Wil je weten hoe hij communiceert met de chipset?
Wil je weten wat voor weerstandjes erop zitten?
Wil je weten hoe hij softwarematig werkt?
Wil je weten hoe je hem instelt in je software?
Wat wil je nou?
Wil je weten wat voor weerstandjes erop zitten?
Wil je weten hoe hij softwarematig werkt?
Wil je weten hoe je hem instelt in je software?
Wat wil je nou?
Actions speak louder than words
hoe die opgewekt is blijkbaar (zie topic)
Mijn vragen over het hoofd gezien????
WAT wil je nou precies weten?
WAT wil je nou precies weten?
Actions speak louder than words
Verwijderd
Heel simpel gezegd, zet een netwerkaart data om in stroom en stuurt het weg via wat voor medium dan ook. (draadloze netwerken uitgezonderd.) Voor de rest hangt het er helemaal vanaf wat voor medium er in het netwerk gebruikt wordt, met welke protocollen er gecommuniceerd wordt en door wie de netwerkkaart gebouwd is. Verschillende fabrikanten hebben zo hun eigen ideeen hoe een netwerkkaart gebouwd moet worden.
Zelf heb ik hier het boek "Planning and designing high speed networks using 100VG Anylan" van HP liggen. Hierin staat compleet vermeld hoe de data omgezet wordt. Maar dit is compleet verschillend van bijvoorbeeld een 100Base 3Com kaart.
Dus je vraag is helaas niet zo simpel. Als je dit soort informatie echt wilt weten, zou ik eens een grote fabrikant aanschrijven. De boeken bestaan wel!
Zelf heb ik hier het boek "Planning and designing high speed networks using 100VG Anylan" van HP liggen. Hierin staat compleet vermeld hoe de data omgezet wordt. Maar dit is compleet verschillend van bijvoorbeeld een 100Base 3Com kaart.
Dus je vraag is helaas niet zo simpel. Als je dit soort informatie echt wilt weten, zou ik eens een grote fabrikant aanschrijven. De boeken bestaan wel!
bedankt voor het antwoord.
ik zal cisco eens mailen, als het niet lukt wordt het denk ik een ander stukje hardware kiezen.
ik zal cisco eens mailen, als het niet lukt wordt het denk ik een ander stukje hardware kiezen.
Zucht. Wat bedoel je precies?Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 12:34:
Ik moet een presentatie maken over een hardware gedeelte. Dus dan doe ik maar de ethernetkaart.
Ik zou dus willen weten hoe hij comuniseert, wat zijn echte doel is (gegevens omzetten?) dat soort dingen.
Je kunt dit onderwerp zo verschrikkelijk breed maken... kijk eerst hier maar eens: http://www.mv.com/users/tjh/courseware/netessen.ppt (gewoon gevonden met Google). Begint over het ISO/OSI model en hoe de NIC daarin past.
Ga anders eens neuzen op de sites van de verschillende leveranciers.
(3com, Intel enzo)
Wat zijn echte doel is?
Wat denk je zelf? Hij is er niet voor de koffie.
Hoe hij communiceert (Nederlands svp)?
Netwerkstekker -> Microprocessor met buffergeheugen -> ISA of PCI stekker. Veel meer bijzonders is het niet. Het vertaalt een protocol (ethernet bijvoorbeeld) naar een ander protocol.
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...
Je zult moeten gaan opzoeken wat het Ethernet protocol inhoud, daarna moet je gaan kijken naar de verschillende hardware protocollen voor coax en utp.
De Ethernet kaart wordt aangestuurd door je OS via een Ethernet Library. De kaart zelf zet het om naar het hardware protocol waarvoor het gemaakt is. (utp ethernet kaart kent natuurlijk geen coax protocollen)
Ik raad het boek aan van Andy Tanenbaum: "Computer Networks", Prentice-Hall, 1981.
Duur maar goed. Hier staat iig in wat je wilt weten, plus de rest van computer netwerken.
De Ethernet kaart wordt aangestuurd door je OS via een Ethernet Library. De kaart zelf zet het om naar het hardware protocol waarvoor het gemaakt is. (utp ethernet kaart kent natuurlijk geen coax protocollen)
Ik raad het boek aan van Andy Tanenbaum: "Computer Networks", Prentice-Hall, 1981.
Duur maar goed. Hier staat iig in wat je wilt weten, plus de rest van computer netwerken.
Dit kun je zelf wel vinden. Hoort niet echt in OH
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()