Toon posts:

Jumper setting probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik een moederbord uit een Bioteq computer.
En een cpu Celeron 633
CPU in moederbord geplaatst met 64 mb geheugen.
Alleen maar een paar piepjes en geen beeld.

Door een diagnose tool zijn we achtergekomen dat het hier gaat om jumper instellingen die niet goed ingesteld zijn.

Op internet wezen zoeken naar een manual van het moederbord.
En gevonden op http://www.biostar.com.tw...ket_370/v6931/j_v6931.exe alleen snap ik er de ballen niet van.

Op de CPU staat "Intel Celeron 633/128/66/1.7V Q048A106-0847 SL4PA
En het moederbord is een V6931 meer weet ik er ook niet van.

Kan iemand mij helpen met deze jumper settings?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, ja, je moet ergens je FSB instellen op het moederbord, dit is in dit geval 66. Je multiplier kan je zelf uitrekenen (633 / 66, beetje afronden).

Dit zijn je CPU instellingen iig, ik weet niet wat voor een andere jumper instellingen je hebt?

Begin iig eens te vertellen wat de 'volgorde' is van die piepjes :)
Een piepjes-uitleg staat in de OH FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Hij start al op :) ben al Win98 op aan 't zetten.
Hoe kan je zien of het systeem stabiel draait, want ik heb gehoort dat deze moederborden instabiel zijn.
Daar hadden ze in het verleden last van met dit systeem.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Zoek maar eens naar Prime95, ECCP (<-!!!!!) of sisoft sandra.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niks vinden over een software die specifiek vertelt wat er aan je computer verandert moet worden.
Het systeem draait echt heel instabiel

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49

Killjoy

Klingon lawn products

Die software bestaat ook niet. De genoemde programma's testen alleen je systeemcomponenten. Wanneer het systeem niet stabiel is, zal het door de hoge belasting crashen.

De enige oplossing voor jouw problemen met de instabiliteit is zoeken naar gebruikers van hetzelfde bord (en met een beetje geluk in een vergelijkbare configuratie) Misschien hebben die ergens op een site nuttige tips gepost. Ook kan je gaan voor de trial and error methode. Daarvoor moet je natuurlijk wel de jumpersettings weten. In hoeverre is dat het geval? Bovendien zal je er wat tijd uit voor moeten trekken om het systeem te duurtesten.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje wazig dit.. Volgens wélke diagnose tool zijn je jumper instellingen niet goed :?
Anyway, je moet zeker een heel eind verder kunnen komen met behulp van de hangen en opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Jumper settings zijn ingesteld door mijn collega.
Ik heb Win98 erop gezet.
Niks aan de hand
Ik zet de video drivers erop.
Niks aan de hand
Ik zet er Office 97 op
Pats blauw scherm :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:11:
Jumper settings zijn ingesteld door mijn collega.
Ik heb Win98 erop gezet.
Niks aan de hand
Ik zet de video drivers erop.
Niks aan de hand
Ik zet er Office 97 op
Pats blauw scherm :?
is de hd nog goed, IDE kabels,gheugen enz...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eigenlijk te twijfelen of deze processor wel in deze mobo kan. Ik snap namelijk niet hoe de ratio precies berekend kan worden. Een collega zegt dat ie zo goed staat maar ik heb mijn twijfels.
Ik heb het aan een andere collega gevraagd en die had het over het berekenen van de Ratio x de Jfreq.
Het klinkt allemaal zo bekend maar het was voor mij en voor hem veel te lang geleden.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

De "berekening": 633mhz= een fsb van 66mhz x een multiplier van 9.5
Dus in jouw woorden moet je je ratio op 9.5 zetten en je Jfreq op 66mhz :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm da's klote want de ratio gaat maar tot 8.0

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:12:
Hmmm da's klote want de ratio gaat maar tot 8.0
Dat maakt geen bal uit. Intel proc's hebben al járen een gelockte multiplier. En ze negeren dan ook de multiplier die op het mobo staat... Vaste multiplier is standaard geworden bij de P2, maar kwam ook wel bij sommige P1's voor.

Gewoon de FSB op 66 zetten en de proc zorgt wel voor de goeie multiplier. Als de proc niet geschikt zou zijn voor je mobo, zou dat dinge _helemaal_ niet opstarten.

Reset je bios es en zet alle geheugeninstellingen op de traagste stand (conservative), wil nog wel eens helpen. En ruk alle niet-essentiele hardware uit je pc. En flash het bios met de laatste versie... En gebruik overal up-to-date drivers voor.

Neem de tijd. Het opzoeken van de oorzaak van instabiliteit kan nog wel eens wat moeiete kosten... :(

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Oh weer wat geleerd :D

Verwijderd

Topicstarter
IOQD is set to low staat er in de Sisoft Sandra
Iemand een idee waar dit over gaat en hoe je het kan veranderen?
Dit is al eerder besproken maar geen oplossing voor gevonden.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 10:49:
IOQD is set to low staat er in de Sisoft Sandra
Iemand een idee waar dit over gaat en hoe je het kan veranderen?
Dit is al eerder besproken maar geen oplossing voor gevonden.
Als je het kunt veranderen is het normaal gesproken een bios-setting. Als je de optie zélf niet tegenkomt is het nog mogelijk dat de instelling automatisch wordt aangepast indien je bios op 'turbo' of 'fastest' stand zet ipv 'failsafe' of 'normal'.

Maar da's geen garantie...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1