Alternatieven Kabel en ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Ik zit hier op een bedrijventerrein in Breda.
Momenteel hebben wij een enkele ISDN-lijn voor internet en e-mail.
Schiet dus niet echt op.

Daarom moet er een breedband verbinding komen, maar daar komen een aantal problemen om de hoek.

Wij hebben geen kabel aansluiting (nogal logisch op een bedrijventerrein), dus geen internet via de kabel mogelijk
Dan maar ADSL, maar wat blijkt: Vanaf het bedrijf tot aan de telefooncentrale van KPN ligt glasvezel dus geen ASDL mogelijk.
Schotel dan?? Super hoge aansluitkosten, altijd een vertraging en een super hoge ping. Valt dus ook af.

Heeft iemand anders nog (betaalbare) ideeen ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Nee, er zijn geen breedband alternatieven dan.

Je heb wel hsdi, maar dat is draadloos en die willen zich richten op gebieden waar nog geen kabel en adsl mogelijk is en helaas is in breda volgens mij beide mogelijk, helaas niet bij jou maar dat bedrijf gaat toch eerst voor de gebieden waar je helemaal niks kan krijgen.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:34
Analoog/koper telefoonlijn laten aanleggen uitsluitend voor ADSL?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• ramonp
[Airwolf] schreef op 04 oktober 2002 @ 12:06:
Nee, er zijn geen breedband alternatieven dan.

Je heb wel hsdi, maar dat is draadloos en die willen zich richten op gebieden waar nog geen kabel en adsl mogelijk is en helaas is in breda volgens mij beide mogelijk, helaas niet bij jou maar dat bedrijf gaat toch eerst voor de gebieden waar je helemaal niks kan krijgen.
Dat HSDI is nog alleen maar in Limburg, pas vanaf 2003 komt het ook in andere delen van Nederland.
Door MSalters - Friday 04 October 2002 12:19
Analoog/koper telefoonlijn laten aanleggen uitsluitend voor ADSL?
Daar zal ook wel weer een lekker prijskaartje aan hangen.
Ik zal wel eens contact opnemen met kpn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

kan je die glasvezel kabel niet gebruiken??
is wel duur, maar dan heb je ook wat

Verwijderd

huurlijntje ??

• Xenon
  • Laatst online: 11:42
Adsl over ISDN ?

Dat is in België toch mogelijk, maar ik weet niet hoe het in Nederland zit met al die lokale stuff...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

hier ook, maar blijkbaar niet als je daar helemaal glasvezel hebt liggen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er was toch net een bericht over dat er in (Stad met A{peldoorn,lmere,rnhem}) een nieuwbouwwijk met glas tot in de huiskamer zou komen, waarover ook breedband zou worden aangeboden? Kun je hen niet vragen hoe zoiets te realiseren is?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xenon schreef op 04 oktober 2002 @ 12:36:
Adsl over ISDN ?

Dat is in België toch mogelijk, maar ik weet niet hoe het in Nederland zit met al die lokale stuff...
ADSL over ISDN is met ADSL powered by KPN vrijwel overal mogelijk

Verwijderd

ga eens met KPN praten over netwerk via de glasvezel.
Van wie is die glasvezel? etc...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Draadloze verbinding naar het dichtstbijzijnde punt met breedband-mogelijkheid. Desnoods infrarood met line-of-sight, met ISDN als backup...

