Werking Direct Memory Acces

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Wie kan mij de werking van DMA uitleggen. In de FAQ kan ik er niets over vinden en als ik de search gebruik krijg ik alleen gevallen en redenen waarom ik het in moet stellen en hoe. Maar over de werking kan ik niets tot weinig vinden. :(

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
"Normaal" is het zo dat de CPU het apparaat stukje voor stukje data voert. Dit is lekker goedkoop (je hebt alleen een CPU nodig en die had je toch al) maar zorgt wel voor belasting van je CPU.

Bij DMA heb je een extra controller die zonder tussenkomst van de CPU het apparaat data voert. De data word direct uit/naar het geheugen geschreven door de DMA controller, vandaar ook de naar "Direct Memory Access" Als een transactie klaar is, geeft de DMA controller een interrupt aan de CPU die dan kijkt op de afgesproken plaats in het geheugen, waar de data klaar staat.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

gogogogo google!

gogogogogo

Verwijderd

Wat zacht konijntje op een beetje kinderachtige mannier wil duidelijk maken is;

Waarom heb je niet even eerst zelf gezocht bij een van de searchengines, zoals www.google.com?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

hm la maar :)

[ Voor 0% gewijzigd door Termy op 04-10-2002 14:05 . Reden: bl@@t ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie ook www.whatis.com :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.