Toon posts:

Het Game console controller topic! lekker in de hand etc..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor heel veel verhalen over het slechte design van de controller van de playstation 2... de controller zou te klein zijn en je krijgt last van je handen tijdens het spelen... de shock zou ook gewoon huppakee geplaats zijn...

Bij de Xbox zegt men dat de controller te groot is en dat je de rechter stick niet goed kan bedienen als je ook nog die gelikte gekleurde knopjes in moet drukken...

Over de gamecube _/-\o_ heb ik niet zoveel gehoord.. wat is jou mening erover?
kortom. geef hier je mening over de controllers van betreffende game consoles...

Verwijderd

Topicstarter
zelf krijg ik trouwens pijn in mijn rechter hand bij het spelen op de Xbox

Verwijderd

Gamecube is IMHO het beste, ligt het beste in de hand, knoppen zijn erg fijn geplaatst. Na een tijdje merk je niet eens meer dat je een controller in je hand hebt. Die van de box vind ik te groot en die van de ps2 vind ik wel aardig maar die gaan vrij snel kapot :|

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Sony PS2> qua design nix veranderd sinds PSone . veel te klein , maar knoppen wel lekker geplaats maar ed analog sticks niet

GAmecube>Lekker design ,goede grip...goede analog, maar slechte knoppenplaatsing/grootte en vierpuntstoets te klein

Xbox> ControllerS >erg goed , maar ietswat te zwaar...goede knoppenplaatsing en goede analogs..met de normale joypad geen ervaring

DC> Perfect...alhoewel ..bijna ..want de analogstick is ietswat te los..

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
GameCube vind ik heeerlijk, alleen glijdt soms een beetje + vierpuntsdruktoets kut.

PS2 vind ik die pookjes behoorlijk kut.

Xbox is simpelweg te groot en heeft een irritante button lay out.

Verwijderd

Geef mij maar een playstation (2) conrtoller, liggen erg goed in de hand bij mij.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 17:01
PS2 controller vind ik tot nu toe het beste, Maar je moet wel veel van houding veranderen, anders krijg je snel last van je klauwen idd. Bij rpg's zijn die pookjes zeer handig en je kan gewoon elke manier waarop je die controller kan vasthouden gebruiken. Maar met een spel als tekken wil dat niet zo goed omdat je goed bij alle knoppen moet kunnen

Ik heb een logitech cordless wingman gamepad voor mijn pc en die is ideaal, die is er ook voor de ps2 met zelfde vorm enz, maar dan met ps layout van de knoppen, denk dat ik die een keer ga kopen. Draadloos is ook wel relaxed

Verwijderd

Ik heb vrij kleine handen (ben ook maar 1.72) dus de Sony controllers heb ik altijd heel fijn gevonden. De analoge sticks vind ik niet eens irritant zitten, hoewel ik de lay-out van de NGC controller wat dat betreft beter vind. De NGC controller vind ik dus ook heeeeel goed. X-Box controller is voor mij dik te groot, maar ik zei al, ik heb kleine handen. De knoppen vind ik ook niet erg fijn zitten, ik vergis me te vaak :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 13:53:
Ik heb vrij kleine handen (ben ook maar 1.72) dus de Sony controllers heb ik altijd heel fijn gevonden. De analoge sticks vind ik niet eens irritant zitten, hoewel ik de lay-out van de NGC controller wat dat betreft beter vind. De NGC controller vind ik dus ook heeeeel goed. X-Box controller is voor mij dik te groot, maar ik zei al, ik heb kleine handen. De knoppen vind ik ook niet erg fijn zitten, ik vergis me te vaak :(
ik ben 177 maar opzich zit de Xbox controller wel lekker.. alleen kheb nogsteeds last van mijn rechter hand..
Als ik zon snowboard spel ga spelen
dan moet je springen met A en dan je regter stick in een hoek zetten voor een trick, maar het kutte is (mag je sgelden op dit forum??) dat als je met je regter duim naar die stick gaat, dat je um dan alleen naar beneden kan duwen.. omhoog is errug irritant want dan moet je eerst je duim OVER de stick tillen en dan kan je um omhoog duwen.
dat is dus gewoon een handeling teveel.. bij mij komt er ook altijd een iny nosebone uit.. 8)7

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
vroeger kreeg ik altijd pijn in mijn handen van de PS1 controller, maar als je eenmaal veel speelt gaat het wel over. Gewoon doorbijten en wegslikken de pijn ;)

X-box is relaxte controller...echt geen problemen mee, en Gamecube ken ik niet, maar lijkt me degelijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58

Phydomir

Dennis

Heb een gamecube en de controller daarvan smelt gewoon weg in m'n handen. Beste controller ooit vind ik.

De van de psx/ps2 vind ik opzich ook wel aardig alleen kan ik met m'n worste vinger niet zo goed bij het analoge controllertje.

