Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel in het bezit van een Siemens Gigaset 4010 i.c.m. een B&O Digitaal antwoordapparaat.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Siemens Gigaset 4015 Micro (dat is dus
met geintregeerde antwoordapparaat).

Ik wilde weten wat de mensen voor ervaring hebben met deze telefoon:

- geluidskwaliteit
- bediening
- kwaliteit / funtionering antwoordapparaat.

Op kieskeuring lees ik wat negatieve dingen over deze telefoon...
Ik vind dit een minder geslaagd apparaat. Toetsen eigenlijk toch te klein, maar dat merk je pas door het gebruik. Slechte geluidskwaliteit (ook aan de andere kant van de lijn). Wel handsfree, die klinkt goed. Inderdaad zoals een opmerking hier beneden geplaatst gaat de handset slecht af van de lader en is deze ook moeilijk terug te plaatsen. Onlogische indeling van het menu. Erg duur!
Ik ben niet tevreden over het toestel. Gewoon te duur. Geluid blijft een echo houden. Toestel is eigenlijk ook te klein en gaat lastig van de lader af. Wel mooi wat de vormgeving betreft maar hij is toch eigenlijk bediold om te bellen nietwaar ??
De 4015 Micro is qua mogelijkheden erg uitgebreid, ik ga hem echter omruilen voor een 4015 comfort vanwege het feit dat de Micro tijdens het bellen een enorme "echo" produceert hetgeen ook bevestigd werd door de verkopende partij.
Wilde echt een goed draadloos toestel, maar helaas vind ik de ruis in het speakertje storend. De ruis valt weg op het moment je zelf spreekt maar dan hoor je je eerst gesproken woord vaak terug in het speakertje. Ook de kwaliteit van de voicemail had ik beter verwacht en komt onzuiver over. De rest van het toestel is goed en makkelijk te bedienen.

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Wij hebben onlangs de 4015 comfort aan geschaft (3 handsets) en zijn hier uitermate tevreden over geen enkele storing of ruis wij vonden inderdaad de micro te klein voor bediening

Verwijderd

Ik heb de micro 4010 icm een gigaset 4135 isdn. De geluidskwaliteit van deze kleine is beter dan die van mijn vaste 4135. Maar dit kan/mag je natuurlijk niet vergelijken met de analoge lijn.

Bediening is Siemens.......niet makkelijk dus. Het grootste nadeel vind ik dat als je hem uitzet hij de tijd vergeet. Leuk detail is dat als je de batterij er uit haalt het toestel de tijd niet (snel) vergeet....

Ik heb zo'n minilader er bij gekregen, dat staat echt stoer en werkt erg goed!

Siemens is en blijft een "bijna" pruts merk. Het is het net allemaal niet. De bovenstaande quotes kan ik dan ook bevestigen. En ik hoop dat Nokia de software mag schrijven van Siemens ;-) dan is het tenminste nog consequent!

Verwijderd

Topicstarter
demotjo schreef op 04 oktober 2002 @ 11:15:
Wij hebben onlangs de 4015 comfort aan geschaft (3 handsets) en zijn hier uitermate tevreden over geen enkele storing of ruis wij vonden inderdaad de micro te klein voor bediening
Hoe is de kwaliteit van de geintregeerde antwoord apparaat???

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

Ik maak alweer bijna een jaar gebruik van de 4010 micro en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Bediening heb ik persoonlijk geen problemen mee, ik vind de menu's logisch genoeg (en: zó vaak gebruik je die nou ook weer niet) en de knopjes zijn wat mij betreft niet te klein.
Geluidskwaliteit van de telefoon vind ik prima. De handsfreestand werkt helaas alleen half-duplex (bij full-duplex zou 'ie gaan rondzingen) dus, maar de verstaanbaarheid is dan wel goed in orde.

Vanuit mijn (voormalige) werk (telecomvakhandel) heb ik ook genoeg ervaring met de andere toestellen van Siemens, zoals de 4015 comfort en micro's. De geluidskwaliteit van het antwoordapparaat vind ik over het algemeen voldoende, maar kan beter. Wel handig: 2 verschillende meldteksten (bijv. in het weekend een andere).

Helaas is het bij de 4000 serie meer dan ooit voorgekomen dat er 'maandagochtendexemplaren' tussen zitten, waarvan bijv. de kwaliteit van het antwoordapparaat minder is, of er echo's voorkomen. Ik vind dit echter niet een reden om 'm niet te kopen, als er wat mis is moet je gewoon terug en ruil je 'm om voor een goed exemplaar.

Opvallend detail nog: de micro lijkt een iets minder ver bereik te hebben dan de comforts (waarschijnlijk door het formaat van de interne antenne). Maar dan praat je over een zeer klein verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 04 oktober 2002 @ 11:55:
Ik maak alweer bijna een jaar gebruik van de 4010 micro en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Bediening heb ik persoonlijk geen problemen mee, ik vind de menu's logisch genoeg (en: zó vaak gebruik je die nou ook weer niet) en de knopjes zijn wat mij betreft niet te klein.
Geluidskwaliteit van de telefoon vind ik prima. De handsfreestand werkt helaas alleen half-duplex (bij full-duplex zou 'ie gaan rondzingen) dus, maar de verstaanbaarheid is dan wel goed in orde.

Vanuit mijn (voormalige) werk (telecomvakhandel) heb ik ook genoeg ervaring met de andere toestellen van Siemens, zoals de 4015 comfort en micro's. De geluidskwaliteit van het antwoordapparaat vind ik over het algemeen voldoende, maar kan beter. Wel handig: 2 verschillende meldteksten (bijv. in het weekend een andere).

Helaas is het bij de 4000 serie meer dan ooit voorgekomen dat er 'maandagochtendexemplaren' tussen zitten, waarvan bijv. de kwaliteit van het antwoordapparaat minder is, of er echo's voorkomen. Ik vind dit echter niet een reden om 'm niet te kopen, als er wat mis is moet je gewoon terug en ruil je 'm om voor een goed exemplaar.

Opvallend detail nog: de micro lijkt een iets minder ver bereik te hebben dan de comforts (waarschijnlijk door het formaat van de interne antenne). Maar dan praat je over een zeer klein verschil.
Is de handsfree van Siemens Gigaset 4010 wel full duplex dan???

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 12:05:
[...]
Is de handsfree van Siemens Gigaset 4010 wel full duplex dan???
nop

Verwijderd

Topicstarter
Eerst moet ik kijken of ik mijn Siemens Gigaset 4010 Comfort + Bang & Olufsen BeoTalk 1200 kwijt kan.

Ik heb er ook nog over na zitten te denken om een Bang & Olufsen telefoon te kopen. Maar die hebben helaas geen handsfree opties en Bang & Olufsen is best wel duur vind ik voor een telefoon. Tis maar de vraag of Bang & Olufsen zoveel beter is.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb een gigaset 4015 comfort en de verhalen over echo's herken ik maar al te goed. Ik wordt er knap gestoord van.

Dit probleem beperkt zich niet tot de micro, maar ook de comfort set dus.

Ik heb 'm er zelfs voor terug gebracht, maar de tech. dienst kon niks vinden ??
Ze hebben het toestel gereset (dat kan ik ook wel) en de batterijen vervangen. Dat heeft allemaal niet geholpen.

Los van deze problemen is de comfort wel een mooi uitgebreid toestel.
Pagina: 1