[Think] onder linux

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik heb sinds gister Think geinstalleerd (na 2 jaar RC5 gedraait te hebben)

maar ik heb een vraagje waar waarschijnlijk al 1000x naar gevraagd is
maar waar ik geen andwoord op heb gevonden,

waar is de linux client ?

ik zie alleen een windows client

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

is er niet....

• Barracuda
:( waar slaat dat nou weer op, ook geen geek die die zelf in elkaar heeft gezet:?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Think is een project van UD, en UD is een commercieel bedrijf. De UD client is derhalve niet bepaald open-source.

We spend our years as a tale that is told

• Barracuda
ok nou das duidelijk,

en hoe zit het met blocks downloaden voor pc's zonder internet verbinding ?
zeker ook niet dan

• stappel_
  • Laatst online: 12-05 17:45
Barracuda schreef op 04 oktober 2002 @ 09:59:
ok nou das duidelijk,

en hoe zit het met blocks downloaden voor pc's zonder internet verbinding ?
zeker ook niet dan
ja hoor dat is er wel.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

stappel_ schreef op 04 oktober 2002 @ 10:11:
[...]

ja hoor dat is er wel.
handig als je even de manier erbij verteld... ik zit namelijk met datzelfde 'probleem'

BOINC stats

Verwijderd

volgens mij is dat niet echt makkelijk...
als het al kan. ik heb het nooit geprobeerd
stappel, give it a try :P

Verwijderd

Om THINK te draaien op een pc zonder internetverbinding heb je UD Monitor nodig. Dat is een programma waarin je een meerdere projecten tegelijk kunt laden en opslaan. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar misschien dat een ander met meer gebruikerservaring de preciese werking ervan kan uitleggen. Eén ding is zeker het is mogelijk. :)

Verwijderd

languaketwo, lekkere naam, maar mooie stats! hoe heb je dat in mekaar geflanst?
jij amsterdam, ik limburg. is mooi zo :)

Verwijderd

Thanks thej, de stats maak ik overigens in Excel. Ik sla ze op als html file en pas de achtergrond aan in dreamweaver. De gegevens type ik alleen nog steeds handmatig in.

Ik zou graag een script hebben om de cijfers automatisch van de UD site af te halen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb Jeroon weleens gehoord over MSQL maar als ik me goed herinneren was hij zelf ook aan het scipten geslagen.

Het zou handig zijn als er voor THINK een soort standaard tool voor de teams met meerdere leden zou worden gemaakt. Ik denk dat er meer mensen geinteresseerd zouden zijn. Zoiets zou toch met zn allen te realiseren moeten zijn?

Als er iemand weet hoe we dit zouden moeten oplossen reageer dan meteen!

• stappel_
  • Laatst online: 12-05 17:45

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

ik heb op hun forum gevraagd erna, en er was een script om het van hun site af te plukken, en dat heb ik nu, alleen nog niet naar gekeken, mede omdat ik nog nooit met phph heb gewerkt, maar komt er wel aan.
maar hoe doe je dat in excel, want ik type de getallen over, en heb de rest geautomatiseeerd, hoe doe jij dat dan? heb je msn ofzo, niet zo mooie discussie hier..

Verwijderd

Barracuda schreef op 04 oktober 2002 @ 09:44:
:( waar slaat dat nou weer op, ook geen geek die die zelf in elkaar heeft gezet:?
Source is niet vrij, dus dat port wat lastig...

Een aantal Linux users is 't blijkbaar wel gelukt om de UD client onder Linux/wine aan de praat te krijgen, maar mij lukt 't helaas nog niet (MDK9.0, wine 20020804). Maar ik moet ook zeggen dat ik 0,0 ervaring met wine heb...

M'n eerste poging met de default wine install en de UD directory gecopieerd naar m'n home dir op de Linux bak (wel de *.ud en *.ud~ files verwijderd), en een copie van msvbvm60.dll in diezelfde directory gaf wel netjes het UD aanmeldscherm te zien na het commando "wine UD.exe", maar dat was dan ook alles.

Na m'n gegevens ingevuld te hebben, kreeg ik een &H80000100 foutmelding van wine, oftewel "unimplemented function".

Zoektocht op Internet leverde wel wat extra info op. Blijkbaar zijn de builtin versies van msvcrt.dll, ole32.dll, oleaut32.dll en shlwapi.dll van wine niet echt volledig, en moeten die voor de UD client vervangen worden door de Windows versies.
Dus die bestanden van m'n WinXP machine gecopieerd naar /var/lib/wine/windows/system (m'n c:\windows\system directory), en m'n ~/.wine/config file aangepast zodat 'ie deze dll's eers native probeert te laden, maar nu krijg ik al meteen de melding (in een "Windows" messagebox) dat MSVCRT.dll niet gevonden kan worden...
Die dll's ook al gecopieerd naar system32, m'n home directory en de current directory, maar dat hielp allemaal niks.

Misschien dat 't met de dll's van W98 wel lukt, maar die heb ik hier niet bij de hand.

Verwijderd

Hallo thej, Ik gebruik msn onder de naam lanquake@hotmail.com. Ik zet deze discussie daar graag voort, niet nu want het is al laat maar misschien morgen?
Maf ze! :z
Pagina: 1