De van de xbox heb ik maar een kwartiertje ofzow in mijn handen gehad maar ik vond uhm niet eens zo slecht.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Pauwl
  • Laatst online: 21:50
xbox en dreamcast vind ik het best. Die ps controller vind ik te klein en te hoekig :(

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24
GC beste dan PS2 en helemaal onderaan XBOX, krijg altjd last van duim van die rot knoppen van XBOX controller :/

Verwijderd

Topicstarter
conclusie?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

GC, daarna PS2 en dan Dreamcast/Xbox (die dingen zijn toch veel te lomp?)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Pauwl
  • Laatst online: 21:50
Wat voor conclusie zou je kunnen trekken dan aan de hand van allerlei persoonlijke meningen? :? Er IS geen lekkerste controller.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

SNES heeft de beste controller. :P

Volgens mij is elke controller na de SNES periode daarvanuit afgeleid. Kijk maar naar de PS, GC. XBox vind ik verschrikkelijk. Daarom is het ook hopen op die S-controller.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21
PS2 controller vind ik zelf erg goed, alleen soms krijg je wel kramp ja als je te drukke spellen speelt, verder heb ik nog nooit de gamecube controller vastgehouden :X

Die van Xbox vind ik echt niks waard... ik heb redelijk kleine handen dus.. ECHT een rotcontroller ja, maar da's mijn mening :)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb vrij grote klauwen maar komop een controller moet niet al te groot en zijn. :) klein fijn in de hand is goede button layout is toch veel beter. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Playstation: kloterig simpel en gewoon bijna een kopie van de snes pad. Na langdurig gebruik steevast lamme klauwen.

XboX: Ik heb grote handen, de pad zelf ligt lekker in de hand, maar hij voelt te groot aan, net of je een gameboy beet hebt en de abxy (?) knoppen zijn te glad. echt kutknoppen. Absoluut de slechtste controller van de next gen consoles.

GameCube: Heerlijker controller. Ligt bij iedereen goed in de hand, speelt lekker, is nauwkeuriger dan andere controllers, maar het enige nadeel is de z-knop. die is gewoon slecht gepositioneerd. maar misschien komen we nog wel achter de werkelijke betekenis van deze plaatsing :P

Shigeru Miyamoto heeft de nes, de snes en de n64-pad zowiezo ontworpen en heeft absoluut een dikke vinger in de pap gehad tijdens de ontwikkeling van de GC pad en bijna elke controller is van een nintendo controller afgejat.
Nintendo heeft alle innovaties gebracht op controller gebied:

De start-pause buttons, de ab formatie, de abxy formatie, de vierpuntsdruktoets, de analoge pad, de rumblepack en nintendo is de eerste die erin is geslaagd om de draadloze controller nu eens goed te maken in plaast van die gare playstation krengen.

en idd, de analoge shoulderbuttons zijn van sega, dat moeten we eerlijk toegeven :)

Verwijderd

Duidelijk die van de SpellenKubus

Verwijderd

Ik heb behoorlijk grote poten(ben 1,95) maar heb geen problemen met de PS2 controller, die pookjes gebruik ik nooit dus daar kan ik geen zinnig oordeel over geven. Maar kwa lay-out en vorm vind ik de PS2 controller gewoon lekker spelen.

Verwijderd

PS2 controller bevalt me prima. Ik heb zelf een PS2 en ik denk dat iedereen zijn eigen console voortrekt dus tenzij je iemand vraagt die alledrie de consoles heeft lijkt me zo'n topic niet echt nuttig.

Verwijderd

PS2 controller bevalt me prima. Ik heb zelf een PS2 en ik denk dat iedereen zijn eigen console voortrekt.
Dus tenzij je iemand vraagt die alledrie de consoles heeft lijkt me zo'n topic niet echt nuttig.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2002 23:09 . Reden: Excuses voor dubbel post. Het ging me wat traag dus ik klikte 2 keer ]

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ben een meter negentig en ik kan gewoon niet een X-Box bedienen zonder van pijn in een te krimpen...
...ok ik overdrijf maar ik vind hem het kutste van allemaal.

Mijn persoonlijke favoriet moet of de PS2 of de DC joystick zijn, iig niet die van de NGC (net als de N64; waarom zitten die knoppen zo raar...)
DC geeft in ieder geval weer dat een grote controller niet speciaal vervelend in je hand hoeft te liggen (waar MS wel even naar had mogen kijken imho)
Over de PSX/PS2 controller; ik weet nog de eerste keer dat ik playstation speelde (1996 ofzo) dat ik meteen al de controller kon 'diggen', dat heb ik volgens mij daarna nooit meer gehad bij een andere console controller.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 22:03
ik heb zelf een ps2 en die vind ik lekker, heb ook grote handen. ik kan lang achter elkaar spelen zonder maar iets te voelen.
echter wanneer ik al een kwartiertje ssb:m doe op de gc begin ik het al te voelen in mn polsen, ik vind de ps2 controller beter dan die van de gc, van de xbox en dc zou ik het niet weten want daar speel ik nooit op

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

1. Gamecube. Ligt perfect in de hand. Alle knoppen zitten goed (Z is ff wennen, maar als je een paar uur Smash Bros hebt gespeeld weet je al niet meer beter). Heb erge RSI, maar bij een gamepad heb ik nooit ergens last van.

2. PS2. Vind hem niet superlekker in de hand liggen, onorigineel ook. Werkt verder wel aardig, knoppen zitten redelijk.

3. Xbox. Te groot, te lelijk, gladde knoppen, knoppen zitten irritant. Kortom: de slechtste pad :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1