9700 pro.
ff ontopic blijven hè! die dingen meld je maar lekker in het FX topic
maaruh, waarom is je core met minder voltage stabieler + artifacts?
vind ik zeer vaag....
en stressen? euhm.. 3dmark laten loopen voor een lange tijd..?
vind ik zeer vaag....
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
jah die artifacts had ik ook op hoge v-core maar 3dmark draai al 2 runs achter elkaar. zal wel ff de bus freezer er bij paken om te kijken of het een coolings probleem is. maar ikmdraai nu 425 wel goed maar ik snap em nog niet helemaal die vage stressYonni schreef op 19 november 2002 @ 22:34:
ff ontopic blijven hè! die dingen meld je maar lekker in het FX topic![]()
vind ik zeer vaag....
Verwijderd
Ik ben zoals de meeste weten op zondag 24-11-02 op de HCC bij Tweakers met mijn Prometeia-Li-Pro de hele dag.
Nou lijkt het me wel leuk om voor een aantal mensen die interresse hebben een GPUvolt mod op hun radeon te doen op de beurs.
Kan iedereen mee kijken hoe het moet en er misschien wat van leren.
Als je interresse hebt laat het hier dan even weten , zodat ik weet of het zin heeft om mijn soldeerbout mee te nemen.
De manier zoals ik het doe is de volt mod binnen 1sec. te plaatsen of te verwijderen. Zodat je niet altijd met de volt.mod moet draaien , en bv dit alleen doet bij benchen.
Wat je zelf mee moet nemen is een:( ik kan het ook meenemen maar dan vooraf melden graag)
1. 9700pro(lijkt mij wel noodzakenlijk)
2. een klein fan stekkertje, driepolig, het mannetje en het vrouwtje(vrouwtje met ongv. 15cm draat eraan)
3. een 8K weerstandje of een 10K VR(potmetertje)
4. en het besef dat het uiteraard op eigen risico gebeurd.
Het resultaat was bij mij met deze spullen een gpuVolt van ongv 1.725volt (standaard meet ik bij een hercules al 1.6v)@430/380(760)
Ook wil ik eventueel de ring op de core verwijderen en als je AS3 meeneemt dit dan ertussen doen zodat je in iedergeval de max koeling hebt van je koeler.
Ik zal er die dag natuurlijk maar een bepaald aantal kunnen doen, dus vol is vol.
Je kan niet vooraf inschrijven, dus gewoon meenemen.
En het is natuurlijk Tweaking GRATIS
Nou waar blijven de echte tweakers ??
Ik ga er in iedergeval al 1 doen op de beurs, wie volgt?
Nou lijkt het me wel leuk om voor een aantal mensen die interresse hebben een GPUvolt mod op hun radeon te doen op de beurs.
Als je interresse hebt laat het hier dan even weten , zodat ik weet of het zin heeft om mijn soldeerbout mee te nemen.
De manier zoals ik het doe is de volt mod binnen 1sec. te plaatsen of te verwijderen. Zodat je niet altijd met de volt.mod moet draaien , en bv dit alleen doet bij benchen.
Wat je zelf mee moet nemen is een:( ik kan het ook meenemen maar dan vooraf melden graag)
2. een klein fan stekkertje, driepolig, het mannetje en het vrouwtje(vrouwtje met ongv. 15cm draat eraan)
Het resultaat was bij mij met deze spullen een gpuVolt van ongv 1.725volt (standaard meet ik bij een hercules al 1.6v)@430/380(760)
Ook wil ik eventueel de ring op de core verwijderen en als je AS3 meeneemt dit dan ertussen doen zodat je in iedergeval de max koeling hebt van je koeler.
Ik zal er die dag natuurlijk maar een bepaald aantal kunnen doen, dus vol is vol.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 20:41 ]
Allemachtig .... 450 mhz!
Daarmee is die bijna net zo snel als de "paper-launch" van de G-force FX
(Qua kloksnelheid dan) Ik vermoed zo, dat deze nog heel wat van die fx'jes voor zal blijven!
