Reboot bij netwerk verkeer

Pagina: 1
Acties:

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
heej mensen, ik zit hier op mijn stage, en het lijkt alsof er hier 'n vloek op de pc's rust. Het gaat om 'n pctje dat aan 'n netwerk hangt, ze werken hier met een NT4 Server, en een AS/400 systeem.. als ze dat AS/400 programma gebruiken is er niets aan de hand, maar als ze verbinding willen maken met de NT4 Server, dan slaat de pc helemaal op hol (meestal reset, soms gewoon helemaal vast). De reden waarom ik aan een vloek denk ;) is dat het soms 'n week goed gaat, en dan valt hij weer 3 of 4 keer op 'n dag uit :? ik heb echt geen idee meer wat ik kan/moet doen, ik heb al eens ander geheugen erin gezet.. toen deed hij het een hele week goed, maar nu valt hij weer regelmatig uit.. we hebben 'm ook al eens op 'n andere netwerk aansluiting gehangen, wat ook niets hielp. Het pctje draait trouwens op Windows 98SE met IE6.. als iemand me kan helpen, ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn (we hebben intussen al een nieuwe pc besteld voor die man, maar die komt pas in November :()

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een andere netwerkkaart? Of in een ander PCI-slot?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

kijk of er irq conflicten zijn, misschien valt het weg icm een ander programma, is wol geinstalleerd?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
heej ja :) thnx, zometeen eens proberen.. misschien is die kaart inderdaad gewoon gaar ;)

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
irq conflicten zijn er niet.. wol hebben we uit gezet, het zijn allemaal "IBM Personal Computer 300GL" computers, een pc kregen ze niet uit, omdat in de BIOS stond dat ie bij LAN activiteit de pc weer aan ging:) maar het zou kunnen door een of ander programma, al weet ik echt niet welke (omdat andere pc's wel normaal draaien met dezelfde programma's)
ik ga zo eens die netwerkkaart vervangen..

Verwijderd

meldingen in de eventviewer?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 11:02:
meldingen in de eventviewer?
hmm, nooit met windows 98 gewerkt zeker?
DaaNium schreef op 04 oktober 2002 @ 10:45:
irq conflicten zijn er niet.. wol hebben we uit gezet, het zijn allemaal "IBM Personal Computer 300GL" computers, een pc kregen ze niet uit, omdat in de BIOS stond dat ie bij LAN activiteit de pc weer aan ging:) maar het zou kunnen door een of ander programma, al weet ik echt niet welke (omdat andere pc's wel normaal draaien met dezelfde programma's)
ik ga zo eens die netwerkkaart vervangen..
zet eens die WOL optie uit in de BIOS, misschien werkt die kaart daarmee niet lekker meer ofzo? of gebruik je WOL?

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Erkens: iis5_rules bedoeld op de NT server denk ik :?

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

zou iig nog wel ff proberen kaart in een andere pc te duwen.
Was bij een keer het probleem (zat toen in een zogenaamde slave PCI, ja was een oud rot-moederbord :P)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BRuTo schreef op 04 oktober 2002 @ 11:42:
Erkens: iis5_rules bedoeld op de NT server denk ik :?
dan moet hij maar betere posts maken, want ik zou na het lezen van zijn post op de w98 machine lopen zoeken ;)
Pagina: 1