MSN via Putty

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28
Hoi,

Ik zit hier nu dus op school (ROC) en daar hebben ze dus MSN geblokeerd. Eerst deden we het met HTTPort om zo via poort 8080 op msn te komen. Dat werkte eerst perfect. Nu dus niet meer (hebben die :r netwerkbeheerders weer gedaan!) Ik heb thuis wel een servertje met ssh. Is er niet 1 of ander programma die ik op mijn server kan draaien zodat ik met putty vanaf school inlog op mijn server en dan via mijn eigen server op MSN kan via 1 of andertextgebaseerd progamma voor linux?

Iemand een ID?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet of MSN met een SOCKS-verbinding werkt, maar anders kun je SOCKS2HTTP eens proberen. Ben ik al mee door zwaar beveiligde firewalls gekomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
sshd op je server zetten, listening port op poort80, die moet wel openstaan, connect je met putty, en dan kom je erachter dat er geen textbased msn clients zijn (afaik :+ )

icq kan iig wel met centericq oid, maar msn kan afaik niet textbased :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je thuis geen SOCKS server op een poort die wel openstaat, heb ik ook gedaan: onze school (HHS) blokkeert al het verkeer behalve www, ftp, pop3, imap, ssh en telnet. dus oplossing: SOCKS servertje op poort 110 en MSN'en maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben met iemand bezig met een MSN bot (VB, grootste gedeelte Text based :P)

Misschien dat we hem daarna nog ombouwen tot een normale client, text based 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
He Sjit!

Socks2HTTP werkt ook niet die :r netwerkbeheerders hebben alles geblokt.
Eerst deden we het met HTTPort. daar moest je dan proxy.roc-on.nl op poort 8080 invullen en de socks4 proxy draaien. Dan in msn localhost op poort 1080 en dan deed ie het. nu dus nie meer :'(

iemand nog een ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideëen:

- VNC'en naar je thuisbak (windows)
- remote X draaien *D
- Jabber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Non-windows.. je draait linux.
Voor linux zijn er wel degelijk text-based msn clients!
Ben ff de naam kwijt maar zoek maar es op MSN op www.freshmeat.net.

Kan iemand me uitleggen btw hoe dat precies werkt met een http tunnel, en of dat werkt met kennisnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 09:21:
Waarom zet je thuis geen SOCKS server op een poort die wel openstaat, heb ik ook gedaan: onze school (HHS) blokkeert al het verkeer behalve www, ftp, pop3, imap, ssh en telnet. dus oplossing: SOCKS servertje op poort 110 en MSN'en maar :)
Euhm. Leg dat eens ff duidelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

apt-get install centericq

doet het iig onder debian heel goed.......

Installeer gewoon centericq.. die doet icq en msn..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Flappie schreef op 04 oktober 2002 @ 09:30:
Euhm. Leg dat eens ff duidelijk uit.
Je zet thuis dus een server op een poort die gebruikelijk voor een service wordt gebruikt, die jij wel op school kunt gebruiken. Dus bijvoorbeeld 80 (HTTP), 110 (POP3), 21 (FTP), etc. Daarna vul je in MSN gewoon bij de proxy settings in dat je wilt connecten met (IP-address):110 als SOCKS-service. Hoe je je SOCKS-server op een andere poort laat draaien staat zonder twijfel in de documentatie van de verschillende software die verkrijgbaar is om een SOCKS-servertje op te zetten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op 04 oktober 2002 @ 09:34:
[...]
Je zet thuis dus een server op een poort die gebruikelijk voor een service wordt gebruikt, die jij wel op school kunt gebruiken. Dus bijvoorbeeld 80 (HTTP), 110 (POP3), 21 (FTP), etc. Daarna vul je in MSN gewoon bij de proxy settings in dat je wilt connecten met (IP-address):110 als SOCKS-service. Hoe je je SOCKS-server op een andere poort laat draaien staat zonder twijfel in de documentatie van de verschillende software die verkrijgbaar is om een SOCKS-servertje op te zetten.
Zo heb ik het zelf met WinGate draaiend, maar dat is op windows :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MSN doet het sowieso niet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een webbased MSN maken met bv PHP streaming of zo ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:02
nee kaazkop, zover waren wij ook al dat ie het niet deed....
http://messenger.microsoft.com/NL/support/status.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
  • Laatst online: 17-09 20:10
Er is 'n MSN to IRC Gateway ergens op freshmeat geloof ik. Als je dan 'n IRC servertje draait op je bak, kun je zo MSN-en.