Daarmee is die bijna net zo snel als de "paper-launch" van de G-force FX
(Qua kloksnelheid dan) Ik vermoed zo, dat deze nog heel wat van die fx'jes voor zal blijven!
Heb je nog een radeon over? Dan mag je hem wel doenVerwijderd schreef op 22 November 2002 @ 20:40:
Ik ben zoals de meeste weten op zondag 24-11-02 op de HCC bij Tweakers met mijn Prometeia-Li-Pro de hele dag.
[ik zit hier met een TNT2m64 op athlon xp1800+

Ik heb aan Jan ff gevraagd over zijn kaartje misschien doet hij dat wel]
O ja ik ben vriend van Jan weet je dan ook
Heb je er nog een paar gedaan ? en weet jij hoe warm je GPU wordt ? dan ga ik dat ook ff proberen te meten.Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 20:40:
Verwijderd
dat leipe koelingssysteem van die FX gebruiken ze ook op de ABIT siluro GF4 OTES, dat ding maakt zoooo gruwelijk veel herrie! Maar wel bot, zoon sportuitlaat achterin je pc.
Tja mijne is wel redelijk sti met die 5k5 rpm fan en nu 430 mhz dus mij zul je niet horenVerwijderd schreef op 29 november 2002 @ 00:28:
dat leipe koelingssysteem van die FX gebruiken ze ook op de ABIT siluro GF4 OTES, dat ding maakt zoooo gruwelijk veel herrie! Maar wel bot, zoon sportuitlaat achterin je pc.
a.p.versteeg ff 2 vraagjes. heb je een pic van je kaart ? en welke weerstand moet ik gebruiken voor de mem mod ? ik wil weten of weerstand omhoog meer volt is of anders om. en wat jij gebruikt ( hoeveel v en weerstand). Als ik dat weer kan ik weer verder
Verwijderd
Ik heb geen Vmem mod, ik haal nu al 380mhz(760DDR).Astennu schreef op 09 december 2002 @ 23:48:
a.p.versteeg ff 2 vraagjes. heb je een pic van je kaart ? en welke weerstand moet ik gebruiken voor de mem mod ? ik wil weten of weerstand omhoog meer volt is of anders om. en wat jij gebruikt ( hoeveel v en weerstand). Als ik dat weer kan ik weer verder![]()
En ik heb gehoord en gelezen dat het zeer weinig uitmaakt en een hoog risico gehalte heeft.
Als de weerstand verlaagt van de massa verbinding die je legt, zal het voltage omhoog gaan. Voor de Vgpu gebruik ik 8k, dit geeft mij 1.74volt. Als je net als ik een 10K VR(potmetertje, instelbaar in 20 slagen) neemt kan je tot ongv. 1.90v komen dacht ik. Het hoogste wat ik tot nu toe geprobeerd heb is 1.825v en dit gaf geen verbetering voor het oc`n vanaf 1.75volt. @450mhz gpu.
heb je op de hcc nog veel kaarten gemod of viel het tegen?Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 00:07:
[...]
Ik heb geen Vmem mod, ik haal nu al 380mhz(760DDR).
En ik heb gehoord en gelezen dat het zeer weinig uitmaakt en een hoog risico gehalte heeft.
Als de weerstand verlaagt van de massa verbinding die je legt, zal het voltage omhoog gaan. Voor de Vgpu gebruik ik 8k, dit geeft mij 1.74volt. Als je net als ik een 10K VR(potmetertje, instelbaar in 20 slagen) neemt kan je tot ongv. 1.90v komen dacht ik. Het hoogste wat ik tot nu toe geprobeerd heb is 1.825v en dit gaf geen verbetering voor het oc`n vanaf 1.75volt. @450mhz gpu.
Ik zou eigenlijk ook willen komen, maar mijn kaart was niet op tijd binnen
Still King
Heeyzz geeft die overclock goede performance boost ? de raedon 9500 pro schijnt overclocked bijna niets meer performance te krijgen dan standaard ? 
Jullie wel ?
En hoever zou je dit ding krijgen met standaard koeling en zonder vmods enzo ?
Jullie wel ?
