• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vanmiddag ga ik mijn t68i ophalen maar ik heb nog een koppeling met mijn laptop nodig. er zijn 3 opties

usb-datakabel
-voordeel: past ook op m'n t65
-nadeel: gerucht gaat dat je daar geen bestanden mee van en naar je foon kan kopieren??
-kosten:usb phone data suite: 37,5 euro bij www.mobileplaza.nl

usb-infrarood: (welke klojo bij compaq heeft bedacht om infrarood weg te laten?)
-voordeel: draadloos tussen ontvanger en foon
-nadeel: traag? irritant kabeltje tussen ir ontvanger en pc
-kosten: 47,5 euro bij www.mobileplaza.nl

usb bluetooth
-voordeel: superkoel! draadloos, ik kan dus m'n telefoon in m'n broekzak laten zitten
-nadeel:DUUR!
-kosten: 99 euro bij www.mobileplaza.nl(iemand al ervaring met dat ding?

wat moet ik nou kiezen? of weet iemand misschien een goedkoper bluetooth ding dat in nederland verkrijgbaar is?

[ Voor 0% gewijzigd door tijsco op 04-10-2002 13:29 . Reden: sukkel! verkeerde URL ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
IR is niet traag! In ieder geval niet als je rechtstreeks IR-IR doet. Weet niet of die kabel die jij nodig hebt er nog iets aan vertraagt.

Ga misschien vanmiddag ook eentje halen. Mijn Laptop heeft gelukkig wel IR. Vind Bleutooth nog erg duur. Headsetje ga ik denk ik nog wel een keer kopen....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• tijsco
  • Niet online
ik vind IR eigenlijk te duur voor wat je krijgt. als je 't aan mij vraagt is IR een uitstervend iets. of heeft iemand nog een goedkopere oplossing gevonden?

Verwijderd

IR werkt heel erg lekker met de T39 iig. En je kan het natuurlijk zelf maken voor vrijwel niks, loopt wel ergens een draadje over of anders even googlelen. Als het goed is krijg je wel al een cd met software en anders moet je eens kijken op wap.sonyericsson.com ejn een zekere aanrader is het forum van Esato (www.esato.com).

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 12:44
Tja.....wat heb je aan een bluetooth-phone als je geen bluetooth gaat gebruiken? Op GadgetDelivery heb je een bluetooth USB-dongle voor €75. Weet niet of ze nog ergens goedkoper zijn

• tijsco
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 10:55:
IR werkt heel erg lekker met de T39 iig. En je kan het natuurlijk zelf maken voor vrijwel niks, loopt wel ergens een draadje over of anders even googlelen. Als het goed is krijg je wel al een cd met software en anders moet je eens kijken op wap.sonyericsson.com ejn een zekere aanrader is het forum van Esato (www.esato.com).
nadeel van zelf maken is dat het allemaal voor serieel gemaakt is en dat heeft mijn laptop niet :(

75 eurotjes wordt interessant trouwens, bluetooth is wel errug koel

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• tijsco
  • Niet online
best 'n goeje
als ik vervolgens op alternate ga zoeken hebben ze daar nog meer bluetooth dingen, waaronder een sitecom usb ZIO??? bij interface staat daar bluetooth, weet iemand daar wat meer van?

• tijsco
  • Niet online
weet iemand trouwens iets over die beperkingen van de datakabel?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

tijsco schreef op 04 oktober 2002 @ 12:05:
weet iemand trouwens iets over die beperkingen van de datakabel?
Ja, met een niet-originele datakabel is het vaak niet mogelijk om van de (Sony)Ericsson software zoals Mobile Phone Monitor gebruik te maken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Kan je met IR wel van die software gebruik maken? Ik wil nl alleen IR gaan gebruiken (IR poort zit in mijn laptop)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Een USB-cable is een goede oplossing. Ik heb de MA8910C van Data Fone suit. incl. software, maar het werkt ook perfect met alle sony-ericsson software!! Hij laadt hem ook nog eens op via de USB-kabel.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• tijsco
  • Niet online
DoctorV64 schreef op 04 oktober 2002 @ 13:03:
Een USB-cable is een goede oplossing. Ik heb de MA8910C van Data Fone suit. incl. software, maar het werkt ook perfect met alle sony-ericsson software!! Hij laadt hem ook nog eens op via de USB-kabel.
kijk das alvast heel mooi
heeft iemand die goedkoper gezien dan 37,50??
want anders scheelt het maar 15 euro met bluetooth en dan is bluetooth toch wel net iets leuker

