[win2k]spooldrv crashed tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren problemen met een win2k systeem. Het is een schone install met alle patches (1 week ofzo). Er hangen 2 brother printers aan, één via de LPT1 en één via een Novell Server. Gisteren kreeg ik problemen met printen, de opdrachten bleven op de locale printer maar op spooling staan en werden dus niet uitgevoerd. Ik heb toen een recente driver van de Brother site gehaald en de problemen bleven.

Vanmorgen hing spooldrv opeens tijdens het opstarten, ik heb nu dus helemaal geen geinstalleerde printers meer. Een printer toevoegen gaat niet omdat hel hele subsystem niet draait (zal spooldrv dan wel opstarten).
Ik dacht even dat het misschien zou helpen om de lpt-poort in het bios in een andere mode te zetten, maar dat helpt ook al niet.

Hoe krijg ik dat spooldrv-gebeuren weer geinstalleerd zonder de hele installatie opnieuw te moeten dan ?

One of the animals has left its cage today.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Na een verse installatie ben ik er achter welk programma de elende heeft veroorzaakt. Lotus Approach geeft de spooling problemen bij het afdrukken van een kruistabel. Het document blijft in het printerstatus venster op spooling staaan :(.

Ik heb wat patches geinstalleerd voor Approach, maar het probleem blijft. Iemand enig idee voor een oplossing ?

One of the animals has left its cage today.