[ Voor 20% gewijzigd door caspergt op 10-12-2002 13:33 ]
Een radeon 9700 pro wou mischien max 360 als je geluk had dus ......caspergt schreef op 10 December 2002 @ 13:32:
Heeyzz geeft die overclock goede performance boost ? de raedon 9500 pro schijnt overclocked bijna niets meer performance te krijgen dan standaard ?
Jullie wel ?
Jij had toch gewoon een herc ? rev 3.0 en standaart mem cooling ? Want dan ga ik eens kijken of ik een Herc 9700 pro kan regelen.Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 00:07:
[...]
Ik heb geen Vmem mod, ik haal nu al 380mhz(760DDR).
Verwijderd
mijne wilde op lucht al 410core en 355mem, dit was wel met grotere thermaltake memsinks en gekoeld met 16*C buitenlucht.Astennu schreef op 12 december 2002 @ 22:13:
[...]
Een radeon 9700 pro wou mischien max 360 als je geluk had dus ......
[...]
Jij had toch gewoon een herc ? rev 3.0 en standaart mem cooling ? Want dan ga ik eens kijken of ik een Herc 9700 pro kan regelen.
NICEVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 23:29:
[...]
mijne wilde op lucht al 410core en 355mem, dit was wel met grotere thermaltake memsinks en gekoeld met 16*C buitenlucht.
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 13-12-2002 15:03 ]
Hier 2 linkjes die wel aardig interessant zijn:
http://www.digit-life.com/articles2/radeon/r9700pro-oc.html
http://www.xbitlabs.com/video/radeon9700pro-overclocking/
Beide "extreme 9700 pro overclocks"... de ene doet het met waterkoeling + Vmem en Vcore mod, en de ander gaat simpelweg met standaard cooling en zonder mods in de buitenlucht van -1 a -2 graden Celsius staan.
Erg leuk grafiekje, over wat nou het beste helpt om de meeste FPS te krijgen in UT2003 (1600x1200, 4x FSAA en 16x Anisotropic Filtering)

(formaat is wat groot, maar verkloot de lay-out niet zo heel vreselijk en dan heb je er tenminste beetje overzicht over, al die getalletjes)
Beide "extreme 9700 pro overclocks"... de ene doet het met waterkoeling + Vmem en Vcore mod, en de ander gaat simpelweg met standaard cooling en zonder mods in de buitenlucht van -1 a -2 graden Celsius staan.
Erg leuk grafiekje, over wat nou het beste helpt om de meeste FPS te krijgen in UT2003 (1600x1200, 4x FSAA en 16x Anisotropic Filtering)

(formaat is wat groot, maar verkloot de lay-out niet zo heel vreselijk en dan heb je er tenminste beetje overzicht over, al die getalletjes)
[ Voor 15% gewijzigd door jjwa op 13-12-2002 15:45 ]
MMM hele mooie revieuwjjwa schreef op 13 December 2002 @ 15:44:
Hier 2 linkjes die wel aardig interessant zijn:
[afbeelding]
…the graphics core voltage rose up to 1.75V, eerste mod,
Vmem Increase, tweede mod.
Waarom de eerste snap ik ook niet helemaal.
The Undertaker schreef op 13 December 2002 @ 18:05:
…the graphics core voltage rose up to 1.75V, eerste mod,
Dus jah 2 Kan er ook nog plaatjes van bij plakken als iemand dat wil.Vmem Increase
Next to the graphics chip voltage regulator, there is a graphics memory voltage regulator, covered with an aluminum plate for better heat dissipation. To get to the regulator, you need to carefully remove this plate. Very carefully! The plate is glued to the chip with heat-conductive glue and you might finish off with torn-off chips if you are overeager.
Under the plate we found an IRU3037A chip from International Rectifier, which provides regulation of voltage for I/O circuits of the graphics memory chips (VDDQ). As with the first regulator, the output voltage here is determined by the ratio of resistances of the resistors in the feedback circuit. To increase the voltage, you need simply to change this ratio by soldering up an additional shunting resistor.
Before modification, the graphics memory I/O circuitry voltage (VDDQ) was 2.78V. After we soldered up a 10kOhm resistor to pins 1 and 4 of the chip as shown in the picture…
…the output voltage grew up to 3.19V.
