[ASP] Telefoontje plegen (ingewikkeld)

Pagina: 1
Acties:

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb een vraag die mijns insziens redelijk ingewikkeld is. Mijn baas kwam net naar me toe en zei dat er op de Dell.nl site ergens een knopje te vinden was, zodra je op dit knopje drukt dan wordt je opgebeld door (de server van dell :? ) en gaat bij jou de telefoon over waarna je doorverbonden wordt met Dell.

Hij vroeg mij of ik dat ook kon maken, maar ik heb zo het gevoel dat je daarvoor een hele dure ASP COM moet aanschaffen eer dat soort dingen gemaakt kunnen gaan worden? Of is dit gewoon heel simpel op te lossen?

Misschien hebben jullie een idee erover of hoe het enigzins werkt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Er is een bedrijfje dat dit soort dingen regelt.
Call-me-back heet het, zoek maar es op het web.

Verwijderd

ik denk dat je daar ook een TAPI.TAPI object voor kan gebruiken (21D6D48E-A88B-11D0-83DD-00AA003CCABD)

Verwijderd

Oh hoe dan?
CmB werkt door eerst jou eigen helpdesk oid te bellen, als die opneemt belt ie het telefoonnummer dat de klant heeft ingevoerd zodat de verbinding tot stand kan komen.
Kan vast wel met de TAPI maar denk dat je wel ff bezig bent.. en dan moet je nog de juiste hardware hebben..

Verwijderd

er zijn verschillende kaarten te koop van diverse telecom bedrijven. Dialogic heeft onder andere zulke kaarten.
Hiermee kun je inbound calls en outbound calls doen.
In het geval van dell.com zullen er 2 calls gemaakt worden en die knopen ze daarna aan elkaar. Callrouting.
Zo zal het ongeveer werken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 14:40:
er zijn verschillende kaarten te koop van diverse telecom bedrijven. Dialogic heeft onder andere zulke kaarten.
...
Een ander bedrijf wat dergelijke kaarten maakt is AI-Logix (voorheen MusicTelecom). Deze kaarten zijn zeker zo goed en minstens de helft goedkoper dan die van Dialogic. En ik spreek uit ervaring.

Verwijderd

Ja klopt, ook kaarten van asterisk/wildcard zijn goedkoper.
4xT1 op 1 kaart :D
Zijn leuke kaartjes, ben sinds 2 weken bezig met die kaarten van wildcard en die zijn zeer sw3333t

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Kijk eens op http://www.4tele.com/

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
www.privacom.com, die bieden dat aan. Enige wat je hoeft te doen is een formpje in je website te pleuren. Klanten vullen een telefoonnummer in, form wordt gesubmit naar privacom server, en die regelt de telefoonverbinding tussen de klant en je baas.

edit: callmenow heet het product geloof ik.
Pagina: 1