Toon posts:

WinXP start niet meer op na vastloper van XP service pack 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Service Pack 1 van Xp geinstalleerd maar liep vast door mijn nieuw geheugen (heb daar meer last van gehad maar is ander verhaal).

Heb de pc dus gerestart, maar nu blijkt dat mijn computer niet voor de opstart komt. Ik krijg wel het opstart scherm maar daarna start hij automatisch opnieuw op. Er is dus iets goed fout gegaan door de installer van Service Pack.

Heb geen repair disk (i know |:( ) maar kan wel in repair komen met windows xp cdrom.

Wat zijn mijn mogelijk heden naast alles formateren. Hoe voor ik een repair uit (de repair bestanden staan wel op de pc.) of kan ik windows xp opnieuw installeren dat de huidige bestanden behouden worden.

(ik ga er wel vanuit dat ik eerst backup heb)

Grts aadje

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:13
als het goed is, kun je gewoon Win XP opnieuw installeren, de oude instellingen worden dan overschreven door de instellingen die de install aanmaakt. Als het goed is, moet nu alles goed lopen. Let er wel op, dat je de nieuwe XP in dezelfde dir zet als de oude. Anders krijg je dual-boot (heb ik dus ook gehad ;) ).

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
dit had ik vorige week ook, toen ik repair gebruikte leek alles goed te gaan maar kon ik weer niet in windows komen, toen heb ik een harde format gedaan en toen deed ie ut weer :P (wel alles kwijt)

Verwijderd

Same probs hiero. SP1 geinstalld, blijft de pc in een "reboot-loop"hangen -> FOK.
Nieuwe install ernaast en redden wat er te redden valt :(
(2 dagen werk).

Overigens meteen maar ff Ghost aangeschaft !!

Verwijderd

effe terugkomen hoor op dit topic: Ik installeer dus net service pack 1 maar dat is goedgegaan. Nu ben ik bang als ik me pc uitzet dat ie niet meer aanwil en vastloopt. ik heb de windows fckgw... enz
Legaal heb ik service pack 1, wat moet ik? Uninstall?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nextware schreef op 04 October 2002 @ 13:53:
als het goed is, kun je gewoon Win XP opnieuw installeren, de oude instellingen worden dan overschreven door de instellingen die de install aanmaakt. Als het goed is, moet nu alles goed lopen. Let er wel op, dat je de nieuwe XP in dezelfde dir zet als de oude. Anders krijg je dual-boot (heb ik dus ook gehad ;) ).
dan mag je mij uitleggen hoe je windows xp wilt herinstalleren met behoud van instellingen. het is mij niet gelukt. het lukt mij alleen als ik in windows de optie 'upgrade' uitvoer vanaf de xp cd. alleen dan moet je wel in windows kunnen komen.

zie mijn topic. ik heb nog steeds niemand gehoord die me uit kon leggen hoe het moest. [rml][ WinXP]Hoe zit het nou met de repair functie?[/rml]

ff wat meer ontopic:
je moet er mijns inziens altijd op voorbereid zijn dat je xp in de soep draait. zo erg is dat toch ook niet? kopiëer gewoon alle data van je c schijf ergens anders heen (als het goed is staat er zowieso weinig belangrijks op je c schijf) en begin helemaal opnieuw. draai vervolgens een ghost als ie helemaal weer goed staat, en de volgende keer ben je weer klaar in 10 minuten.

kun je niet bij de data omdat het ntfs is?
- ntfs for dos
- erd commander 2002
-schijf ff in andere pc hangen

[ Voor 37% gewijzigd door smvs op 23-03-2003 21:50 ]

Pagina: 1