The aluminum plate turned to be a real nuisance. Since it had to be returned to its place we had to solder up small wire cuts to the chip pins first, and then we soldered the resistor to the wires.
The inner circuitry of the graphics memory chips is regulated by the ISL6522CB chip from Intersil. It's situated at the opposite corner on the back side of the card.
The nominal inner circuitry voltage (VDD) of the graphics memory chips was equal to 2.92V. We soldered up an additional 2.7kOhm resistor to pins 5 and 7 of the chip, as shown in the picture:
And the voltage increased up to 3.32V.
a.p.versteeg kun jij die dubbele mem mod toelichten ? is dat omdat mem voltage in 2 delen geregeld wordt ?
IK heb het nog een keer door gelezen maar volgens mij zorgt de ene volt mod voor een verhoging van de totaalspanning in de kaart van 2.92V naar 3.32V en de andere mod voor een verhoging van de Vmem core van 2.78V naar 3.19V.
dat is het denk ik niet:The Undertaker schreef op 14 December 2002 @ 09:18:
IK heb het nog een keer door gelezen maar volgens mij zorgt de ene volt mod voor een verhoging van de totaalspanning in de kaart van 2.92V naar 3.32V en de andere mod voor een verhoging van de Vmem core van 2.78V naar 3.19V.
Staat dus duidelijk memory chipsUnder the plate we found an IRU3037A chip from International Rectifier, which provides regulation of voltage for I/O circuits of the graphics memory chips (VDDQ).

Verwijderd
Ik weet het niet zeker , maar misschien is de ene Vmod voor de mem controller en de andere voor de mem chippies zelf.Astennu schreef op 13 december 2002 @ 22:51:
a.p.versteeg kun jij die dubbele mem mod toelichten ? is dat omdat mem voltage in 2 delen geregeld wordt ?
tja maar hebben die dan ook echt 3.2 v nodig als mem 3.2 v heeft. want er zijn mensen die die mod onder dat plaatje niet hebben gedaan en dati ging ook gewoonVerwijderd schreef op 14 december 2002 @ 12:02:
[...]
Ik weet het niet zeker , maar misschien is de ene Vmod voor de mem controller en de andere voor de mem chippies zelf.

Tja mischien kunnen we toch beter in deze verder gaan hoor. Ik ga vandaag in elk geval ff de mem mod doen. Mijn kaart draait nu op 1.9 v 438 Air COOLED op max 40 c nar 2 uur ut 2003. Dus vind ik wel mooi
Verwijderd
WowAstennu schreef op 27 december 2002 @ 12:51:
Tja mischien kunnen we toch beter in deze verder gaan hoor. Ik ga vandaag in elk geval ff de mem mod doen. Mijn kaart draait nu op 1.9 v 438 Air COOLED op max 40 c nar 2 uur ut 2003. Dus vind ik wel mooi
Idd maar dat heb ik ook gedaan. toen ik dat niet had waren de voltages heel instabiel en hoij werdt heel heet maar na een grote heatsink niet meerVerwijderd schreef op 27 december 2002 @ 13:19:
[...]
Wow438, das niet misselijk. Ik hoop alleen voor je, dat je op AL je chippies van je kaart een koelblokje hebt geplakt
(iig je voltage-regulator...). Je wilt, naar ik aanneem, geen "poef" horen, als je aan het spelen bent.
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 14:47:
waar blijven ze
2.9 v standaart Max speed was 353 MHz
3.05 Max speed was 364 MHz
Klijn verschil maar toch iets. Mijn mem wou van begin af aan niet had. Ik heb Trouwens alleen de VDD Mod gedaan. en heb een 8K weerstand gebruikt. ik ga nu ff was lager probeeren ff naar 3.2 v
edit:
FF een ubdate 5k6 geeft 3.112 Volt
Voor de echte DIE HARDS 1K geeft 3.54 Volt
En 2k7 zou 3.2 Volt moetn geven.
FF een ubdate 5k6 geeft 3.112 Volt
Voor de echte DIE HARDS 1K geeft 3.54 Volt
En 2k7 zou 3.2 Volt moetn geven.