En misschien sluiten ze die poorten wel af met 'n reden... je weet 't niet.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik CenterICQ kan je msn'en en icq'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Flappie schreef op 04 oktober 2002 @ 09:23:
He Sjit!

Socks2HTTP werkt ook niet die :r netwerkbeheerders hebben alles geblokt.
Eerst deden we het met HTTPort. daar moest je dan proxy.roc-on.nl op poort 8080 invullen en de socks4 proxy draaien. Dan in msn localhost op poort 1080 en dan deed ie het. nu dus nie meer :'(

iemand nog een ID?
Hmms. Wtf heb jij tegen netwerkbeheerders? Heb je er ooit aan gedacht wat een bende het wordt als iedereen gaat zitten MSNen? Zit je niet op school om wat aan schoolwerk te doen? Ik wordt misselijk van zulk soort pikkies die geen flauw idee hebben wat het werk inhoudt en toch commentaar hebben. En over het algemeen, hoe meer een n00b des te meer commentaar.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb net na het lezen van deze posts centericq geinstalleerd.
Via een ssh verbinding kan ik nu eindelijk ook op msn komen.

Thanks voor de info

Jaja de paprika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op 04 oktober 2002 @ 12:24:
[...]

Hmms. Wtf heb jij tegen netwerkbeheerders? Heb je er ooit aan gedacht wat een bende het wordt als iedereen gaat zitten MSNen? Zit je niet op school om wat aan schoolwerk te doen? Ik wordt misselijk van zulk soort pikkies die geen flauw idee hebben wat het werk inhoudt en toch commentaar hebben. En over het algemeen, hoe meer een n00b des te meer commentaar.
Ik begrijp wat je bedoeld ... maar ja het zijn en blijven leerlingen en die gedragen zich niet altijd even goed ..
Trouwens het is dus gewoon zo dat alles geblokkeerd is en dat als jij in je pauze ff lekker wil MSN-en dan kan dat niet, dus dan moeten er andere oplossingen worden gezocht .. en natuurlijk zou het een tering zooi worden als iedereen zou zitten MSN-en .. maar gelukkig weet maar een klein deel van de kiddies de blokkering op een of andere manier te by-passen ... doet me een beetje denken aan mijn eigen schooltijd toen verschafte ik me zelf admin-rechten op novell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 02-10 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

DGTL_Magician schreef op 04 oktober 2002 @ 12:24:
[...]

Ben jij netwerkbeheerder ofzow :+

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld maar iets subtieler uitleggen kan geen kwaad denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op 04 oktober 2002 @ 09:06:
Hoi,

Ik zit hier nu dus op school (ROC) en daar hebben ze dus MSN geblokeerd. Eerst deden we het met HTTPort om zo via poort 8080 op msn te komen. Dat werkte eerst perfect. Nu dus niet meer (hebben die :r netwerkbeheerders weer gedaan!) Ik heb thuis wel een servertje met ssh. Is er niet 1 of ander programma die ik op mijn server kan draaien zodat ik met putty vanaf school inlog op mijn server en dan via mijn eigen server op MSN kan via 1 of andertextgebaseerd progamma voor linux?

Iemand een ID?

Thx
Tja, als jij de systeembeheerder een lul vindt... Bijna elke ROC heeft het beleidt dat men geen instant messeging programma's gebruikt. Dus daarom jij ook niet. Ik heb zelf bij de systeembeheerders op school lopen klagen waarom msn eerst wel mocht en icq niet. Toen zeiden ze. "Ja, al;s we MSN blokken dan kan er ook geen Hotmail verkeer meer zijn..." Maar dat was bullshit en dat heb ik ze toen uitgelegd. Dus daarom mocht het vanaf vorig jaar op ROC de AMerlanden in Amersfoort niet meer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
veldmuis schreef op 04 oktober 2002 @ 09:15:
sshd op je server zetten, listening port op poort80, die moet wel openstaan, connect je met putty, en dan kom je erachter dat er geen textbased msn clients zijn (afaik :+ )

en jMSN dan? Perl client voor MSN lijkt me toch wel lichtelijk text-based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kheb nu stage op fontys hogeschool (systeembeheer) enne deze hebben msn niet geblockt. maar gebruik anders uns een webbased msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
Hier kun je MSN, ICQ en nog wat andere dingen instellen en zo dan gewoon msnen enzo via http. Werkt top en je leraar denkt dat je gewoon een browservenster open hebt staan!
O-) B) O-)
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 12:44:
[...]