Bloed, zweet & koffie

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

huh? met glasvezel is altijd internet mogelijk. Tenzij de KPN of welke andere provider die je in breda ook hebt het niet ondersteund...... Misschien Casema es ff belleu ?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

AleXtc schreef op 04 oktober 2002 @ 12:51:
huh? met glasvezel is altijd internet mogelijk. Tenzij de KPN of welke andere provider die je in breda ook hebt het niet ondersteund...... Misschien Casema es ff belleu ?
Je vergeet dat DSL over een koperlijn moet gaan. Als er glas ligt, is er geen DSL mogelijk.
Is Breda geen Essent gebied? Dan kun je wellicht telefonie samen met een 2Mbit huurlijn afnemen over glas. Als je meer dan 8 bedrijven op jullie bedrijven terreind weet die ook op zoek zijn naar breedband internet, zijn er ook nog wel andere alternatieven... :X :)

I'm not as think as you stoned I am

• ramonp
Kippenijzer schreef op 04 oktober 2002 @ 12:41:
Er was toch net een bericht over dat er in (Stad met A{peldoorn,lmere,rnhem}) een nieuwbouwwijk met glas tot in de huiskamer zou komen, waarover ook breedband zou worden aangeboden? Kun je hen niet vragen hoe zoiets te realiseren is?
Amersfoort. Breda begint met een B:)

ADSL is idd alleen mogelijk als er koperdraden liggen naar de centrale van KPN, met glasvezel is dit niet mogelijk.

Het volgende stond in de brief van KPN MXstream:
Uit technisch onderzoek is gebleken dat de verbinding tussen uw telefoonaansluiting en de wijkcentrale deels is voorzien van glasvezel. Een Mxstream (of andere op xDSL gebaseerde verbinding) is dan niet mogelijk.

Verwijderd

Kan je niet meerdere ISDN lijnen laten aansluiten en zodoende een grotere bandbreedte genereren? Ik heb geen idee hoe het werkt, maar je kan met meerdere ISDN lijnen 1 internetverbinding bewerkstelligen.

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

Wook, je zei dat er dan ook nog andere alternatieven mogelijk zijn?? Ik ben benieuw.......

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 14:14:
Kan je niet meerdere ISDN lijnen laten aansluiten en zodoende een grotere bandbreedte genereren? Ik heb geen idee hoe het werkt, maar je kan met meerdere ISDN lijnen 1 internetverbinding bewerkstelligen.
Kan nog eens een interessante telefoonrekening worden.

Kun je niet gewoon een tv kabel laten aanleggen, dit hoeft volgens mij niet zo duur te zijn was dacht ik goedkoper dan het laten aanleggen van een koperlijn. We hebben hier hetzelfde gedaan. Nu zit ons pand wel in de buurt van een woonwijk dus een hoofdlijn was snel gevonden. Maar dat kan bij jullie ook geen groot probleem zijn. Gewoon kabelaar opbellen (Casema bij jullie of ENECO?)

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

stephanbax schreef op 04 oktober 2002 @ 14:15:
Wook, je zei dat er dan ook nog andere alternatieven mogelijk zijn?? Ik ben benieuw.......
Wireless point to point zou een oplossing kunnen zijn in elk geval...
Ik mag voor de rest geen reclame maken/spammen :/

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

cue

Voor een bedrijf kan de huur van een simpel analoog lijntje +adsl kosten toch niet te veel zijn. althans ik denk in ieder geval vele malen minder dan je hoge tel. rekening.

Suc6 met zoeken ;)

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 21:51

blueicez

Broadband 4 all

Nou ik heb dus zelf ook de mogelijkheid onderzocht..

Het is dus inderdaad mogelijk zoals hier boven is beschreven
met een 3COM Building2Building link (soort bridge)
om een afstand van 4,1 (MAXIMAAL) te overbruggen @ 11 Mbps

Dit door het gebruik van richt antennes heb je een soort straalachtige verbinding..
Zover ik me kon herrineren.. koste 1 zo een unit $ 850 excl antennes en kabels enzo.. maar de prijs weet ik niet meer zeker maar het zit rond die prijs ongeveer....
(je hebt dus 2 units nodig.. en 2 setjes antennes met kabels etc.)

Je zou als je geluk hebt en binnen die afstand een breedband oplossing kunnen vinden dit kunnen gebruiken..
Het zou volgens specificatie niet uitmaken of het door bebouwing heen gaat..
maar ik geloof wel dat het tenkoste gaat van je afstand/snelheid..

die 4,1 is dus echt het maximale wat je kan halen met de duurste antennes, beste omstandigheden.. etc..

