Toon posts:

Relatief lage score op 3Dmark...

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Heb gisteren een 2de hands GeForce 3 TI 200 (Asus) gekocht, en ik vroeg me af of ik een correcte score had.

Ik had eerst een GeForce 2 MX waarmee ik 2344 haalde. Met de GeForce 3 haal ik 4366. Klopt deze score ongeveer? Misschien lijkt dit een achterlijke vraag, maar ik heb hier niet zoveel verstand van en wil er zeker van zijn dat ik een goed werkende kaart heb gekocht.

Ik gebruik de 30.82 drivers van Nvidia.

Zijn er ook nog andere manieren om je videokaart te testen?

Met vriendelijke groet,

JunKX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

flexje

got-father

je zou de result browser kunnen gebruiken (knopje in 3d mark) wat je naar de site brengt van madonion waar je je score kan vergelijken met een gelijkwaardig systeem... suc-6

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je zou kunnen beginnen met kijken wat er in de faq staat van dit forum, ik quote:
Help! Mijn 3d mark score is laag man

Bij de resultbrowser van MadOnion.com kan je je 3d Marks vergelijken met die van andere gebruikers met een vergelijkbaar systeem en dan kan je zien of het wel echt te laag is.
Als ze te laag zijn moet je de volgende dingen doen :
-Installeer de Via 4-in-1 drivers als je een Via chipset hebt, zorg voor andere chipsets dat je (mocht dat nodig zijn) AGP drivers geinstalleerd hebt.
-Defragmenteer je harde schijf voor en na het installeren van 3d Mark
-Test het met meerdere drivers, voor nVidia GeForce 3 / 4 kaarten zijn op dit moment de Detonator 40.xx drivers de snelste.
-Zorg dat vsync uitstaat, dit kan meestal in je drivers, lukt dat niet doe het dan met een tweakproggie (zie bovenaan ergens in deze FAQ voor tools)
-Ga wat lopen rotzooien met Tweakproggies om je score wat hoger te krijgen (de hoogste scores op Madonion zijn altijd neergezet met compleet getweakte systeemen, als jij je pc niet tot het maximale wil overclocken zal je nooit zo’n hoge score halen )

Mocht dit nog niet lukken zou ik eerst wat andere benchmarkprogamma's gaan uitproberen voor je een topic opent, 3d Mark is namelijk niet heel erg betrouwbaar. Ook als je pc gewoon goed loopt in spellen hoef je je geen zorgen te maken over de lagere 3D Mark score.
Lijkt mij duidelijk genoeg :)

Verder worden "groeten" onder een post niet erg op prijs gesteld. Dit staat ook in de algemene GoT faq die je als het goed is gelezen hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn je systeem spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de post van Peertje :)

Dit topic is gesloten.