Tja, als jij de systeembeheerder een lul vindt... Bijna elke ROC heeft het beleidt dat men geen instant messeging programma's gebruikt. Dus daarom jij ook niet. Ik heb zelf bij de systeembeheerders op school lopen klagen waarom msn eerst wel mocht en icq niet. Toen zeiden ze. "Ja, al;s we MSN blokken dan kan er ook geen Hotmail verkeer meer zijn..." Maar dat was bullshit en dat heb ik ze toen uitgelegd. Dus daarom mocht het vanaf vorig jaar op ROC de AMerlanden in Amersfoort niet meer... :)
[grappig modus]
Wat ben je dan ? een morraalridder ? 8)7
[/grappig modus]

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21
Hoi,

Iemand een ID?

Thx
Ik zit ook op een roc en ze hebben bij ons ook msn geblokt. Het kan nog wel..., maar dan moet je via een website contact maken met de messenger service.
Dit kan je doen op sprintbiz.com. Meer uitleg nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 15:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59
veldmuis schreef op 04 oktober 2002 @ 09:15:

afaik ;) kan msn ook met centericq hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:00

bruto

Druktemaker.

Men spijkert die zooi niet voor niets dicht, en zoals al eerder vermeld, wie ben jij dan om te bepalen dat jij dat wel mag :? MSN'en doe je maar lekker thuis, je zit op school om te leren/werken toch?

Edit: wth heeft dit trouwens met NOS te maken? Move > NT ?

[ Voor 0% gewijzigd door bruto op 04-10-2002 14:10 . Reden: move suggest ]

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

BRuTo schreef op 04 oktober 2002 @ 14:08:
Men spijkert die zooi niet voor niets dicht, en zoals al eerder vermeld, wie ben jij dan om te bepalen dat jij dat wel mag :? MSN'en doe je maar lekker thuis, je zit op school om te leren/werken toch?

Edit: wth heeft dit trouwens met NOS te maken? Move > NT ?
Jah idd. Het is een NT draadje.
Ik ben inderdaad Netwerkbeheerder jah. En ook wij hebben een ICT opleiding vol met leerlingen die denken dat ze het beter weten als het Management en de beheerders. Als je nou echt zo nodig moet MSNen, doe dat dan lekker thuis ofzo.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Iemand een ID?

Thx
centericq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Laatst online: 24-08 21:15
nee, www.sprintbiz.com dat is de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
Weet niet of iemand dit al verteld heeft, maar bij ons op school is msn ook geblokkeerd, wat ik echter nog wel kan doen is Trillian (te vinden op tucows ) installeren in een map op mijn bureaublad op school en met dat programma msn-en, bij ons word alleen alles wat geinstalled is gelijk weer verwijdert op het moment dat je uitlogd dus is het bij jullie net zo dan zul je het wel elke keer opnieuw moeten installeren

the things we fear most have already happened to us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zit hier nu dus op school (ROC) en daar hebben ze dus MSN geblokeerd.
welke roc zit jij precies .??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:32:
[...]

welke roc zit jij precies .??
Mjah, goeie vraag. Als je op die van mij zit, dan gaat ik dit draadje nog eens goed op URLs doorlezen en blokkeren :+

Want dat is namelijk wat wij netwerkbeheerders het liefste doen, mensen constant dwarszitten. Oh I love my job. Constant mensen stangen, dingen blokkeren, rotzooi verwijderen uit homedirectory's. oh oh oh, dat is toch zulk leuk werk. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 09:21:
Offtopic:

Tegenwoordig kan je op de HHS gewoon msn'en zonder iets te installeren zonder http tunnel etc...
Gewoon msn draaien zonder iets in stellen en je kan gewoon msn'en hoor... helaas is dit nog niet bij iedereen bekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29

deadinspace

The what goes where now?

The_tWiStEr schreef op 04 oktober 2002 @ 09:21:
Ik ben met iemand bezig met een MSN bot (VB, grootste gedeelte Text based :P)

Misschien dat we hem daarna nog ombouwen tot een normale client, text based 8)

En daar heeft hij dus precies niks aan... VB zal lekker draaien op zijn server (not), en op die PCs zelf heeft het dus geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, probleem is opgelost,
ga naar www.mister-i.com en je kunt msn via internet explorer of iets anders, dit werkt trouwens met imode en wap

MVG Mikioooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

Thx, weer een site die ik maandag ga blocken op het ROC Twente Plus. Handig dit soort topics.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Arfman schreef op 05 oktober 2002 @ 12:45:
Thx, weer een site die ik maandag ga blocken op het ROC Twente Plus. Handig dit soort topics.
Mjah idd. Ik gaat hem ook maar ff blocken >:)
Ik heb overigens een SeM topic aangemaakt. Want de topicstarter :r op Netwerkbeheerders. Ik :r op mensen zoals Topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
  • Laatst online: 17-09 20:10
Sommige sysadmin regeltjes zijn te debiel voor woorden. Maar als ze de default msn poorten afsluiten, maar niet zeggen "Het is verboden te msnen", dan mag je dus best 'n alternatief zoeken.