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nog een voordeel van IR boven een kabel: als je van telefoon wisselt hoef je geen nieuwe kabel te kopen. Ik synchroniseerde voorheen ook met datakabels, maar na het kopen van datakabels voor de 6210 en de T68 ben ik ermee opgehouden. Toen ik een laptop ging kopen was één van mijn eisen dan ook een IR-poort.
Het werkt echt prima, met Nokia en SonyEricsson. Nadeel is alleen dat de IR-poort aan de achterkant zit, dus ik kan niet zien wat er op de telefoon gebeurt.
Als je toch bij (Sony)Ericsson blijft, dan kun je het beste de originele DRS-11 kopen. Die is wel duur, maar werkt gegarandeerd met alle Ericsson toestellen vanaf de T28.

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30

DoctorV64

Cosmopoliet

tijsco schreef op 04 oktober 2002 @ 13:27:
[...]

kijk das alvast heel mooi
heeft iemand die goedkoper gezien dan 37,50??
want anders scheelt het maar 15 euro met bluetooth en dan is bluetooth toch wel net iets leuker
www.complaza.nl 30€

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• doubleduh
  • Niet online
bij dedicated computers heb ik voor €63 een MSI USB Bluetooth dongle gehaald, en die werkt perfect, is echt vet handig, draadloos internetten in de trein bijvoorbeeld :P

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
jep, ik voor € 61 de MSI bluetooth dongle.
Bij comptechworld, daar hebben ze ook een epox usb dongle voor 53 geloof ik.

werkt bij mij trouwens niet helemaal vlekkeloos, maar ik weet bijna zeker dat dat niet aan dat msi ding ligt.

• doubleduh
  • Niet online
dit werkt trouwens ook goed met bluetooth (met IR gaat het bijzonder klote), das wel een erg leuk progje. kan je oa je muis met je joystick van je T68i besturen :9

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-03 15:35
Van Acer:

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.de/vi/upload/E0Entity3/BT_500_1.jpg

• JT
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Maar de software als je zo een dongle heb...kan je die downloaden ofzo ? Ik ga een T68i halen, zit daar software voor de dongle bij ofzo ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

JT schreef op 05 oktober 2002 @ 01:16:
Maar de software als je zo een dongle heb...kan je die downloaden ofzo ? Ik ga een T68i halen, zit daar software voor de dongle bij ofzo ?
Er zit een cd met software bij, maar voor de nieuwste versies kun je beter op het forum van esato kijken. Ook voor andere T68i dingen kun je daar terecht, www.esato.com

Verwijderd

Als je bluetooth hebt kun je je telefoon niet in je zak laten zitten hoor. Je zult toch nog op wat knopjes moeten drukken.
En wat me verder opvalt is dat iedereen een telefoon gaat "halen", toch raar met die dure telefoons, ik vraag me af waar je die zou kunnen halen, dan kom ik ook even langs.

• JT

JT

VETAK y0

Je kan hem wel kopen maar als je hem dan niet haalt dan heb je hem nog niet he :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• doubleduh
  • Niet online
Als je bluetooth hebt kun je je telefoon niet in je zak laten zitten hoor. Je zult toch nog op wat knopjes moeten drukken.
ligt eraan waarvoor; outlook synchronizen, internetten, temperatuur aflezen, sms'en, backuppen, telefoonboek bijwerken en de rest van de settings van me telefoon veranderen doe ik nu zonder dat ik hem zie :P

alleen voor pccontrol en files overzenden moet ik nog wat indouwen :)

• JT

JT

VETAK y0

PcControl, kan je dat later nog verwijderen ?