Dus ga er maar vanuit dat het iets minder is..

Verder is het geloof ik wel aardig veilig.. dmv encrypties en keys e.t.c.

Sja satelliet Internet heb ik hiero uiteindelijk maar genomen..
Het is wel redelijk snel qua download speed..
upload is wel behoorlijk f*cked, de pings nog erger..
Maarja.. je moet toch iets he...

Als je interesse hebt in 2-weg satelliet internet, raad ik je eens
aan met Lars Leijtens die werkt bij een zaak (zal wel geen naam mogen noemen
ivm commerciele links) Mail me effe voor zijn email..

Mja als jij het voorelkaar krijg een mooie wireless verbinding daar te krijgen zou ik je dit aanraden...
Maar teneerste zoals er boven staat.. zou ik ook met andere bedrijven overwegen gezamelijk een grote breedband verbinding aan te leggen..
Dan ben je misschien wel beter af..

Veel success er mee..

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

blueicez schreef op 04 oktober 2002 @ 18:41:
Het is dus inderdaad mogelijk zoals hier boven is beschreven
met een 3COM Building2Building link (soort bridge)
om een afstand van 4,1 (MAXIMAAL) te overbruggen @ 11 Mbps
die 4,1 is dus echt het maximale wat je kan halen met de duurste antennes, beste omstandigheden.. etc..
Meer dan 4,1 is ook wel te halen hoor. 5 voudige is geen uitzondering, heb je alleen andere apparatuur nodig...

• ramonp
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 14:28:
[...]

Kan nog eens een interessante telefoonrekening worden.

Kun je niet gewoon een tv kabel laten aanleggen, dit hoeft volgens mij niet zo duur te zijn was dacht ik goedkoper dan het laten aanleggen van een koperlijn. We hebben hier hetzelfde gedaan. Nu zit ons pand wel in de buurt van een woonwijk dus een hoofdlijn was snel gevonden. Maar dat kan bij jullie ook geen groot probleem zijn. Gewoon kabelaar opbellen (Casema bij jullie of ENECO?)
In Zeeland kostte het (in 2000) ongeveer 10.000 gulden voor een 250 meter.
Niet echt goedkoop lijkt me...

• ramonp
blueicez schreef op 04 oktober 2002 @ 18:41:
[...]

Dit door het gebruik van richt antennes heb je een soort straalachtige verbinding..
Zover ik me kon herrineren.. koste 1 zo een unit $ 850 excl antennes en kabels enzo.. maar de prijs weet ik niet meer zeker maar het zit rond die prijs ongeveer....
(je hebt dus 2 units nodig.. en 2 setjes antennes met kabels etc.)

[...]
Dat wordt dus ook een duur grapje, voor hetzelfde geld kan ik een 2-way schotel verbinding laten aanleggen...

Het is gewoon weer eens slecht geregeld hiero :(
Waarom hebben ze op bedrijventerreinen nou altijd van die slechte (of geen) breedband oplossingen.
Bedrijven hebben dat toch nodig...

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 21:51

blueicez

Broadband 4 all

ramonp schreef op 07 oktober 2002 @ 15:49:
[...]
Het is gewoon weer eens slecht geregeld hiero :(
Waarom hebben ze op bedrijventerreinen nou altijd van die slechte (of geen) breedband oplossingen.
Bedrijven hebben dat toch nodig...
Nou niet alleen op bedrijven terreinen hoor..

Het is overal slecht geregeld...

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 14:14:
Dit kan. Het is zelfs zo dat DEMON dit ondersteund, mits je er de juiste apperatuur voor hebt.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ramonp
blueicez schreef op 07 oktober 2002 @ 17:46:
[...]

Ja dat klopt.