Ooit adminrechten op de lichtkrant server verschaft, even de groeten aan de sysadmin gedaan;-) (lichtkrant, dat zijn die monitoren die door de hele school hangen met mededelingen en roosterwijzigenen enzo..)

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grablinco
  • Laatst online: 20-08-2023
Ariejan schreef op 05 oktober 2002 @ 13:15:
even de groeten aan de sysadmin gedaan ;-)
mooie actie ;)
DGTL_Magician schreef op 05 oktober 2002 @ 12:28:
In dit topic vraagt de topic starter na veel geblaat gericht tegen netwerkbeheerders op scholen, iets waar ik serieus aanstoot aan neem, om een oplossing zodat hij helemaal niet hoeft te leren, maar kan gaan MSNen.
[...]
Voel jij je verantwoordelijk voor hem zodat hij niet gaat msn'en maar gaat leren?
Als je je zo verantwoorlijk voelt, dan moet je ook een beetje laten zien door gewoon iets netter te praten, want bijvoorbeeld:"Ik :r op mensen zoals Topicstarter " vind ik toch wel wat hard voordat jij zegt dat jij het beter weet. Laat dat dan merken.

Ik msn niet op school(kan ook niet meer, maar toch) en ik erger mij ook helemaal niet eraan dat mensen aan het msn'en zijn, althans, dat vind ik totdat alle computers bezet zijn en er mensen moeten wachten met hun schoolwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ariejan schreef op 05 oktober 2002 @ 13:15:
Sommige sysadmin regeltjes zijn te debiel voor woorden. Maar als ze de default msn poorten afsluiten, maar niet zeggen "Het is verboden te msnen", dan mag je dus best 'n alternatief zoeken.

Ooit adminrechten op de lichtkrant server verschaft, even de groeten aan de sysadmin gedaan;-) (lichtkrant, dat zijn die monitoren die door de hele school hangen met mededelingen en roosterwijzigenen enzo..)
Zoals ik in een ander topic zei.
HET ZIJN GEEN SYSADMIN REGELTJES!!!!!!! het zijn directie regels. Een sysadmin is geen god ofzo. Die doet ook maar wat hem verteld is. |:(
En de meeste ROC's hebben een onderwijsovereenkomst waarin staat dat je je aan de huisregels zult houden. Mooie verwijzing erbij. En in onze huisregels staat dat je geen applicaties mag starten die niet zijn GOEDGEKEURD door de docent of directie. Met andere woorden, je mag NIKS draaien, behalve als het anders is aangegeven. Lezen wat je ondertekend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Grablinco schreef op 05 oktober 2002 @ 14:00:
[...]
mooie actie ;)

[...]

Voel jij je verantwoordelijk voor hem zodat hij niet gaat msn'en maar gaat leren?
Als je je zo verantwoorlijk voelt, dan moet je ook een beetje laten zien door gewoon iets netter te praten, want bijvoorbeeld:"Ik :r op mensen zoals Topicstarter " vind ik toch wel wat hard voordat jij zegt dat jij het beter weet. Laat dat dan merken.

Ik msn niet op school(kan ook niet meer, maar toch) en ik erger mij ook helemaal niet eraan dat mensen aan het msn'en zijn, althans, dat vind ik totdat alle computers bezet zijn en er mensen moeten wachten met hun schoolwerk.
Mjah, verantwoordelijk voel ik me er niet voor. Waar ik me verantwoordelijk voor voel is dat ik mijn werk goed doe. En als in mijn werk een opdracht komt om bepaalde dingen af te sluiten, dan doe ik dat.
En in het begin deed ik dat nog vrij netjes. Maar na 2,5 jaar afgezeken te worden zowel door mensen die je kantoor binnen komen stormen als door mensen die hun ei zo nodig op internet kwijt moeten. En dat wat ik zei was dus een regelrechte reactie op de Topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

OK, het geflame over en weer heeft nu wel lang genoeg geduurd. Enne, die beveiligingen zijn er eeeeiiiigenlijk ook niet voor niks he.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.