Conexant en windows XP probleempje

Pagina: 1
Acties:

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Het volgende probleem kwam ik niet in de search en de faq tegen. (tenzij ik superslecht heb gekeken)

Voor een familie lid heb een tweedehands moederbord met AMD 1200 aangeschaft en windows xp home geinstalleerd. Het mobo en proc. is door iemand van een computer bedrijf geinstalleerd.

De volgende dag heb ik de geluids kaart en de modem toegevoegt.
geluidskaart perfect alleen de modem det het niet.

Windows XP vind em wel en geeft geen bron probleem. De naam in apparaatbeheer is: Best data data modem\fax. Het enige wat ik van de installatie cd-rom kan afleiden is dat er een "Conexant" chip inzit.
Wil ik contact leggen met een telefoonnummer kom het inbelscherm tevoorschijnt die zegt dat het bezig is met contact maken met het telefoonnummer. De modem maakt alleen geen "lawaai" en houd zich gewoon koest. Na een 5 tal minuten zegt windows nog steeds bezig te zijn met inbellen.

Volgens apparaatbeheer zit de modem op Com3. onder poorten zie ik alleen Com1 en Com2 + printerpoort. De snelheid heb ik overall ingesteld op 56000, iets in die trant. de snelheid klopt wel aangezien er op de installatie cd 56K staat.

Nieuwe drivers helpt niet en onder windows ME doet ie het wel.

Wie weet wat het probleem kan zijn???

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als het een interne modem is, gewoon kijken op de grootste chip die erop zit. Zoek naar connexant met een model achter.
Dan ga je gewoon op het net wat zoeken achter drivers.

Ivm die com3, da's normaal, een interne modem "creërt" zijn eigen com-poort.