[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 27-12-2002 16:00 ]
Okeey mensen de conclusie !!!.
Na het verhogen van het voltage naar 3.2 volt kon ik nog steeds niet hoger dan de 364 mhz. Dus je hebt de VDDQ mod ook nodig om die heelrijke 400 mhz mem speed te halen. Ik had van darkangle gehoord dat A.P. Versteeg die mod ook had geprobeert maar dat dat niet echt goed was gedaan. dus ik begin er verlopig niet aan. Maar in elk geval 3.0 v geeft bij mij de verlopige max speed van 364 mhz.
Na het verhogen van het voltage naar 3.2 volt kon ik nog steeds niet hoger dan de 364 mhz. Dus je hebt de VDDQ mod ook nodig om die heelrijke 400 mhz mem speed te halen. Ik had van darkangle gehoord dat A.P. Versteeg die mod ook had geprobeert maar dat dat niet echt goed was gedaan. dus ik begin er verlopig niet aan. Maar in elk geval 3.0 v geeft bij mij de verlopige max speed van 364 mhz.
Dat is al zeker heel erg goed 364Astennu schreef op 27 december 2002 @ 16:09:
Okeey mensen de conclusie !!!.
En over die VDDQ mod moet je maar even lezen in het oc-shop meeting topic daar stond het dat hij er nog niet helemaal uit was waarom de mod niet werkte.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Dark Angel schreef op 27 december 2002 @ 16:51:
[...]
Dat is zeker al een heel mooi begin 364![]()
En over die VDDQ mod moet je maar even lezen in het oc-shop meeting topic daar stond het dat hij er nog niet helemaal uit was waarom de mod niet werkte.
Tja heb gekeken A.P. versteeg had een 2k7 oom weerstand die is veel te laag. en de 8k en 10k zouden ook niet helpenDark Angel schreef op 27 December 2002 @ 16:51:
[...]
Dat is al zeker heel erg goed 364![]()
Zijn jullie nooit bang dat jullie m slopen? Een radeon 9700 pro noem ik nou niet bepaald goedkoop
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Ben jij eenTweaker ???dual-zip schreef op 30 december 2002 @ 00:07:
Zijn jullie nooit bang dat jullie m slopen? Een radeon 9700 pro noem ik nou niet bepaald goedkoop
Jah idd Als je een Tweaker bent dan mod je die kaartflink en haal je er alles uit tot i dood gaat of je de volgende neemt
Tom kun je mischien wat meer over die i/o mod vertellen ?
Tweaken = Maximale uit je Hardware halen en dat doe je heel vaak door te solderen etc.
Turn it off and on again.
Heeft ie gister gedaan en resultaat was dat hij gelijk al bij b00t glitches kreeg dus de mod snel weer verwijderd.Astennu schreef op 30 December 2002 @ 15:58:
[...]
Jah idd Als je een Tweaker bent dan mod je die kaartflink en haal je er alles uit tot i dood gaat of je de volgende neemt
Tom kun je mischien wat meer over die i/o mod vertellen ?
Jep heb net met Tom gesproken over Tel em hij zij idd dat de max berijkt is dus ik ga nix meer ondernemen voor mij is de 430-360 max dus op naar de R350.T-Minus schreef op 30 December 2002 @ 17:50:
[...]
Heeft ie gister gedaan en resultaat was dat hij gelijk al bij b00t glitches kreeg dus de mod snel weer verwijderd.
Als er mensen hun kaart ge-mod willen hebben mail maar of voeg toe in msn.
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 30-12-2002 17:56 ]
Nee nu niet meer sins ik al een 9700 op het kerkhof heb weten te brengendual-zip schreef op 30 December 2002 @ 00:07:
dus erger kan het eingelijk niet meer gaan worden.
Tja toch zonde maar jah is niet anders.Dark Angel schreef op 30 December 2002 @ 19:10:
[...]
Nee nu niet meer sins ik al een 9700 op het kerkhof heb weten te brengen
dus erger kan het eingelijk niet meer gaan worden.
