Toon posts:

[mysql] Zoeken in meerdere velden van tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een simpele oplossing, misschien is er wel een functie in mysql ofzo, om een select uit te voeren op meerdere tabellen als een soort zoekfunctie.

dus zoeken op een keyword en dan in alle tabellen.

kan natuurlijk met OR maar misschien is er een makkelijkere oplossing, dus als iemand die weet.... graag...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Wat heb je zelf al geprobeerd of uitgezocht?

Kan je het oplossen mbhv joins of mbhv unions?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik doe het nu met een OR

select * from table1 where name LIKE %$key% OR address LIKE %key%

zoiets.. maar ik d8 misschien is er wel een of andere functie die alle velden doorloopt ofzo...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wil je nou zoeken in meerdere tabellen, of zolas je in je voorbeeld aangeeft op meerdere velden in één tabel?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
op meerdere velden..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het lijkt me dat op het moment dat je gaat zoeken, je van te voren weet op welk veld je moet gaan zoeken.
Als er in MySQL een functie is die doet wat jij wilt is vast wel te vinden in de (uitgebreide!) documentatie op de MySQL homepage
(ik ben te lui om voor je te zoeken ja ;) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
nou ja niet echt...

zoeken op: sch in: contactpersonen

dat geef je op zeg maar en dan moet ie gewoon dus in elk veld kijken... ik heb wel een oplossing, maar is heel omslachtig en ziet er eigenlijk niet uit.

ik voer nu gewoon een select statement uit op elk veld apart met een LIKE en zet de resultaten in een TEMPORARY table. op het einde select ik dan alles uit die temp table...

werkt wel alleen krijg je dan 20 regels met select en inserts enzo...

volgens de handleiding is dit hetzelfde als een union, maar die werkt pas vanaf 4.0 staat er...

dus... maar ben ondertussen nog wel aan het doorzoeken... :-)
Pagina: 1