Vectrex

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb eergisteren een Vectex weten te krijgen met 6 spellen en overlays (scramble, armor attack, cosmic chasm, fortress of narzod, flipper pinball and clean sweep)....nog helaas niet opgehaald, maar kan niet wachten tot ik 'm in m'n handen heb.....

Zijn er hier nog mensen die er ook eentje hebben en ervaringen ermee hebben?

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Wow, ik kan hem nog wel van vroeger herinneren.....Vond dat kastje alleen wat naar spelen. Vlgs mij krijg je ook megakoppijn als je langer als 1 uurtje speelt. Wel vette retro dit!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Cool dingetje, met die felblauwe lijntjes e.d.

Als je geen verzamelaar bent raad ik je aan hem te verkopen, ik zag er laatst 1 te koop staan voor 200 euro.

• Walkman
  • Niet online
Ik hou wel van retro games en ben zeker niet van plan 'm te verkopen.... heb 'm weten te krijgen voor 90 euro.....dus dat is dan wel een goede prijs :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:03
Lucky bastich! Die dingen leveren tegenwoordig een aardig centje op!
Veel plezier er mee :)

Liege, liege, liegebeest!

• Walkman
  • Niet online
Ach, het gaat mij echt niet om de waarde van dat ding...gaat me om de games.....dus hopelijk zijn die een beetje leuk.....ik had er eentje die een kapotte controller had, dus daar kon ik nooit mee spelen....hopelijk is deze dus wel goed :)

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb er hier ook nog 1tje staan. Die staat stof te verzamelen, doe er nooit wat mee.
Kast, 1 joystick, 2 cartridges (star hawk, solar quest, en het ingebouwde spel minesweeper) En van die mooie gekleurde plaatjes die je voor je scherm moet zetten.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Hier ook nog eentje. Gratis van een maatje gehad. Ik durfde hem niet te vertellen wat ie uit handen gaf. Ik ben evil... })

Best nog wel grappig om te spelen ook!

• Walkman
  • Niet online
Ah....Ik kan nog wel een 2e joystick gebruiken......ben je misschien van plan 'm te verkopen? Zo ja, mail me dan ff op dreamc@europe.com....voor een leuk prijsje wil ik 'm wel overnemen...

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Jaja, en wat zou ik dan met mijn Vectrex moeten, zonder joystick kan ik er niks mee. En hem al helemaal niet meer aan iemand anders verkopen.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• Walkman
  • Niet online
Ik bedoelde eigenlijk gewoon die vectrex met joystick......als je geinteresseerd bent graag via e-mail anders wordt het een 'handel' thread en die mogen niet.....

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Mijn vectrex blijft lekker dicht bij mij in de buurt. Dat ding is een museumstuk! ;D

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sorry voor het omhoogkicken van dit topic, maar ik wilde graag nog even aan deze discussie meedoen.
Vanochtend liep ik tegen een Vectrex aan. Ik had de gevallen wel alleens gezien, maar wist eigenlijk niet zo goed wat het apparaat precies kon, mijn intuïtie zei dat ik het ding maar het beste mee kon nemen om hem een mooi plaatsje te kunnen geven bij de rest van mijn computerverzameling. Er zaten twee spelletjes bij te weten Clean Sweep (Pac Man), Het ingebakken spel Mine Storm & WebWarp:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdtv.nl/vectrex2.jpg

De volledige opzet:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdtv.nl/vectrex1.jpg

* Richard is helemaal flieft O+

20*350ZO45°

• Walkman
  • Niet online
Hoeveel heb je er voor betaalt? Heb er zelf ook nu twee (laatst m'n derde aan een vriend verkocht)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:50

Vos

AFCA

WOEI die had ik ook
me eerste spelcomputer :D

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Walkman schreef op 17 mei 2003 @ 20:16:
Hoeveel heb je er voor betaalt? Heb er zelf ook nu twee (laatst m'n derde aan een vriend verkocht)
€10, vraagprijs was €12, maar uiteraard afgedingt ;) Goeie koop? ;)

20*350ZO45°

• Walkman
  • Niet online
10? DAMN!!!! Dat is echt een heel goede prijs..... Meestal kan je ze niet onder 70/80 euro krijgen.....in A'dam zijn ze bij de platenkoning boven de 100....dus dat is wel ok hoor....ik heb zelf ook de eerste voor ongeveer dezelfde prijs gekocht....maar geniet ervan...ik vindt het toch nog steeds een van de mooiste spelsystemen....heel uniek...en genoeg mooie/leuke spellen....heb er zelf redelijk veel...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Walkman schreef op 17 mei 2003 @ 21:02:
10? DAMN!!!! Dat is echt een heel goede prijs..... Meestal kan je ze niet onder 70/80 euro krijgen.....in A'dam zijn ze bij de platenkoning boven de 100....dus dat is wel ok hoor....ik heb zelf ook de eerste voor ongeveer dezelfde prijs gekocht....maar geniet ervan...ik vindt het toch nog steeds een van de mooiste spelsystemen....heel uniek...en genoeg mooie/leuke spellen....heb er zelf redelijk veel...
Dat ik maar 3 spelletjes heb vind ik niet zo'n probleem, als iemand er één tegenkomt zonder spellen, dan is het ingebakken spel "Mine Storm" het al meer dan waard. Om eerlijk te zijn (en ik vind dat ik daar over mag oordelen omdat ik een aardige retrokenner ben) vind ik dit toch wel 1 van de consoles die wel in de top 5 qua gameplay mag komen, wat een soepele besturing zeg, heerlijk, perfect geluid, strakke lijnen, kortom :9~

Zijn er al op simpele en goedkope manieren multicartridges te koop die géén invloed hebben op de copyrightbescherming?

