Bij starten W98 wordt gks.exe aangemaakt en automatisch in de startup geplaatst.
Ik kan vaststellen dat het een icoon (rechtsonder) weergeeft. Op een of andere manier maakt het via mijn PC (met succes) zelf contact met het bedrijfsysteem (AS400) van mijn werk middels router en ISDN toegang.
Bij onderzoek vindt ik ook twee bestanden Cmta.exeen uqvakfq.dll in Windows\sytem en in Windows\Applog\ het bestand Cmta.lgc welke dezelfde datum/tijdstempel hebben als gks.exe (3-10-02; 9:06)
Verwijdering van alle vier bestanden (met DOS) levert niet het gewenste resultaat op.
Alle 4 worden weer automatisch aangemaakt met bovenstaande datumstempel.
Virusscanner levert niks op; bestanden worden niet als virus herkend.
Vragen:
a. Wie weet wat voor toepassing dit is (spyware?; hackersware?)
b. Wat doet het precies?
c. Welke toepassing maakt deze 4 bestanden aan?
d. Hoe voorgoed te verwijderen?
Ik kan vaststellen dat het een icoon (rechtsonder) weergeeft. Op een of andere manier maakt het via mijn PC (met succes) zelf contact met het bedrijfsysteem (AS400) van mijn werk middels router en ISDN toegang.
Bij onderzoek vindt ik ook twee bestanden Cmta.exeen uqvakfq.dll in Windows\sytem en in Windows\Applog\ het bestand Cmta.lgc welke dezelfde datum/tijdstempel hebben als gks.exe (3-10-02; 9:06)
Verwijdering van alle vier bestanden (met DOS) levert niet het gewenste resultaat op.
Alle 4 worden weer automatisch aangemaakt met bovenstaande datumstempel.
Virusscanner levert niks op; bestanden worden niet als virus herkend.
Vragen:
a. Wie weet wat voor toepassing dit is (spyware?; hackersware?)
b. Wat doet het precies?
c. Welke toepassing maakt deze 4 bestanden aan?
d. Hoe voorgoed te verwijderen?