[alcatel speedtouch] modem dood?

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een alcatel speedtouch home modem, staat dag en nacht en al iets van een jaar aan. Gisteren was ik aant internetten, ging steeds trager. Gebeurt wel eens vaker, dus ik naar http://10.0.0.138 krijg ik de melding: HTTP/404 Not Found. Ik loop naar het modem, even aan uit zetten. En toen ging het fout denk ik.

Wat ie nu doet:

Aanzetten -> geeft 3-5 korte rode flitsjes met tussenpozen van 1 seconde daarna een combinatie van een rood en een groen (samen: oranje) lampje gedurende 10 seconden; dan begint ie weer met 3-5 korte rode flitsjs etc..

Geprobeerd. De volgens de handleiding beschreven methode: uitzetten, reset knopje indrukken, ingedrukt houden, modem aanzetten en 30 sec ingedrukt houden. "The modem will come up with it's factory defaults" Niet dus.

Vannacht heeft het modem om even tot rust te komen van een jaar lang goed functioneren, maar dit heeft geen zin gehad, nog steeds dezelfde symptomen.

Wat te doen? Zijn er eventueel niet al te dure alternatieve modems?

Ik heb wel wat dingen op internet gevonden, maar mijn vraag is dus of ik iets anders kan proberen...

Verwijderd

Weet je zeker dat je niet geprobeerd hem te tweaken? Mijn modem staat ook al meer dan een jaar aan en heb geen probleem!