* Richard gaat nu even de stekker weer in het stopcontact doen en even Minestormen ;)

20*350ZO45°

• Walkman
  • Niet online
Het is allemaal zo vloeiend...heb ook een racespel en dat gaat echt snel...plus dat 3d effect is echt fantastisch....heb geloof ik nog armor..attack dubbel, maar ja....die wil ik ruilen tegen een spel dat ik nog niet heb.....maar is moeilijk te vinden....

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Walkman schreef op 17 May 2003 @ 21:54:
Het is allemaal zo vloeiend...heb ook een racespel en dat gaat echt snel...plus dat 3d effect is echt fantastisch....heb geloof ik nog armor..attack dubbel, maar ja....die wil ik ruilen tegen een spel dat ik nog niet heb.....maar is moeilijk te vinden....
Xou 'm zelf ook niet zo 1-2-3 wegdoen, alleen als je 'm voor €15 weg kan doen, kan je voor dat bedrag wel een andere op de kop tikken (als je 'm tegenkomt tenminste)

Verder heb ik nog een vraag aan je Walkman: Heb jij ook last van een brommend geluid uit je Vectrex, net of je voeding het ieder moment kan begeven (Tis niet zo, maar zo klinkt 't), dit kwam ik iig tegen op een site over een Vectrex:
Sadly the Vectrex never made much of a impact back then because of its high price tag ($199.99) and the poor video game market didn't help matters much either. Plus the system always has a real annoying buzzing sound that can't be turned off no what you do to the volume control which really got on my nerves at first.

20*350ZO45°

• Walkman
  • Niet online
Ja, heb ook een brommend geluid...maar dat vindt ik juist helemaal niet erg....dat vindt ik juist het leuke aan dat ding....irriteert me totaal niet.

Er zijn nog een paar games die ik moet hebben, maar dat is gewoon goed zoeken. Er is trouwens iemand die een multicart uitgeeft, als je wilt kan ik het adres wel voor je opzoeken...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Lijkt me wel vet om zo'n multicart te hebben, alleen ik las op internet dat ze wel rond de €70 kosten, en dat vind ik eigenlijk een klein beetje erg prijzig ;(

20*350ZO45°

• Walkman
  • Niet online
Dat is heel goedkoop...je hebt dan alle games die uit zijn gekomen...nieuwe spellen die ontwikkeld zijn door developers lang nadat de Vectrex 'dood' is gegaan en geloof ik gratis updates van de cart.....het is in ieder geval veel goedkoper dan elk spel kopen...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Walkman schreef op 18 mei 2003 @ 14:05:
Dat is heel goedkoop...je hebt dan alle games die uit zijn gekomen...nieuwe spellen die ontwikkeld zijn door developers lang nadat de Vectrex 'dood' is gegaan en geloof ik gratis updates van de cart.....het is in ieder geval veel goedkoper dan elk spel kopen...
Helaas:
The cartridge is completely upgradeable. Should I add any new games to it (I don't do an upgrade every time a new game is released - I generally wait until I have several titles to add at once), simply send your cartridge back to me for an upgrade. If you're already using a v2.0 or higher cartridge, the upgrade price is $5 which includes return postage. If you're using an older revision (older revisions will not show a revision number on the menu software title screen), the upgrade price is $12 which also includes return postage and consists of a minor modification to your circuit board and a new chip with twice the capacity of your current chip.
Ik denk dat ik de maker er van maar eens een mailtje gaat sturen wat de prijs is voor een volledige cartridge inclusief de nieuwe revisie erop.

Dezelfde man die deze cartridge heeft gebouwd, heeft ook Atari2600 Multi-Cartridges, deze biedt hij niet aan (waarschijnlijk omdat hier nog copyright op rust.):
This page exists just to show something I have created for my own personal use. I am unable to sell this cartridge.
Zelf ben ik hier op het forum ook niet helemaal "open" over de Multi-Cartridge voor de Vectrex, want weet niet of het illegaal is. Daarom nog géén linkjes van mijn zijde.

20*350ZO45°

• Walkman
  • Niet online
Ik weet de site ook wel te vinden...even goed zoeken met google....maar ja...dan mis je toch overlays etc. (alhoewel ik persoonlijk altijd zonder speel :))...zit al een tijd te twijfelen of ik er eentje zal bestellen....dan heb je namelijk alles en is de motivatie voor het compleet krijgen/verzamelen een beetje weg...

[ Voor 19% gewijzigd door Walkman op 18-05-2003 19:58 ]

Verwijderd

ik heb mijn vectrex een tijdje geleden gekocht voor 75 euro. helaas alleen met het ingebouwde spel. wel met de layout erbij.

dat ding ziet er gewoon heel strak uit! ik vind het echt schitterend speelgoed.
nu nog wat extra spellen op de kop zien te tikken.......

• Walkman
  • Niet online
Vectrex spellen zijn moeilijk aan te komen (in ieder geval moeilijker als voor andere consoles)...gewoon goed zoeken en af en toe op Ebay kijken...

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 13:17
Er is al een centraal topic voor retro consoles, dus het lijkt me handig om daar verder te gaan: Goeie oude (retro) consoles deel II :)

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.