Ik woon zelf in Zeeland en daar heb ik alleen de mogelijkheid om via de kabel te internetten via :'( Zeelandpret :'(

Dat is echt niet fijn met die erg laag liggende datalimieten.

[ Voor 0% gewijzigd door ramonp op 08-10-2002 10:40 . Reden: kromme zins opbouw ]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 18:51
Zoek eens naar straalverbinding in GOT.

Trouwens :

www.iparix.nl heeft een mooi pakketje..

Dan krijg je zo'n type installatie :

Afbeeldingslocatie: http://www.om3ega.com/tweakers/radio.jpg

• ramonp
Ik kreeg net een mailtje met 'de' oplossing :)

Er wordt door KPN een analoge lijn gelegd
en daarover krijgen we dan gewoon ADSL.

Het is een 512kB up en downverbinding onversneden,
dus niet gedeeld met de buren.

Kost alleen 399 euro p/m plus 12 euro voor de lijn p/m.

En 525 euro aanleg kosten.

Verwijderd

Das best te doen. Maar als het 512/512 is, is het meestal SDSL (Synchroon DSL)..

• ramonp
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:22:
Das best te doen. Maar als het 512/512 is, is het meestal SDSL (Synchroon DSL)..
Ook goed, ADSL / SDSL er zit allebei DSL in en het is sneller dan ISDN :)

Verwijderd

wij hebben wireless internet van www.introweb.nl

11Mbit shared.
kleine 400 € p/m

maar werkt perfect!

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
gewoon slechte wil van de telco, hij kan zonder problemen een oplossing zoeken zodat je wel ADSL kunt krijgen bij jullie op het bedrijf, het is gewoon een de juiste account manager krijgen, en dan gaat/lukt alles.

Because Great minds Think alike

• djack
trouwens hoe bellen jullie dan eigenlijk ?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
djack schreef op 17 oktober 2002 @ 15:58:
gewoon slechte wil van de telco, hij kan zonder problemen een oplossing zoeken zodat je wel ADSL kunt krijgen bij jullie op het bedrijf, het is gewoon een de juiste account manager krijgen, en dan gaat/lukt alles.
Nee dus. Er zijn delen waar er tussen de hoofdcentrale en je telefoonaansluiting nog een extra kleinere verdeelcentrale zit. Soms is het zo dat tussen deze kleine en de hoofdcentrale glasvezel ligt en dan is het dus niet mogelijk om te adsl-en. omdat adsl over koper gaat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Mex
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

djack schreef op 17 oktober 2002 @ 16:07:
trouwens hoe bellen jullie dan eigenlijk ?
Via ISDN mischien?

• djack
Dan is ADSL toch perfect mogelijk, als je kan bellen kan je in 99 % van de gevallen ook ADSL verkrijgen zolang de centrale der is voor voorzien natuurlijk he

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
djack schreef op 18 oktober 2002 @ 08:26:
Dan is ADSL toch perfect mogelijk, als je kan bellen kan je in 99 % van de gevallen ook ADSL verkrijgen zolang de centrale der is voor voorzien natuurlijk he
Als er tussen de kleinere tussencentrale en de hoofdcentrale glasvezel ligt niet want in de centrale word het signaal van de koperlijn omgezet naar glasvezel waarbij de hogere frequenties worden gefilterd. Dan is adsl dus alleen mogelijk als die centrale ook omgebouwd word want anders word het adsl signaal niet doorgegeven

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• djack
mja dat is de verantwoordelijkheid van de telco he, ......
In een KMO zone zou er toch ADSL te verkrijgen zijn ? das toch een mooie markt niet ?

Verwijderd

blueicez schreef op 07 oktober 2002 @ 17:46:
[...]

Dat valt ook wel weer mee hoor, op mijn kamer is mijn verbinding uitstekend geregeld hoor :)

Maar het kan toch niet zo zijn dat bedrijventerreinen genegeerd worden qua aansluiting??
Pagina: 1