Ecodan warmtepomp

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
doubleduh schreef op 06 oktober 2002 @ 00:47:
[...]

ligt eraan waarvoor; outlook synchronizen, internetten, temperatuur aflezen, sms'en, backuppen, telefoonboek bijwerken en de rest van de settings van me telefoon veranderen doe ik nu zonder dat ik hem zie :P

alleen voor pccontrol en files overzenden moet ik nog wat indouwen :)
Ik wist niet dat de T68(I(E)) de temperatuur kon weergeven. Ik hoop dat je hier de tijd bedoelt, want anders moet ik nog even gaan zoeken op de phone.

-

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 12:44
En de Acer nog iets goedkoper op telido.de

• StanTheMan
FoxzMan schreef op 06 oktober 2002 @ 19:33:
[...]

Ik wist niet dat de T68(I(E)) de temperatuur kon weergeven. Ik hoop dat je hier de tijd bedoelt, want anders moet ik nog even gaan zoeken op de phone.
schijnt dus wel degelijk te kunnen..

• doubleduh
  • Niet online
;)

• StanTheMan
overigens heb ik nu even m'n xp opnieuw geinstalleerd, en het bluetoothen werkt nu wel vlekkeloos..
je kunt ook net als bij ir gewoon bestandjes slepen naar de telefoon.

• tijsco
  • Niet online
waar op je t68 komen de bestanden dan terecht?

• JT

JT

VETAK y0

Hoe moet je dat dan doen ? Bestandjes slepen naar het icoontje in de system tray ofzo ?

Ecodan warmtepomp

• StanTheMan
nou, in "my bluetooth places" zie ik mijn t68i staan, daar dubbelklik ik op, dan zie ik een inbox, daar dubbelklik ik op, ik kan bestanden slepen in dat venster en dan vraagt de t68i of ik ze op wil slaan.

Themes (.thm) komen in de thema map, plaatjes (jpg gif) in de mijn afbeeldingen map.. eigenlijk superhandig op deze manier, jammer dat ik dat niet eerder had ontdekt..

Verwijderd

Nu we 't toch over bluetooth dongles etc. hebben...ik wil ook bluetooth functionaliteit op m'n desktop hebben (ivm t68i & fujitsu loox) en daarvoor ben ik op zoek naar een class 1 device (voor de desktop dus). M'n search op google & pricewatch leverde alleen maar een hoop class 2 devices op (dongles zoals bovengenoemd, met een max. afstand van iets van 10-30 meter (geloof ik)).
Weet iemand of & waar ik een class 1 bluetooth geval kan bestellen? usb, intern, maakt niet uit...
anyone?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

IK ehb hier een msi KT3 ARU waar kan ik hiervoor zon bleutooth module krijgen, want deze moederboord hoort het te ondersteunen ?

• StanTheMan
die msi bluetooth dongle is naar wat ik gelezen heb class 1

• StanTheMan

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 14:06

flexje

got-father

ik heb ook zo'n MSI Bluetooth stick en gebruik de Mobilet software van MSI , maar nu kan ik niet sms'en via Mobilet : "SMS Message send error, please resend again or check your mobile phone" ..... zijn er nog andere proggies voor het senden van sms icm MSI bluetooth?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• doubleduh
  • Niet online
Ja van Ericsson is er wel een tooltje voor en het kan ook met FMA, en het schijnt zelfs met telnet te kunnen :). Moet je maar ff zoeken op esato...

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 14:06

flexje

got-father

Hoe krijg je FMA aan de praat met een MSI Bluetooth adapter? als ik wil connecten krijg ik een connection error

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• doubleduh
  • Niet online
Hmm ik niet. Gewoon zorgen dat je T68i gepaird is, weten op welke com-poort ie zit en dat instellen in FMA zou genoeg moeten zijn...

Verwijderd

het voordeel van het aanschaffen van een bluetooth sticky is dat je het niet alleen voor je telefoon kan gebruiken maar ook eventueel voor een bluetooth toetsenbord/muis , een bluetooth printer ect.

dit heb je dus niet me je infra rood en of datakabel.

met de bluetooth heb je dus voor wellicht iets meer geld ook meer mogelijkheden.
Pagina: 1