Hangt ervan af hoe je het bekijkt, als ik straks WC heb ga ik ook me p4tje op 3ghz laten lopen (lukt wel met intel koeling, maar wordt snel heet), maar ik ga liever niet een voltmod uitvoeren zodat ik geen garantie meer heb. Daar vindt ik een 9700 pro te duur voor.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nou kan ik een ding zeggen en voltmod op je 9700 is echt kniet gevaarlijk. Als je dat kan verzieken ben je echt goed bezig. want als je niet kan solderen kan je altijd nog kleine knijpertjes gebruiken om de mod uit te voeren en lukt het niet knijperjes er af en niemand kan ooit aan tonen dat er een mod is geweest en een ati is een best wel goedkaart hij vergeeft je een hoop. vraag maar aan t-minus of Fewturedual-zip schreef op 30 December 2002 @ 19:50:
[...]
Hangt ervan af hoe je het bekijkt, als ik straks WC heb ga ik ook me p4tje op 3ghz laten lopen (lukt wel met intel koeling, maar wordt snel heet), maar ik ga liever niet een voltmod uitvoeren zodat ik geen garantie meer heb. Daar vindt ik een 9700 pro te duur voor.
hoe veilig het modden van die kaart is .
oja als je gaat tweaken ben je natuurlijk altijd je garantie kwijt ook met je P4 al hij toevalig een keer echt te heet word en door brand.Dark Angel schreef op 31 December 2002 @ 11:38:
[...]
Nou kan ik een ding zeggen en voltmod op je 9700 is echt kniet gevaarlijk. Als je dat kan verzieken ben je echt goed bezig. want als je niet kan solderen kan je altijd nog kleine knijpertjes gebruiken om de mod uit te voeren en lukt het niet knijperjes er af en niemand kan ooit aan tonen dat er een mod is geweest en een ati is een best wel goedkaart hij vergeeft je een hoop. vraag maar aan t-minus of Fewture
Kijk dit is een SMD grabber hierdoor kan je Vmodden met behoud van je garantie

offtopic:
Ik heb geen id hoe ik die pic moet resizen @ GoT dus als een modje langs komt graag
Ik heb geen id hoe ik die pic moet resizen @ GoT dus als een modje langs komt graag
[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 31-12-2002 15:28 ]
Kijk dat bedoelde ik dusT-Minus schreef op 31 December 2002 @ 12:19:
Kijk dit is een SMD grabber hierdoor kan je Vmodden met behoud van je garantie![]()
[afbeelding]
offtopic:
btw hele mooie heatsinks heb jij daar zitten op je geheugen.
Dan zou ik ook wel die voltmod willen uitvoeren, ik dacht dat het van de priegelwerk wasDark Angel schreef op 31 december 2002 @ 11:38:
[...]
Nou kan ik een ding zeggen en voltmod op je 9700 is echt kniet gevaarlijk. Als je dat kan verzieken ben je echt goed bezig. want als je niet kan solderen kan je altijd nog kleine knijpertjes gebruiken om de mod uit te voeren en lukt het niet knijperjes er af en niemand kan ooit aan tonen dat er een mod is geweest en een ati is een best wel goedkaart hij vergeeft je een hoop. vraag maar aan t-minus of Fewture
Verwijderd
Ziet er mooi uit ja 
Misschien nog een pic van de onderkant want ik zie 2 hele grote schroeven
offtopic:
resizen doe je zo: [img=hoogte,breedte]url van afbeelding[/url] dat hoogte, breedte weet ik niet zeker, [img=400,400] is meestal wel goed
resizen doe je zo: [img=hoogte,breedte]url van afbeelding[/url] dat hoogte, breedte weet ik niet zeker, [img=400,400] is meestal wel goed
Hehehehe komt in orde zal er ff een makenVerwijderd schreef op 31 december 2002 @ 15:12:
|iet er mooi uit ja
offtopic:
Enneuh Thx voor het uitleggen
[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 31-12-2002 15:28 ]
Verwijderd
Nu is ie misschien een beetje vierkant
je moet gewoon ff iets uitproberen met die maten en dan [bekijk bericht] doen en als ie dan niet goed is kan je het altijd nog anders doen

Dit topic is gesloten.