HD maakt vaag geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Ik heb twee IBM 307030 harddisks en die zitten in een raid0 array (striping). Die heb ik opgedeeld in drie partities, namelijk van 2,5GB, 20GB en 37,5GB. Die laatste partitie (e:) heb ik nog niet geformatteerd. Als ik dat wil doen, dan blijft 'ie hangen op zo'n 20%. 1 van de HD's maakt dan een vaag geluid, een beetje als een slag in een fietswiel (die dan aanloopt). De format blijft dan op 20% hangen en hij blijft dat geluid maken met tussenpozen van een aantal seconden.

Eigenlijk wil ik een bad-sector check doen zodat hij dat stukje gewoon markeert en overslaat maar dat kan niet als ie niet geformatteerd is. Iemand suggesties?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Lijkt me niet verstandig om een brakke harde schijf in raid0 te gebruiken eigenlijk.

heb je al data op die andere 2 partities staan? Anders zou ik hem eens los aansluiten en opnieuw formatteren om te kijken wat hij dan doet.. zit er nog garantie op?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

snel backup maken je hdd gaat dood

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? :)

In het vervolg dus éérst de FAQ's van desbetreffende subforum doornemen, eer je een topic wil openen.. Dat voorkomt achteraf nutteloze topics als dit. Omdat de verdere afhandeling tussen jou en de winkelier/fabrikant is kunnen we niet veel meer voor je doen: dicht dus.

Dit topic is gesloten.